اینماد

برگزاری سومین دوره جشنواره طراحی صنعتی ایران

برگزاری سومین دوره جشنواره طراحی صنعتی ایران
جشنواره طراحی صنعتی ایران همزمان با یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت برگزار می شود

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۲/۰۹/۱۴ تعداد دفعات بازدید : ۴۳۶

مرکز طراحی ایران با همکاری معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با هدف ترویج طراحی صنعتی، افزایش استفاده از طراحی در توسعه محصولات دانش‌بنیان، ایجاد شبکه‌ی طراحان ایرانی ، ارتقای سطح صنعت طراحی ایران و حمایت از طراحی صنعتی در شرکت‌های دانش‌بنیان , و فناور برای سومین سال متوالی جشنواره طراحی صنعتی ایران را همزمان با یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت برگزار می نماید. سومین دوره جشنواره با هدف ارزیابی و اعلام برترین طراحی محصولات ساخت ایران برنامه‌ریزی شده است و  امید است که با برگزاری چنین جایزه هایی شاهد توسعه محصولات و تجهیزات ساخت ایران برای ارائه در بازارهای جهانی باشیم. در این دوره طرح ها در  حوزه «تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی»، «محصولات و ماشین‌آلات صنعتی و رباتیک»، «محصولات هوشمند» مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرد.

شاخص‌های ارزیابی این رقابت و داوری آنها،  «اصالت طرح‌های ارسالی»، «خلاقیت و نوآوری»، «ارزش افزوده طراحی» و «ارائه محصول در بازار به‌ویژه بازار صادراتی» در داوری طرح‌ها بسیار مورد توجه است. با توجه به اهمیت موضوع داوری در این جشنواره، با هماهنگی انجام شده، این کار با همکاری انجمن صنفی کارفرمایی طراحان صنعتی ایران و اساتید طراحی صنعتی کشور انجام خواهد شد.

وی در ادامه به اهمیت طراحی صنعتی محصولات در رقابت میان شرکت ها اشاره کرد و گفت: کمتر محصولی بدون توجه به طراحی مطلوب و صرفا با تاکید بر فناوری می‌تواند در بازار حضور مستمر موفق داشته باشد و در رقابت با سایر شرکت‌های پیشرو عرض اندام کند. بسیاری از محصولات دانش‌بنیان از نظر مشخصات فنی با محصولات مشابه خارجی برابری می‌کنند و در مواردی برتری فنی هم دارند، ولی قیمت مناسب و مشخصات فنی، به تنهایی سبب موفقیت شرکت‌ها در صادرات نمی‌شود. توجه به طراحی صنعتی محصولات نقش موثری در توسعه صادرات و اقبال بازار جهانی به این تولیدات دارد. شرکتهای دانش بنیان در کنار توسعه فنی و مهندسی محصولاتشان باید به مشتری پسند بودن آن مانند زیبایی بصری و فرمی و ارگونومی نیز توجه کنند تا در بازار جهانی هم بتوانند حضور یابند و موفق شوند.

جشنواره طراحی صنعتی ایران که به همت مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کریدور خدمات فناوری تا بازار برگزار میگردد، به دنبال «آگاه کردن تولیدکنندگان از مزیت‌های طراحی در سطح جهانی»، «افزایش به‌کارگیری طراحی در توسعه محصول و استراتژی کسب‌وکار شرکت‌ها»، «گسترش فرهنگ طراحی در زندگی مردم»، «ایجاد شبکه طراحان ایرانی» و «ارتقا سطح صنعت طراحی ایران متناسب با بازار جهانی» است.

 

کلیه شرکت‌های دانش بنیان و فناور حاضر در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، می ­توانند در این رقابت شرکت نمایند، متقاضیان شرکت در این جشنواره می ­توانند جهت ثبت نام به سایت مرکز طراحی ایران مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های دبیرخانه جشنواره تماس حاصل فرمایند.

 لینک ثبت نام : https://irandesigncenter.ir/3rdfestivalregister/


 شماره تماس دبیرخانه: ۶۳۱۰۳۱۳۰-۰۲۱ و ۶۳۱۰۳۱۱۵-۰۲۱

شایان ذکر است یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت همزمان با اولین دوره نمایشگاه ملی اقتصاد دانش بنیان (نمادیران) 12 لغایت 15 دیماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران سالن های میلاد، خلیج فارس، 40 و 41 و 18 برگزار خواهد شد.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید