اینماد

اختصاص یارانه حمایتی ویژه به تجهیز مراکز آزمایشگاهی دانش‌آموزی در نمایشگاه ایران‌ساخت

اختصاص یارانه حمایتی ویژه به تجهیز مراکز آزمایشگاهی دانش‌آموزی در نمایشگاه ایران‌ساخت
معاونت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از حمایت ویژه از مراکز آزمایشگاهی دانش‌آموزی در یازدهمین نمایشگاه ایران‌ساخت خبر داد.

تعداد رای: 1
تاریخ خبر : ۱۴۰۲/۱۰/۰۵ تعداد دفعات بازدید : ۳۸۶


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، جواد مشایخ، معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت با هدف توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندسازی مجموعه‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی، افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در راستای کمک به ارتقای تحقیقات کاربردی، توسعه فناوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان ایران‌ساخت و کمک به توسعه بازار و فروش شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ساخت تجهیزات و مواد آزمایشگاهی پیشرفته، بستری مساعد را برای پیوند میان طرف‌های عرضه و تقاضا ذیل نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت فراهم کرده است و در این نمایشگاه، حمایت‌ها در قالب یارانه به مراکز آزمایشگاهی، تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، شرکت‌ها و مجموعه‌های متقاضی ارائه می‌شود.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی خاطرنشان کرد: پیرو همکاری مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آزمایشگاه‌های پژوهش‌سراها و مراکز دانش آموزی از مسیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ایران حمایت شده و در همین راستا، یارانه حمایتی ویژه مراکز آزمایشگاهی دانش آموزی برای خرید از یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت، تخصیص می‌یابد.

وی افزود: بر همین اساس، تجهیزات در سطح یک از حمایت 65 درصدی و به میزان یک میلیارد و 500 میلیون ریال برخوردار می‌شوند. همچنین محصولات دارای سطح فناوری دو با حمایت 55 درصدی و تا سقف یک میلیارد ریال حمایت می‌شوند. محصولات دارای سطح سه فناوری نیز در قالب حمایت 45 درصدی تا میزان 800 میلیون ریال مورد حمایت قرار می‌گیرند و بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، سقف حمایت برای هر آزمایشگاه، سه میلیارد ریال و میزان کل یارانه مورد نیاز در سال جاری برای این حمایت‌ها، 45 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مشایخ با بیان ‌اینکه به خریداران و مخاطبان بالقوه تجهیزات آزمایشگاهی، تسهیلات حمایتی متنوعی اعطا می‌شود، ادامه داد: همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم از 40 تا 10 درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی و بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد. البته این حمایت‌ها مختص شرکت‌هایی خواهد بود که به صورت فیزیکی در نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: از ویژگی های اصلی دوره یازدهم نمایشگاه که آن را از دوره های قبل متمایز می‌کند، حمایت از توسعه زیرساخت­‌های آزمایشگاهی، کارگاهی و صنعتی، حمایت از زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری شامل مراکز نوآوری، شتابدهنده­‌ها، کارخانه‌­های نوآوری و مراکز هم­‌آفرینی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در قاقون جهش تولید دانش‌بنیان می‌باشد.

گفتنی است یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری،  از ۱۲تا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 

 

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید