به کارتابل فروشندگان خوش آمدید. مشارکت کنندگان در نمایشگاه موظف هستند که کلیه اطلاعیه ها که به ترتیب تاریج منتشر میشود را بخوانند.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
اطلاعیه مهم ستاد برگزاری نمایشگاه در خصوص آغاز فرآیند عمرانی و ساخت غرفه - 18 آذر 1403
روز دوشنبه 19 آذرماه سالنهای نمایشگاه از شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران جهت عملیات عمرانی و ساخت غرف تحویل گرفته خواهد شد، لذا شرکت هایی که غرفه آنها از نوع خودساز (زمین خام) میباشند میبایست پس از اخد مجوز توسط پیمانکار خود نسبت به آغاز فرایند ساخت اقدام نمایند، نحوه دریافت مجوز در زمان انتشار جانمایی اطلاعرسانی شده است. توجه نمایید زمان آغاز فرآیند ساخت غرفه در روز 19 آذر بدلیل خط کشی سالن ها از ساعت 12است، اما از روز 20 الی 22 آذر میتوانید از ساعت 8:30 نسبت حضور در سالن اقدام نمایید.
شرکت هایی که غرفه آنها از نوع پیش ساخته (پارتیشن و تجهیزات) است میبایست از روز 22 آذر نسبت به تحویل گرفتن غرفه و چیدمان غرفه اقدام کنند، در صورت انتقال تجهیزات در روزهای قبل از 22 آذر به دلیل انجام عملیات ساخت ساز ممکن است برای وسایل کوچک مشکلاتی ایجاد شود لذا انتقال تجهیزات کوچک تا این روز به داخل سالن ها توصیه نمیشود. همچنین از خالی گذاشتن غرفه و مراجعه در روز اول نمایشگاه بهمراه تجهیزات پرهیز نمایید. به دلیل افتتاحیه و آغاز فرآیند بازدید، از ورود تجهیزات به داخل نمایشگاه جلوگیری خواهد شد.
راه های دسترسی به نمایشگاه از سه درب شمال (اتوبان چمران و خیابان رشید الدین فضل اله جهت دسترسی به پارکینگ شمالی) درب جنوبی و جنوب غربی (خیابان سئول ، خیابان نمایشگاه از طریق پارکینگ جنوبی و جنوب غربی) امکان پذیر است.
شرکتهایی که تجهیزات سنگین داشته و برای جابجایی آن نیازمند لیفتراک ، جک، جرثقیل و یا چهارچرخه میباشد میبایست حتما تا روز 21 آذر نسبت به انتقال تجهیزات خود به داخل سالن ها اقدام نمایند، به دلیل تکمیل موکت در روز 22 آذر این امکان وجود نخواهد داشت. پیمانکاران مربوطه در محل نمایشگاه برای تخلیه و بارگیری این گونه تجهیزات حضور دارند.
تنها ورود وانت های سبک و سنگین از درب جنوب غربی به جلوی درب سالنها امکان پذیر بوده و خودروهای سواری شخصی امکان ورود به نمایشگاه را نداشته و بایستی به پارکینگ ها مراجعه نمایند و وسایل را با دست از پارکینگ به سالن های نمایشگاه منتقل کنند.
ستاد برگزاری از روز 22 آذر در نمایشگاه در بالکن طبقه اول سالن 44 مستقر خواهد بود و از ساعت 12 امکان ارائه کارت های غرفه داری به مشارکت کنندگانی که جهت تحویل غرفه به نمایشگاه مراجعه مینمایند میسر خواهد بود.
کارتهای غرفه داری برای افرادی که بر اساس تعداد و نفرات اعلام شده در سامانه ثبت نام ثبت شده است قابل ارائه بوده، لذا در زمان توزیع کارتها صدور کارت غرفه داری برای افراد جدید امکانپذیر نخواهد بود.
مواردی همچون کسری تجهیزات غرفه پیش ساخته، روشنایی ، سردی و گرمی سالن، سوختن لامپ ها و موارد مرتبط با سالن و غرفه با "مسئول هماهنگی سالنها" که در اتاق خود در هر سالن مستقر هستند؛ خواهد بود و جهت پیگیری این موارد بایستی به این افراد مراجعه نمایید و به دبیرخانه مراجعه ننمایید. اطلاعات مسئولین هماهنگی سالنها در انتهای متن ذکر شده است.
شرکتهایی که دارای وضعیت نقص به دلایلی مختلف هستند و هنوز تایید نهایی نشده اند نسبت به رفع این موارد تا قبل از شروع نمایشگاه از طریق کارتابل اقدام نمایند، زیرا در ایام نمایشگاه و درگیری همه بخشهای اجرایی ممکن است این موارد با تاخیر همراه باشد.
جهت دریافت تجهیزات اضافه مورد نیاز هم میتوانید در خود نمایشگاه با هماهنگی با بازاریابهای اجاره دهندگان این تجهیزات اقدام نمایید و نیازی به مراجعه به ستاد برگزاری نیست و دریافت هرگونه خدمات، تجهیزات و مواد غذایی اختیاری بوده و توصیه میشود به پیشنهادها و آفرهای رایگانی که از سوی برخی ویزیتور ها اعلام میشود توجه ننمایید.
در بالکن طبقه اول سالن خلیج فارس علاوه بر ستاد برگزاری، واحد ارزیابی و نظارت فنی محصولات و ثبت نام خریدارن نیز مستقر هستند. همچنین صندوق توسعه فناوری نانو بعنوان کارگزار مالی نمایشگاه در طبقه دوم سالن خلیج فارس غرفه شماره 46 مستقر است. جهت هرگونه ارتباط با واحدهای مختلف نمایشگاه در ایام برگزاری میتوانید به این محل ها مراجعه نمایید.
جهت میزبانی از هیئت های تجاری خارجی نیز برنامه ریزی هایی با مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری صورت گرفته گرفته است و پاویون آی هیت در سالن میلاد طبقه دوم نیز پذیرای مهمانان و هیئت های تجاری از کشورهای مختلف میباشند، لذا برای استفاده از این امکان برای جلسات به وب سایت TradeConnectionHub.com مراجعه نمایید، در اطلاعیه های قبلی در شبکه های اجتماعی نحوی ثبت نام توضیح داده شده است.
به دلیل ماهیت نمایشگاه در روز قبل از افتتاحیه و ورود و خروج افراد و وسایل و سخت شدن کنترل ورود و خروج در نمایشگاه، مشارکت کنندگان میبایست به تجهیزات و دستگاه های غرفه خود بی توجه نبود و ترجیحا تا بسته شدن سالنها برای افتتاحیه و یا خلوت شدن سالنها در غرفه حضور داشته باشند، علاوه بر مسئول هماهنگی سالنها حراست نمایشگاه نیز در سالنها حضور خواهند داشت ولی به دلیل وسعت و تعدد افراد، کنترل بسیار سخت بوده و مسئولیت تجهیزات داخل غرف تا بسته شدن درب ها با مشارکت کنندگان است.
ساعات بازدید در ایام نمایشگاه از ساعت 8 الی 15 میباشد و درب اصلی محیطی نمایشگاه در ساعت 15 بسته خواهد شد و درب سالنها و خروج بازدیدکنندگان و غرفه داران ساعت 16 خواهد بود.
جهت انجام امور مربوط به صدور پیش فاکتور مشارکت کنندگان میبایست نسبت به تامین تجهیزات اقدام نمایند، این تجهیزات شامل لپ تاپ و مودم همراه اینترنت میباشد، متاسفانه زیرساخت اینترنت نمایشگاه قادر به پاسخگویی به خدمات اینترنتی نیست، لذا نسبت به تامین اینترنت با تجهیزات سیار اقدام نمایید و مهر شرکت را نیز به همراه داشته باشید.
اسامی مسئول هماهنگی سالن های دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت به شرح ذیل میباشد:
سالن 31A (میلاد طبقه اول): جناب آقای حجت اله اسدی شماره همراه 09121349931
سالن 31B (میلاد طبقه دوم): جناب آقای حسین علی رضائی شماره همراه 09120174269
سالن40: جناب آقای اسماعیل فرخ شماره همراه 09124898206
سالن 44A (خلیج فارس طبقه اول): جناب آقای محمد رضا گودرزی شماره همراه 09395160587
سالن 44B (خلیج فارس طبقه دوم): جناب آقای محمدرضا شهبازخان شماره همراه 09121949688
بانوان محترم غرفه دار در نمایشگاه ملزم به رعایت قوانین پوشش جاری کشور براساس تعهدنامههای ارسالی از طرف مشارکت کنندگان و پذیرش موارد ذکر شده در آن هستند. لذا خواهشمندست با رعایت موارد اعلام شده ما را در برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه یاری نمایید.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
اطلاعیه مهم ستاد برگزاری نمایشگاه در خصوص محصولات قابل عرضه در نمایشگاه - 18 آذر 1403
با توجه به زمان باقی مانده تا افتتاح نمایشگاه باستحضار شرکت های حاضر در نمایشگاه میرساند؛ به منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشکل و جرائم احتمالی رعایت موارد ذیل برای کلیه شرکتهای نمایشگاه ضروری است.
کلیه مشارکتکنندگان دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت میرساند، مطابق قوانین و مقررات این نمایشگاه، رعایت اصول ذیل در ایام برگزاری نمایشگاه در خصوص محصولات و خدمات قابل عرضه الزامی است. هرگونه تخلف و تخطی از قوانین و مقررات نمایشگاه، به ویژه موارد ذیل، منجر به تعطیلی غرفه و جریمه شرکت متخلف خواهد شد.
1- شرکتکنندگان تنها مجاز به عرضه آن دسته از کالا یا دستاوردهایی هستند که صرفاً در چارچوب موضوع نمایشگاه (تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت) بوده و واحد فنی آنرا تایید کرده باشد. بدیهی است ارائه دیگر اقلام و خدمات خارج از این حوزه ممنوع است.
2- نمایش کالاهای خارجی یا تبلیغ برای آنها ازقبیل نصب تابلو، پوستر , توزیع بروشور و ... در بخش محصولات داخلی ممنوع است و در صورت نمایش یا تبلیغ، طبق مقررات بخش خارجی، هزینه های غرفه بصورت ارزی محاسبه و از شرکت کننده مربوطه دریافت خواهد شد.
3- شرکتکنندگان مجاز به فروش مستقیم کالاها در محل غرفه و تحویل آن به متقاضی نیستند و صرفا از طریق سامانه نمایشگاه و یا خارج از آن میبایست نسبت به ثبت سفارش و پیش فاکتور اقدام نمایند.
تاکید میشود نمایش و تبلیغ هرگونه تولیدات شرکتهای خارجی، خدمات شرکتهای خارجی، نمایش محصولات با برندهای خارجی (حتی چسباندن برند خارجی بر روی محصولات تولیدی) در غرفه تحت هر عنوان، حتی برای مقایسه کیفیت و یا انجام تست برای شرکتهای خدماتی که صرفا خدمات آزمون و اندازه گیری ارائه میکنند، ممنوع است. در صورت مشاهده غرفه شرکت متخلف تعطیل میشود و شرکت متخلف مشمول پرداخت جرائم و محرومیت از مزایای این نمایشگاه خواهد شد. همچنین در صورت تشخیص ارزی بودن غرفه توسط شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی، غرفه شرکت مربوطه به صورت ارزی محاسبه شده و هزینه غرفه به صورت ارزی به ازای هر متر مربع 195 یورو با قیمت روز یورو از ایشان اخذ خواهد شد.
در صورتی که دستگاه و تجهیز تولیدی در بخشی از ماژول های راه انداز خود نیاز به تجهیز جانبی دارد که تولید داخل نیست ترجیحا از آوردن آن به نمایشگاه خودداری نموده و یا در صورت انتقال به نمایشگاه روی برند آن رو پوشانده و به صورت متصل (حتما متصل باشد) و آماده به کار به دستگاه اصلی در غرفه قرار گیرد. در صورت جدا بودن، این دستگاه خارجی به عنوان تبلیغات تجهیزات خارجی محسوب شده و مشمول جرایم اعلامی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی تحت عنوان غرفه ارزی خواهد بود.
در ادامه مثالهایی از موارد مطروحه ذکر شده است:
- چنانچه محصول اصلی شما دارای تجهیز جانبی خارجی جهت راه اندازی مثل یک منبع تغذیه یا چیلر یا ... خارجی است بهتر است در غرفه ارائه نشود و در صورتی که با مسئولیت خود اصرار به ارائه آن دارید، حتما متصل به دستگاه اصلی باشد و به نوعی مشخص باشد آن تجهیز جانبی خارجی به صورت مجزا جهت فروش ارائه نشده است.
- چنانچه جهت نمایش محصول خود نیاز به یک تجهیز خارجی (مثل نشان دادن یک نمونه کوچک مقیاس زیر میکروسکوپ خارجی) است این امر با مسئولیت خودتان بوده و به نوعی باید این امر مشخص باشد. در صورتی که نمایشگاه آن تجهیز جانبی خارجی را جهت فروش تشخیص دهد، امکان تغییر نظر نمایشگاه امکان پذیر نیست.
- چنانچه محصول اصلی شما میز یا استند یا ... (مانند میزهای الکترونیک) است به هیچ عنوان درون یا روی آن تجهیزات خارجی قرار ندهید چون این تجهیزات جانبی حتما از طرف نمایشگاه به عنوان تجهیزات خارجی جهت فروش تلقی خواهند شد.
- چنانچه محصول خود را جهت صادرات rebrand کرده اید به هیچ عنوان آن را در غرفه نمایش ندهید و از برند داخلی خود استفاده نمایید. نمایشگاه تنها برند خارجی را در نظر خواهد گرفت و به بررسی درون و ماهیت محصول شما نخواهد پرداخت.
- چنانچه علاوه بر محصولات داخلی، فروشنده کالاهای خارجی نیز هستید به هیچ عنوان (حتی شفاهاً) اقدام به معرفی آنها به هیچ مراجعی ننمایید و از ارائه حتی کاتالوگ یا پوستر آن خودداری نمایید.
- اگر محصول شما دارای ماژول های خارجی متصل اما با برند خارجی نمایان است، ترجیحاً مدل نمایش محصول را طوری تغییر دهید که ماژول خارجی متصل کمتر در دید باشد.
- چنانچه برند محصول یا نام شرکتتان به اسامی خارجی مشابهت دارد حتما اسناد، ثبت برند و نام را همراه داشته باشید.
- در حالت کلی و به عنوان جمع بندی، به هر طریقی از نمایش هر مورد غیر داخلی خودداری نمایید. در صورت وارد کردن ایراد از طرف نمایشگاه بین المللی امکان تغییر نظر وجود نخواهد داشت.
امید است با رعایت قوانین و مقررات این نمایشگاه ما را در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه یاری نمایید.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
دانلود پلان نمایشگاه و توضیحات ضروری در خصوص نحوه حضور در نمایشگاه (حتما مطالعه نمایید) - 18 آذر 1403
سومین ویرایش پلان جانمایی دوازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت با حضور شرکتهایی که تا 18 آذر ثبت نام خود را تکمیل کردهاند منتشر شد.
در این جانمایی 6 حوزه اصلی نمایشگاه در سه سالن تقسیم بندی شدهاند که کلیه شرکتها در زمان ثبت اطلاعات تکمیلی، یکی از این حوزه ها را انتخاب کردهاند. شابان ذکر است جانمایی نهایی برخی از شرکت ها یا به دلیل نظر کمیته برگزاری نمایشگاه و یا کم بودن جا در سالن اصلی و یا تاخیر در ثبت نام و ثبت اطلاعات نمایشگاهی در سالن دیگری انجام شده است. در این جانمایی شرکت هایی که تا تاریخ 14 آذرماه اقدام به تکمیل اطلاعات نمایشگاهی نمودهاند قرار دارند. حوزه بندی برای سالن ها به شرح زیر میباشد:
- سالن 31 (میلاد): تجهیزات عمومی آزمایشگاهی و فیزیک و آموزشی، زیست مواد، محیط زیست کشاورزی، تجهیزات الکترونیک، برق و نرم افزار، آموزش، تجهیزات مکانیک و مواد آزمایشگاهی
- سالن 40: تجهیزات مکانیک، متالوژی، عمران، شیمی، نفت و پتروشیمی، انرژی تست و آزمون صنعتی و مواد آزمایشگاهی
- سالن 44 (خلیج فارس): تجهیزات و ماشینآلات در حوزه فناوری های راهبردی، مهندسی پزشکی، زیست مواد، محیط زیست کشاورزی، ارائه خدمات تجاری سازی
غرفه های خودساز (یعنی شرکتهایی که زمین خام انتخاب کرده بودند) تا روز چهارشنبه 14 آذر مهلت دارند تا با تکمیل فرم ها و مدارک مورد نیاز نمایشگاه بین المللی نسبت به دریافت مجوز غرفه سازی اقدام نمایند. تایید کلیه مدارک غرفه سازی و صدور مجوز غرفه سازی توسط مهندس ناظر نمایشگاه جناب آقای مهندس ارفاقی صورت میگیرد. غرفه سازان میبایست کلیه مدارک مربوط به غرفه سازی را از طریق سامانه آنلاین اخذ مجوز ساخت غرفه به آدرس https://cert.iranfair.com ارسال فرمایند.
آقای مهندس ارفاقی : 09121793927- 09212499858 - @ghorfeh_vahdatsana
جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه دستورالعمل غرفه سازی در سایت نمایشگاه مراجعه کنید: ilexp.ir/s/706
تحویل غرفه به پیمانکاران غرف خودساز جهت ساخت و ساز از ساعت 12 روز دوشنبه 19 آذر خواهد بود، همچنین شرکتهایی که غرفه با تجهیزات و پارتیشن (پیش ساخته) انتخاب کردهاند، جهت تحویل غرف در روز پنجشنبه 22 آذر از ساعت 12 به دبیرخانه اجرایی واقع در سالن 44 (خلیج فارس) مراجعه نمایند. کارت های غرفه داری نیز در این زمان به نماینده شرکت تحویل داده خواهد شد. انتهای زمان چیدمان و بسته شدن سالن ها ساعت 20 روز پنجشنبه 22 آذر خواهد بود.
ورود تجهیزات سنگین که باید با لیفتراک جابجا شوند تا روز چهارشنبه 21 آذرماه امکان پذیر است، بعد از این زمان به دلیل ساخت غرف امکان جابجایی و ورود لیفتراک وجود نخواهد داشت.
هرگونه هماهنگی در خصوص ورود تجهیزات به نمایشگاه و سالن ها، تحویل غرفه ها و کمبود تجهیزات داخل غرفه ها، برق غرف و خروج تجهیزات با مدیران سالن ها (مسئول هماهنگی سالن) میباشد که اطلاعات ایشان متعاقبا در همین صفحه قرار خواهد گرفت.
نکته مهم : مابه التفاوت هزینه متراژ انتخابی و متراژی که در نقشه منتشر شده دو حالت دارد :
1- در صورت بدهکاری بودن هزینه غرفه باید تا قبل از برگزاری نمایشگاه واریز و تسویه حساب کامل انجام شود، وضعیت ثبت نام شرکتهای بدهکار تا زمان تسویه هزینه غرفه جهت امکان صدور پیش فاکتور "تایید نهایی" نخواهد شد. برای شرکت های بدهکار وضعیت ثبت نام "نقص اطلاعات نمایشگاهی" به همراه توضیحات در خصوص مبلغ و نحوه واریز زده خواهد شد.
2- در صورتی که متراژ شما کمتر از متراژ انتخابی است و بستانکار هستید بعد از برگزاری نمایشگاه توسط دبیرخانه اجرایی به حساب شرکتها واریز خواهد شد.
دانلود جانمایی و پلان نمایشگاه 1403/09/18
دانلود لیست اسامی شرکتها جهت جستجو
----------------------------------------------------------------------------------------------------
برای ابهامات در خصوص فرآیند ثبت نام نمایشگاه به منوی راهنمای ثبت نام مراجعه و یا با کلیک بر روی اینجا، فایل پی دی اف فرآیندهای نمایشگاه را دانلود نمایید. برای سوالات نیز میتوانید از گزینه چت آنلاین استفاده نمایید.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
تاکید برعضویت در کانال و گروه تلگرامی
برای تمرکز در اطلاع رسانی ها، کلیه اطلاع رسانی های نمایشگاه صرفا در کانال خبری ویژه شرکت ها انجام می شود و در این قسمت (توضیحات صفحه اصلی کارتابل فروشندگان) جز در موارد ضروری دیگر اطلاع رسانی نخواهد شد. برای همه موارد و اطلاع رسانی ها هم پیامک ارسال نمی شود فقط برخی از مهم ترین ها پیامک ارسال می شود.
لذا عضویت شرکت ها در کانال و گروه تلگرامی نمایشگاه به آدرس های زیر الزامی است مسئولیت عدم اطلاع از اخبار با شماست.
1- کانال خبری عمومی نمایشگاه: https://telegram.me/iranlabexpo
ویژه مخاطبان عام و خریداران نمایشگاه و اطلاع رسانی های عمومی
2- کانال خبری ویژه شرکت ها: https://telegram.me/iranlabexpoPR
ویژه اطلاع رسانی های اجرایی، فنی، مالی و غیره که نیاز نیست مخاطبان عام و خریداران بدانند- توصیه اکید می شود در این کانال عضو شوید.
3- گروه پرسش و پاسخ: https://telegram.me/joinchat/AeA2wjxSSosOp06HsMNweQ
یک یا دو نفر از شرکت ها میتوانند در این گروه عضو شوند و سوال بپرسند.
4- ایمیل نمایشگاه: info@iranlabexpo.ir
5- کانال خبری نمایشگاه در پیامرسان بله https://bale.ai/invite/#/join/NWRkYmRiZm
6- سرویس ارتباط با مخاطبین نمایشگاه (CRM) (کلیک کنید)
به منظور رعایت وقت افراد، مجبور به ایجاد دو کانال بوده ایم تا مخاطبان عمومی، درگیر مسائل اجرایی و فنی نشوند.
خواهشمندیم که برای تبلیغ و اطلاع رسانی عمومی صرفا کانال خبری عمومی را تبلیغ کنید و از تبلیغ کانال ویژه شرکت ها برای دیگران خودداری کنید.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
"خلاصه فرآیند ثبت نام دوره جدید نمایشگاه " (حتما مطالعه نمایید)+تاریخ های مهم
1- ثبت نام اولیه در دوره جدید از طریق منوی سمت راست کارتابل: مهلت تا 15 مهرماه
الف : فروشنده هایی که از سال گذشته حساب کاربری داشته اند می بایست از طریق همان کارتابل قبلی و از منوی "ثبت نام دوره جدید" در منوی های سمت راست کارتابل خود برای دوره جدید ثبت نام کنند، فروشنده های سال قبل برای تسهیل کلیه اطلاعات قبلی را در فیلدها مشاهده خواهند کرد اما موظف هستند که قبل از ثبت نهایی از به روز بودن مستندات و اطلاعات خود مطمئن شوند.
ب : شرکت های جدید نیز که از گزینه ثبت اطلاعات اولیه شرکت برای شروع فرآیند ثبت نام استفاده نمایند.
نکته1 : بعد از ثبت اطلاعات در این مرحله وضعیت کاتابل شما "ثبت درخواست" خواهد بود، بعد از بررسی ممکن است نقص اعلام شود که مجددا بایستی به کارتابل مراجعه و از منوی رفع نقص اطلاعات اولیه نسبت به رفع موارد اعلام شده که توضیحات آن در صفحه اصلی آن قابل مشاهده است اقدام به رفع نقص نمایید. بعد از رفع نقص اعلام شده و ثبت نهایی وضعیت کارتابل شما از "نقص مدارک اولیه" به "رفع نقص مدارک اولیه" تغییر میکند . منتظر بررسی توسط بخش اجرایی و تغییر وضعیت ثبت نام باشید.
نکته2 : در صورتی که وضعیت ثبت نام شما "تایید مرحله اول" شد پیگیری مراحل بعدی برای شما قابل انجام خواهد بود
2- تایید و امضای تعهدنامه حضور در نمایشگاه :
در هنگام ورود به صفحه ثبت اطلاعات فنی یا ثبت محصول از روی محصولات قبلی این تعهدنامه را مشاهده کرده و می بایست تایید کنید. ممکن است تعهد الکترونیکی در مرحله ثبت اولین محصول و انتقال از دوره گذشته نیز به شما نمایش داده شود. تعهدنامه صرفا یک بار مورد تایید سیستمی قرار میگیرد. نسخه اصل امضا شده نیز بهمراه تعهد حراست تا 15 روز قبل از برگزاری نمایشگاه حضوری یا پستی تحویل دبیرخانه اجرایی نمایشگاه شود.(متن هر دو تعهدنامه از قسمت منوی سمت راست کارتابل با عنوان "تعهدنامه ثبت نام و حضور در نمایشگاه" قابل مطالعه و دانلود فایل است.)
3- ثبت اطلاعات محصولات و پرداخت هزینه ثبت نام اولیه : مهلت تا 25 مهر ماه
پرداخت هزینه ثبت نام اولیه : توجه داشته باشید تا زمانی که واریز وجه تایید نگردد هیچ محصولی وارد فرایند ارزیابی نمی شود. فروشنده های تاییدنهایی شده دوره قبلی مبلغ 10,500,000 ریال و متقاضیان جدید و سایر متقاضیان تایید نهایی نشده دوره های قبلی مبلغ 14,000,000 ریال باید واریز نمایند. بعد از 15 مهر ماه این مبالغ دو برابر خواهد شد.
نکته : تا اولین محصول در دوره جدید ثبت یا انتقال داده نشود، پرداخت آنلاین با بارگذاری فیش امکانپذیر نخواهد بود.
روش های پرداخت :
الف) از طریق پرداخت آنلاین سایت نمایشگاه : مراجعه به منوی "پرداخت انلاین و ثبت رسیدهای پرداختی" و انتخاب درگاه بانک سامان (سیستم تشخیص میدهد که شما مشمول چه مبلغی می شوید. لذا نیازی به ورود عدد نیست) (سامانه پرداخت آنلاین در حال بروزرسانی میباشد لذا در صورت قطع بودن از روش پرداخت به شماره شبای اعلامی ذیل و بارگذاری فیش اقدام نمایید)
ب) از طریق بانک و آپلود فیش پرداختی : مراجعه به منوی "پرداخت انلاین و ثبت رسیدهای پرداختی" و ثبت اطلاعات فیش پرداختی همراه با آپلود اسکن فیش
شماره حساب ۱-۲۲۵۰۸۵۲-۸۱۹-۸۶۹ به نام راهبرد توسعه تجارت آراد نزد بانک سامان شعبه ستارخان کد۸۶۹
(شماره شبا: IR۹۴۰۵۶۰۰۸۶۹۸۱۹۰۲۲۵۰۸۵۲۰۰۱)
هرگز هزینه های ارزیابی فنی را به شماره حساب های صندوق نانو واریز نکنید.
ثبت اطلاعات محصولات : نحوه ثبت اطلاعات محصولات مشابه سال گذشته است و دستورالعمل ارزیابی و سطح بندی محصولات را از این صفحه دانلود کنید. سه روش برای ثبت محصولات برای دوره جدید وجود دارد :
الف) انتقال محصولات ثبت شده دورهای گذشته به دوره جدید : برای تسهیل در ثبت اطلاعات محصولات، فروشنده هایی که سال گذشته محصول ثبت کرده اند، باید ابتدا به منوی " لیست محصولات ثبت شده " رفته و از ستون آخر گزینه مشاهده را کلیک کرده و از انتهای صفحه هر محصول از گزینه " ارسال محصول به دوره جدید با امکان ویرایش " محصول خود را برای دوره جدید اضافه نمایید. محصول اضافه شده در دوره جدید را در میتوانید در منوی " لیست محصولات ثبت شده " برای دوره جاری مشاهده و با زدن گزینه ویرایش نسبت به بروز رسانی اطلاعات آن اقدام نمایید.
ب) انتقال محصول از طریق کد محصول : با مراجعه به منوی " ثبت اطلاعات محصول " در بالای صفحه با انتخاب نوع محصول ثبت کد محصول میتوانید محصول دوره های گذشته را به دوره جدید منتقل نمایید. برای بدست آوردن کد محصولات دوره های گذشته میتوانید از منوی " لیست محصولات ثبت شده " و جدول مربوطه اقدام نمایید.
ج) ثبت محصولات جدید : با مراجعه به منوی " ثبت اطلاعات محصول " در بالای صفحه بر اساس نوع بر روی یکی از چهار آیکون "دستگاه" ، "ماده" ، "تجهیز جانبی" یا "خدمات" کلیک کرده و براساس صفحه و فرم مربوطه اقدام به تکمیل فیلدهای خواسته شده کنید.
نکته 1 : حتما دقت نمایید محصولات شما " ثبت نهایی " شده باشد در این حالت وضعیت محصول " ثبت شده در حال بررسی " خواهد بود. وضعیت هر محصول در منوی لیست محصولات ثبت شده قابل مشاهده بوده و در صورت اعلام نقص توسط کارشناس فنی توضیحات مربوطه با زدن بر روی گزینه " مشاهده " یا " ویرایش " قابل مشاهده خواهد بود و قابلیت ادیت و تغییر در موارد خواسته شده امکان پذیر خواهد بود. دقت نمایید تغییر را حتما " ثبت نهایی " کنید.
نکته 2 : در صورتی که محصولات را ثبت نهایی نموده باشید اما هنوز مبلغ ثبت نام اولیه را واریز ننموده باشید، فرآیند بررسی محصول شما آغاز نخواهد شد.
4- ثبت اطلاعات تکمیلی شرکت : مهلت تا 5 آبان ماه
پس ثبت نهایی محصولات یا یکی از آنها و نیز واریز وجه ثبت نام اولیه وضعیت ثبت نام شما " ثبت محصول منتظر بررسی " خواهد شد. در این زمان در منوی های سمت راست کاتابل منویی تحت عنوان " ثبت اطلاعات تکمیلی " نمایش داده خواهد شد که میبایست پس از بررسی اطلاعات، فیلدهای خالی را تکمیل و ثبت نهایی نمایید. در این حالت اگر محصولی از شما تایید نشده باشد وضعیت ثبت نام شما " منتظر تایید محصول " خواهد بود و پس از تایید اولین محصول اطلاعات تکمیلی برای بررسی به واحد مربوطه ارسال خواهد شد. در این حالت وضعیت ثبت نام " منتظر تایید اطلاعات تکمیلی " خواهد بود.
نکته : در این مرحله ممکن است به اطلاعات تکمیلی شما نقص زده شود در این حالت وضعیت ثبت نام شما " نقص اطلاعات تکمیلی " خواهد بود و توضیحات مربوط به آن در ذیل وضعیت قابل مشاهده خواهد بود ، دلایل این نقص علاوه بر مشکل احتمالی در مدارک بارگذاری ممکن است مریوط به تعهدات سال گذشته در قراردادهای فروش شما باشد؛ جهت رفع این مشکل بایستی با صندوق توسعه فناوری نانو ارتباط گرفته و موارد اعلامی این صندوق را انجام دهید. برای رفع این مشکل در حداقل زمان ممکن اقدام نمایید.
5- تکمیل اطلاعات نمایشگاهی و پرداخت هزینه های حضور در نمایشگاه : مهلت تا 15 آبان ماه
پس از " تایید یکی از محصولات " و " تایید اطلاعات تکمیلی " اجازه اخذ غرفه برای شرکت در نمایشگاه وجود خواهد داشت، در این حالت وضعیت ثبت نام " تایید مرحله دوم " خواهد بود و منوی جدیدی با عنوان " ثبت اطلاعات نمایشگاهی " به سمت راست کارتابل اضافه خواهد شد. از این منو میتوانید متراژ ، نوع غرفه، غرفه داران و پرداخت هزینه های غرفه را در چند مرحله به صورت پشت هم انجام دهید و در پایان " ثبت نهایی اطلاعات " را بزنید. پس از نهایی نمودن اطلاعات نمایشگاهی وضعیت ثبت نام " ثبت اطلاعات نمایشگاهی " خواهد بود و این اطلاعات برای بررسی توسط دبیرخانه ارسال خواهد شد.
نکته 1 : ممکن است از گزینه ثبت موقت برای ویرایش اطلاعات در این مرحله استفاده نمایید، تا زمانی که ثبت یا تایید نهایی اطلاعات را نزنید این اطلاعات به دبیرخانه جهت اختصاص غرفه ارسال نخواهد شد و غرفه ای به شما اختصاص داده نمیشود.
نکته 2 : پس از ثبت نهایی اطلاعات این مرحله ممکن است دبیرخانه برای تصاویر غرفه داران، مشکل در وجه واریزی و یا ارسال نکردن تعهدنامه ها به شما نقص بزند، در این حالت وضعیت ثبت نام شما " نقص اطلاعات نمایشگاهی " خواهد شد. دقت فرمایید پس از رفع نقص مجددا تغییرات را ثبت نهایی نمایید. در این حالت وضعیت ثبت نام شما " رفع نقص اطلاعات نمایشگاهی " خواهد بود.
نکته 3 : مرحله پایانی ثبت اطلاعات نمایشگاهی مربوط به پرداخت است، در این مرحله نیز میتوانید از دو روش "پرداخت آنلاین " و یا " بازگذاری فیش " استفاده نمایید، لینک اتصال به درگاه پرداخت آنلاین و اطلاعات حساب جهت واریز به صورت حواله در این مرحله از ثبت نام وجود دارد.
6- حضور در نمایشگاه :
الف : آغاز فرآیند ساخت و ساز برای غرفه ها خود ساز / زمین خام : از 19 لغایت 22 آذرماه
شرکت هایی که نسبت به اخد غرفه خودساز / زمین خام اقدام نموده اند میبایست پس از هماهنگی با غرفه ساز خود از طریق سامانه cert.iranfair.com مجوز غرفه سازی را تا تاریخ 14 آذرماه اخذ نمایند، جهت اطلاعات بیشتر به منوی دستورالعمل غرفه سازی در سایت مراجعه فرمایید.
ب : آغاز چیدمان : 22 آذرماه
کلیه مشارکت کننده و شرکت هایی که نوع غرفه آنها با تجهیزات و پارتیشن است روز قبل از نمایشگاه جهت دریافت کارتهای غرفه داری و چیدمان بر اساس پلن به غرفه خود در نمایشگاه مراجعه نمایند.
ج : آغاز نمایشگاه : 23 آذرماه
مشارکت کنندگان موظف هستن در 4 روز برگزاری نمایشگاه از ساعت 8 الی 16 در غرفه حضور داشته باشند.
مهم : هر کدام از مراحل بالا توسط تیم های مربوطه تایید و یا رد می شوند. در صورتی که نقص مستندات یا اطلاعات وجود داشته باشد از طریق کادر آبی رنگ در کنار وضعیت ثبت نام توضیحات مربوطه قابل مشاهد خواهد بود. همچنین از طریق منوی "سوابق توضیحات اطلاعات ثبت نامی " در منوهای سمت راست کارتابل سوابق و توضیحات کارشناس مربوطه قابل مشاهده است. حتما به وضعیت ها و توضیحات بالای بخش کارتابل توجه نمایید.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
1403/06/15--شروع ثبت نام در دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایرانساخت
دوازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایرانساخت با هدف حمایت از بازار سازی شرکتهای دانشبنیان و فناور فعال در این حوزه و با رویکرد توسعه بازار شرکتها به بخشهای صنعتی در حوزه تست و آزمون پیشرفته برگزار میشود.
صادق توسلیزاده، رئیس مرکز راهبری ستادها ویژه توسعه اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری در گفتوگو با خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی این معاونت، ضمن اشاره به برنامهریزی انجام شده برای برگزاری دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایرانساخت، اظهار کرد: این نمایشگاه 23 تا 26 آذرماه سال جاری و همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار وزارت علوم تحقیقات و فناوری در محل نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار خواهد شد.
وی افزود: دوره یازدهم نمایشگاه که دیماه سال 1402 برگزار شد؛ حدود 370 شرکت، بیش از 9000 مدل محصول را عرضه کردند که تاکنون منجر به فروش حدود 156 میلیارد تومانی محصولات در نمایشگاه شده است.
بلوغ شرکتهای حاضر در نمایشگاه
توسلی زاده، «توسعه بازار در کنار توسعه فناوری و رشد شرکتها» را از جمله اهداف اصلی برنامه ایران ساخت خواند و ادامه داد: در سالهای اخیر با توجه به بازخوردهایی که از شرکت های حاضر در این رویداد و همچنین خریدارن دریافت کردیم مانند درخواست کاهش قیمت تجهیزات عرضه شده توسط شرکت به علت توسعه فناوری و بهبود فرآیندهای تولید و یا خرید تجهیزات با فناوری بالا بدون حمایت معاونت توسط خریدارن نشان می دهد که تا حد قابل قبولی حمایت های معاونت منجر به بلوغ شرکت های حاضر درنمایشگاه شده است.
چهارده بخش موضوعی
قائم مقام رییس نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست آزمون پیشرفته ایرانساخت گفت: همانند ادوار گذشته نمایشگاه در چهارده بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، الکترونیک و نرمافزار و شبیه سازها، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیطزیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، خدمات سکوبندی، خدمات کالیبراسیون و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی مدارس برگزار خواهد شد.
وی درخصوص تفاوت این دوره از نمایشگاه گفت: در این دوره شرکت ها علاوه بر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز پژوهشی امکان عرضه محصولات با قابلیت استفاده در تست و آزمونهای بخش های مختلف صنعتی را نیز خواهند داشت.
توسلی زاده، ضمن اشاره به شرایط حضور محصولات و شرکتها در این دوره بیان کرد: حضور قطعی ثبتنام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آنها و محرز شدن نقش آنان در بومیسازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکانپذیر خواهد بود.
به گفته او، محصولات با در نظر گرفتن شرایط دانشبنیانی و دو سنجه سطح فناوری ذاتی و میزان بومیسازی، ارزیابی و سطحبندی میشوند و شرکتها میتوانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.
حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی
رئیس مرکز راهبری ستادهای ویژه توسعه اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی ضمن اشاره به حمایتهای این نمایشگاه خاطرنشان کرد: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم شرکت هایی که در نمایشگاه حضور دارند، به ترتیب 40، 25 و 10 درصد از قیمت محصولات خریداریشده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس آییننامه سطحبندی، بهعنوان یارانه پرداخت خواهد شد.
صادق توسلی زاده، ادامه داد: در راستای حمایت از ارتقاء کیفی محصولات عرضه شده در نمایشگاه، 5 درصد حمایت بیشتر به محصولاتی که موفق به دریافت گواهینامههای CE، انطباق با محصول، انطباق با استاندارد و طراحی صنعتی شدهاند، تعلق خواهد گرفت.
ثبت نام شرکت و ثبت محصول در نمایشگاه
توسلیزاده، ضمن اشاره به آغاز فرآیند مربوط به ثبتنام شرکت و ثبت محصول در سایت نمایشگاه، گفت: برای هماهنگی بیشتر دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیشفاکتور توسط شرکتها پیش از برگزاری نمایشگاه آغاز خواهد شد؛ بدیهی است فرآیند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه خواهد بود.
ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا
قائم مقام رئیس نمایشگاه ایران ساخت گفت: بهمنظور رونق هرچه بیشتر بازار شرکتهای عرضهکننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ به خریداران بخش خصوصی در نظر گرفته شده است و در این دوره از نمایشگاه بیش از یک صندوق به عنوان کارگزار مالی و حقوقی جهت انعقاد قراردادهای نمایشگاه معرفی خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه این طرح در طول سال اجرا میشود، تولیدکنندگان محصولات مرتبط که در نمایشگاه حضور پیدا کرده اند، میتوانند در طول سال در سایت نمایشگاه اقدام به ثبت محصولات جدید کنند.