اینماد

یازدهمین دوره نمایشگاه «ایران‌ساخت» به صورت رسمی آغاز به کار کرد

یازدهمین دوره نمایشگاه «ایران‌ساخت» به صورت رسمی آغاز به کار کرد
یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت صبح امروز با حضور دکتر روح‌ا... دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به صورت رسمی آغاز به کار کرد تا 323 شرکت دانش‌بنیان به مدت 4 روز آخرین دستاوردهای دانش‌بنیان کشور در حوزه‌های مرتبط را به مخاطبان خود عرضه کنند.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۲/۱۰/۱۲ تعداد دفعات بازدید : ۱۰۲۲

به گزارش ستاد خبری یازدهمین دوره نمایشگاه ایران‌ساخت، صبح امروز 12 دی 1402 دومین دهه فعالیت‌ نمایشگاه ایران ساخت با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور و رونمایی از ۹ محصول دانش‌بنیان و ساخت بار اول حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته به صورت رسمی آغاز شد.
یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته در حالی آغاز به کار کرد که میزبان حضور ۳۲۳ شرکت دانش‌بنیان این حوزه است تا طی چهار روز تجهیزات و تولیدات خود را به مخاطبانشان عرضه کنند.
در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، دکتر جواد مشایخ معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رئیس یازدهمین دوره نمایشگاه ایران‌ساخت ضمن ارائه گزارشی در خصوص دستاوردهای دوره‌های پیشین نمایشگاه از رویکردهای تحولی جدید این دوره از نمایشگاه سخن گفت.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور ضمن با اشاره به اهمیت ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی در توسعه فناوری، سیاست‌های حمایتی نمایشگاه ایران‌ساخت را مولد جریانی در روند تحقیقات کشور دانست که موجب شده امروز بیش از ۹۰ درصد تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد نیاز کشور از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شود. دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: «امروز در شرایط متفاوتی هستیم زیرا با توجه به سال‌های طولانی فعالیت این نمایشگاه، تقریبا نیاز بازار داخلی اشباع شده است، به همین خاطر در این دوره تلاش شد با رویکردی متفاوت بازار جدیدی را برای این محصولات به بلوغ رسیده در مسیر فروش بین‌الملل و تامین نیاز تجهیزات تست و آزمون صنعتی فراهم کنیم.»
محصولات این دوره از نمایشگاه در حوزه‌های سیزده‌گانه به نمایش گذاشته است که به شرح زیر است:
مهندسی پزشکی و زیست‌مواد
ارائه‌کنندگان خدمات کالیبراسیون
تجهیزات آموزشی با فناوری مناسب
مکانیک، شیمی و متالورژی
برق، الکترونیک، نرم‌افزار و شبیه‌ساز
عمران و ساختمان
تجهیزات و ماشین‌آلات در حوزه فناوری‌های راهبردی
نفت، گاز و پتروشیمی
مواد آزمایشگاهی کشاورزی و محیط‌زیست
فیزیک پایه
تجهیزات عمومی آزمایشگاهی
تجهیزات حوزه تست و آزمون صنعتی

برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های B2B و تورهای دانشجویی و دانش‌آموزی از دیگر رویدادهای جانبی این نمایشگاه است.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید