اینماد

دومین دوره جایزه برترین تجهیزات آزمایشگاهی کشور برگزار می‌شود

دومین دوره جایزه برترین تجهیزات آزمایشگاهی کشور برگزار می‌شود
اعطای جوایز نقدی و افزایش سقف حمایت­ از خریدارن تجهیزات آزمایشگاهی ایران ساخت، ویژه برگزیدگان دومین جشنواره طراحی صنعتی

تعداد رای: 1
تاریخ خبر : ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ تعداد دفعات بازدید : ۱۱۸۸

دکتر محمد حسین بهشتی معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: جایزه طراحی صنعتی، به منظور معرفی برترین تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی کشور برگزار می‌شود. پس از تجربه موفق برگزاری اولین دوره جایزه طراحی ایران 1400 با همکاری دبیرخانه نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، در سال جاری کلیه شرکت­های دانش­بنیان در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور نیز می­توانند در این جشنواره شرکت نمایند. البته دربخش شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، علاوه بر معرفی و اهدای تندیس و لوح تقدیر، جوایز نقدی به نفرات برتر نیز اعطا خواهد شد.

رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت، نمایشگاه تجهیزات با همکاری مرکز طراحی ایران به منظور ارزیابی وضعیت طراحی صنعتی محصولات ساخت ایران و تشویق تولیدکنندگان تجهیزات آزمایشگاهی به استفاده از فرآیند طراحی صنعتی مشوق­هایی ویژه­ای در نظر گرفته است، که مهمترین آن افزایش 5% سقف حمایت خریداران تجهیزاتی است که در سال اخیر طراحی صنعتی محصول خود را ارتقا داده­اند.

دکتر بهشتی افزود: موضوع طراحی صنعتی و بسته بندی در صنایع کشور مختلف به عنوان یکی از الزامات تولیدکنندگان داخلی برای ورود به بازارهای جهانی شناسایی و از سال 1400 با تاسیس مرکز طراحی صنعتی به طور خاص مورد توجه معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفت. با توجه به نقش تاثیرگذار طراحی در توسعه بازار شرکت­های ایرانی علاوه بر دانش فنی محصولات، مدیران و صادرکنندگان می­بایست اهتمام ویژه­ای به این امر داشته باشند. سهولت کاربری و زیبایی­های بصری، روش تولید و قیمت تمام شده­ی محصول، حمل و نقل و سرویس و نگهداری محصول، همگی از مقولاتی هستند که توسط طراحان صنعتی به منظور افزایش کیفیت تولید پیش از رسیدن آن به دست مصرف کننده نهایی لحاظ می‌گردد.

رییس نمایشگاه ایران ساخت افزود، یکی از عوامل تاثیرگذار جهت حضور موفق، تثبیت و توسعه بازار کالاها و تولیدات ساخت ایران در نمایشگاه ها و بازار های بین المللی استفاده به موقع و متناسب با ترندهای روز طراحی محصول در دنیاست. از این رو دولت­ها پیشرو به منظور کسب سهم بازار بیشتر جهانی، سیاست گذاری های مدون و دقیقی اتخاذ و مشوق های مناسب را برای صنایع مختلف خود ایجاد کرده­اند، که از جمله آن­ها اعطای این حمایت­ها در قالب برگزاری جوایز ملی طراحی می­باشد.

وی در ادامه افزود، نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت همگام با برنامه‌های ترویجی مرکز دانش بنیان در راستای گسترش بیشتر طراحی در بین تولیدکنندگان داخلی به عنوان یکی از متولیان اقتصاد دانش­بنیان کشور با همکاری مرکز طراحی ایران حمایت­هایی را به شرکت­ها خواهد داد.

در دومین جشنواره طراحی ایران 1401 مطابق با دوره­ی اول، جوایز نقدی در نظر گرفته شده و علاوه بر آن 5 % حمایت بیشتر تا سقف 50 % برای محصولاتی که مطابق با دستورالعمل دبیرخانه و توسط تیم ارزیابی و نظارت فنی نمایشگاه اقدام به ارتقای تولیدات خود کرده­اند، اعطا می­گردد. استفاده مناسب از طراحی صنعتی در تولید محصول، دریافت گواهیCE ، گواهی­های انطباق با محصول و انطباق با استاندارد محصول و .... از جمله این موارد می­باشد.

شایان ذکر است که حمایت­های مرکز طراحی شامل استفاده از جلسات مشاوره تخصصی طراحی صنعتی به­صورت رایگان، استفاده از منتورینگ طراحی صنعتی، حمایت از طراحی صنعتی و بسته­بندی شرکت­های دانش­بنیان (70 درصد تا سقف 40 میلیون تومان ) می­باشد.

 

فراخوان جشنواره طراحی صنعتی ایران، در حوزه­­های ذیل برگزار می­­گردد:

·        تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی

·        ماشین‌آلات صنعتی و رباتیک

·        تجهیزات کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات

·        طراحی داخلی فضای نوآوری (ویژه شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری)

·        آموزش، ورزش و سرگرمی

·        صنایع دستی و بسته بندی

متقاضیان شرکت در این رقابت می­­توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به صفحه جشنواره طراحی صنعتی ایران در سایت مرکز طراحی ایران مراجعه نمایند.­

همچنین به­منظور دریافت مشاوره رایگان جهت ارتقای طراحی صنعتی محصولات خود نیز می­توانند درخواست مشاوره را در سایت مرکز ثبت نمایند.

 

شماره تماس دبیرخانه: 021-63103131

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید