اینماد

با حضور دهقانی؛ دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت آغاز می‌شود

با حضور دهقانی؛ دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه ایران ساخت آغاز می‌شود
نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت با هدف معرفی توانمندی‌های فناورانه در حوزه آزمایشگاهی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری گشایش می‌یابد.

تعداد رای: 1
تاریخ خبر : ۱۴۰۱/۰۹/۱۷ تعداد دفعات بازدید : ۲۳۴۶

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت با هدف معرفی توانمندی‌های فناورانه در حوزه آزمایشگاهی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری گشایش می‌یابد.

بخش غیر قابل اجتناب و حیاتی در کارآمدی پژوهش‌ها، تحقیق و توسعه، ارزیابی کیفی محصولات و ارتقای تولید، آزمایش‌ها هستند.

انجام آزمایشات دقیق و کارآمد مستلزم بهره‌مندی از تجهیزات آزمایشگاهی و مواد مصرفی و مرجع است که شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به اهمیت و ضرورت بومی سازی این مواد و تجهیزات، چند سالی است که در مسیر بومی‌سازی، تولید و توسعه آن‌ها گام برداشته‌اند.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با توجه به اهمیت بالا و نقش راهبردی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که در مسیر تولید و تجاری‌سازی این محصولات گام بردارند حمایت می‌کند. از سوی دیگر، مراکز تحقیقاتی، پژوهشی و فناور که نیاز مبرمی به این تجهیزات و مواد آزمایشگاهی دارند، می‌باید از حمایت‌های لازم برای بهره‌مندی و استفاده از این تجهیزات و مواد برخوردار باشند که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در قالب نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، زمینه را برای خرید محصولات تیط شرکت ها فراهم می کند.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت که هرساله در ابعاد ملی و بین‌المللی با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، تولیدکنندگان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی برگزار می‌شود، بستر و مجالی است تا توانمندی‌های فناورانه به نیازها برسند.


افتتاح نمایشگاه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان

دهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت همزمان با بیست و سومین دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار امسال با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شنبه 19 آذرماه سال جاری ساعت ۱۴:٠٠ در سالن شماره یک محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، افتتاح خواهد شد.


پرداخت یارانه 10 تا 50 درصدی به محصولات خریداری شده توسط مراکز علمی

همانند سال گذشته برای محصولات سطح اول تا سوم، از 10 تا 50 درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان یارانه پرداخت خواهد شد.

به‌منظور رونق هرچه بیشتر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تسهیلات لیزینگ برای خریداران بخش خصوصی با همکاری صندوق توسعه فناوری نانو و صندوق نوآوری و شکوفایی ارائه می‌شود.

برگزاری جایزه طراحی ایران

این نمایشگاه شامل بخشی است که به ارتقای طراحی محصولات ایران ساخت ارتباط دارد.
پس از تجربه موفق برگزاری اولین دوره جایزه طراحی ایران ۱۴٠٠ نمایشگاه ایران ساخت با همکاری مرکز طراحی ایران به‌منظور ارزیابی وضعیت طراحی صنعتی محصولات ایران ساخت و تشویق تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی به استفاده از فرآیند طراحی صنعتی برای آنان مشوق‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است.

برگزاری جایزه طراحی شامل تجهیزات شامل محورهای  آزمایشگاهی و پزشکی، تجهیزات کامپیوتر و فناوری اطلاعات، ماشین‌آلات صنعتی و رباتیک، طراحی فضای نوآوری و فناوری، فناوری های نرم شامل صنایع خلاق آموزش، سرگرمی و سرگرمی و صنایع‌دستی و بسته‌بندی می‌شود.

گفتنی است که ۱۹ تا ۲۲ آذرماه سال جاری، همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در سالن های 5 و 6 و7 و 27نمایشگاه بین المللی تهران شاهد نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت در سالن های میلاد(31)، خلیج فارس(44) و 40 با مشارکت گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، دانشگاهیان، مراکز آزمایشگاهی و پژوهشی خواهد بود.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید