اینماد

آغاز دومین دهه فعالیت نمایشگاه «ایران ساخت» با سبدی متنوع از حمایت‌ها

آغاز دومین دهه فعالیت نمایشگاه «ایران ساخت» با سبدی متنوع از حمایت‌ها
یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی، تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت از ۱۲ تا ۱۵ دی ماه جاری از ساعت 8 تا 16 در محل دائمی برگزاری نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان عموم بازدیدکنندگان است.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ تعداد دفعات بازدید : ۹۷۲

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محمد خاکساری، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری  با اشاره به اینکه نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران اولین بار در سال ۱۳۹۲ با هدف کاهش وابستگی به محصولات وارداتی در این حوزه و همچنین حمایت از تولیدکنندگان داخلی برگزار شد افزود: در این نمایشگاه تمامی شرکت‌های تولید کننده و ارائه دهنده محصولات و خدمات تجهیزات و مواد آزمایشگاهی حضور دارند و دستاوردهای خود را به نمایش می گذارند؛ همچنین فعالان صنعت مواد و تجهیزات آزمایشگاهی می‌توانند در این نمایشگاه با نیازهای روز این حوزه آشنا شوند و تولیدات خود را پیشرفته‌تر و بهینه‌تر کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی 10 دوره پیشین نمایشگاه بالغ بر هزار و 647 میلیارد تومان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در نمایشگاه به فروش رفته که معاونت علمی با اختصاص 576 میلیارد تومان یارانه در قالب حمایت 35 درصدی به فروش این محصولات کمک کرده است. از دیگر دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه ایجاد هفت هزار و 200 فرصت شغلی پایدار، دستیابی به پلتفرم عرضه محصولات دانش بنیان و شناسایی و معرفی حداقل 100 شرکت قابل اعتماد در حوزه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی بوده است؛ اگر چه فراتر از همه این اتفاقات مبارک، جلب اعتماد بازار نسبت به کالاهای ساخت داخل و تقویت خودباوری در جوانان نخبه کشور، ارزشمندترین و پایدارترین دستاوردی بوده که طی بیش از یک دهه برگزاری نمایشگاه حاصل شده است..

خاکساری با اشاره به توسعه و تمایز جدی نمایشگاه ایران ساخت در دهه دوم برگزاری آن گفت: توجه به تجهیزات تست و آزمون پیشرفته در عنوان نمایشگاه با توجه به اضافه شدن کلید واژه اقتصاد دانش بنیان به عنوان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، با هدف گسترش بازار شرکت های تولید کننده تجهیزات تست و آزمون به متقاضیان بخش صنعت از جمله تغییرات نمایشگاه امسال است..

به گفته  وی، افزایش برد نمایشگاه و اضافه شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی به مخاطبان نمایشگاه علاوه بر دانشگاه‌ها و همچنین تنوع بخشی به ابزارهای حمایتی از جمله رویکردهای اصلی دوره یازدهم است

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی خاطرنشان کرد: محصولات ارائه شده در این نمایشگاه بر اساس فناوری در چهار سطح فناوری دسته بندی می‌شوند که محصولات سطح اول 40 درصد، سطح دوم 25 درصد و سطح سوم 10 درصد از حمایت برخوردار می‌شوند. سطح‌بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات انجام می‌شود.

تسهیل در ارائه تسهیلات لیزینگ و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون جهش تولید مانند اعتبار مالیاتی به‌ منظور گسترش بازار بخش صنعت از دیگر حمایت‌های عرضه شده در یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری همچنین در راستای توسعه بازار این کسب و کارها، یارانه ای مطابق با سطح حمایتی به‌منظور توسعه زیرساخت­های آزمایشگاهی، کارگاهی و صنعتی زیست‌بوم نوآوری شامل مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، کارخانه ­های نوآوری و مراکز هم آفرینی به‌منظور ایجاد و تجهیز فب­لب‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی برای ساخت نمونه اولیه، تولید پایلوت و صنعتی شرکت‌ها و استارتاپ‌های مستقر در مراکز  یادشده پرداخت می‌کند.

خاکساری تصریح کرد: دسته دیگری از یارانه‌های پرداختی، یارانه ویژه علاوه بر سطح حمایتی تا سقف سه میلیارد ریال برای هر آزمایشگاه­ جهت تجهیز آزمایشگاه­های مدارس و پژوهش سراهای دانش‌آموزی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی است. همچنین برای توسعه بازار شرکت‌ها تسهیلاتی  تا سقف 15 میلیارد ریال با کارمزد کم با کارگزاری یکی از صندوق های پژوهش و فناوری ارائه می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری  با اشاره به اینکه در افتتاحیه این دوره از نمایشگاه از 9 دستگاه از تجهیزات تست و آزمون جدید و ساخت بار اول رونمایی خواهد شد تصریح کرد: برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشستهای تجاری دو و چندجانبه با هیئت‌های خارجی، برگزاری تورهای دانشجویی و دانش‌آموزی و برگزاری سومین دوره جایزه طراحی ایران با همکاری مرکز طراحی ایران هم‌زمان با نمایشگاه به همراه اعطای تندیس، لوح و جایزه نقدی به شرکت‌های برتر حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی حاضر در نمایشگاه ایران ساخت از جمله برنامه‌های جانبی در این دوره از نمایشگاه است.

گفتنی است به منظور تسهیل دسترسی به  محصولات و کالای ارائه شده در این نمایشگاه در ۱۴ گروه نفت، گاز و پتروشیمی، برق، الکترونیک، نرم‌افزار و شبیه‌ساز، عمران و ساختمان؛ مکانیک، شیمی و متالورژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، تجهیزات و ماشین‌آلات در حوزه فناوری‌های راهبردی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، مواد آزمایشگاه، تجهیزات آموزشی با فناوری مناسب، تجهیزات حوزه تست و آزمون صنعتی و  خدمات کالیبراسیون ارائه شده اند.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید