اینماد

دومین‌ دوره جشنواره طراحی صنعتی پایان یافت؛ اسدی فرد: طراحان صنعتی بازوان اثرگذار و کارآمد در توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند

دومین‌ دوره جشنواره طراحی صنعتی پایان یافت؛ اسدی فرد: طراحان صنعتی بازوان اثرگذار و کارآمد در توسعه اقتصاد دانش بنیان هستند
اختتامیه دومین دوره جشنواره طراحی صنعتی با حضور طراحان برتر صنعتی و برندگان این دوره از جشنواره برگزار شد.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ تعداد دفعات بازدید : ۸۲۳

اختتامیه دومین دوره جشنواره طراحی صنعتی با حضور طراحان برتر صنعتی و برندگان این دوره از جشنواره برگزار شد.

رضا اسدی فرد رییس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در این مراسم، با اشاره به ضرورت توجه به طراحی در تولید محصولات دانش‌بنیان، گفت: شاید بتوان آغاز جریان طراحی صنعتی برای تولید محصولات دانش محور در کشور را به ۲۰ سال پیش مرتبط دانست که برای نخستین دوره عرضه محصولات و تحهیزات آزمایشگاهی تولید شده ایران ساخت به بازار جهانی اقدام کردیم و مهم ترین خلایی که همانجا متوجه شدیم؛ عدم طراحی خوب و مقبول محصولات بود.
وی افزود: شرکت های فناوران ایرانی در این نمایشگاه ها در رقابت با مجموعه های خارجی نیاز به طراحی صنعتی محصولات خود داشتند و در این زمینه در مقایسه با محصولات مشابه خارجی کمبودهای جدی احساس می کردند.
به گفته اسدی فرد، طراحی صنعتی تنها در زمینه زیبایی شناختی اهمیت ندارد بلکه جنبه های کاربردی آن نیز بسیار مهم و قابل توجه است به ویژه در طراحی محصولات دارای پیچیدگی های فنی که این طراحان نقش اثرگذاری در معرفی و فروش این محصولات ایفا می کنند.
وی ادامه داد: در واقع امروز طراحان صنعتی به بازوان مهم و جدی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان تبدیل شده اند چون بیش از ۷۵ درصد شرکت های دانش بنیان محصولی  تولید می کنند که توجه به طراحی صنعتی آنها بسیار مهم است.
رییس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معتقد است که باید در طراحی های صنعتی دقت کنیم و نمادهای فرهنگی، دینی، هویتی و ایرانی را مدنظر داشته باشیم و با چنین طراحی هایی محصولاتمان را به بازار جهانی معرفی کنیم.
اسدی فرد برگزاری دومین جشنواره طراحی صنعتی ایران را یک اتفاق مبارک برای زیست بوم نوآوری و فناوری دانست و گفت: این تلاش جمعی اثرات مثبت زیادی در توسعه فناورانه کشور و رونق اقتصاد دانش بنیان در کشور خواهد داشت و معرفی توانمندی های این زیست بوم به دنیا را اثرگذارتر خواهد کرد.

 

دومین دوره جایزه ملی طراحی صنعتی ایران
دومین دوره جایزه ملی طراحی صنعتی ایران با هدف ایجاد ارتباط و اتصال میان طراحان و دانشجویان ایرانی با صنایع کشور برگزار شد و تا پایان مهلت ثبت نام در این رویداد، 133 محصول از 97 شرکت در جایزه ثبت شد.
پس از داوری‌های نهایی رتبه‌های برتر در دو حوزه «تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی» و «تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی» معرفی شدند. «سانتریفیوژ یخچال دار ظرفیت بالای شرکت اندیشه سازان سلامت پارسیان»، «دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس شرکت نانومهندسی سطح ژیکان» و «دستگاه اسپکت حیوانات کوچک شرکت توسعه صنایع تصویربرداری پرتونگار پرشیا» رتبه های برتر حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی بودند.
در زمینه تجهیزات و ماشین‌آلات صنعتی نیز «پرینتر 3 بعدی فلزی شرکت نورا لایه نگار»، «موقعیت‌یاب S10Kite شرکت هیرونگار پارس» و «پرینتر 3 بعدی محفظه گرم دو نازل شرکت آسال لیزر» رتبه‌های اول تا سوم این دوره را از آن خود کردند.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید