اینماد

برترین‌های نخستین دوره جایزه طراحی ایران معرفی شدند

برترین‌های نخستین دوره جایزه طراحی ایران معرفی شدند
برترین‌های نخستین دوره جایزه طراحی ایران معرفی شدند؛ بهشتی: دانش‌بنیان‌ها برای حضور موفق در بازار جهانی بر طراحی صنعتی محصولات تمرکز کنند سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت توجه جدی شرکت‌ها به طراحی صنعتی محصولات گفت: این کار به توسعه صادرات ایران ساخت این مجموعه‌ها کمک می‌کند.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ تعداد دفعات بازدید : ۱۱۰۳

محمدحسین بهشتی سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین دوره جایزه طراحی ایران، گفت: یکی از چالش‌های موجود در زمینه تولید محصولات دانش‌بنیان و خلاق، عدم توجه جدی به بازاریابی و فروش است. این مجموعه‌ها بیشتر تمرکز خود را بر روی توسعه فناورانه محصولات معطوف کرده‌اند.
وی افزود: طراحی صنعتی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، شکل ظاهری، گرافیک و بسته‌بندی محصولات نقش مهمی در جلب رضایت مصرف‌کنندگان و بازاریابی محصول ایفا می کند. بنابراین طراحی صنعتی و بسته‌بندی دارای جایگاه مهمی در بازاریابی و بازارسازی محصولات شرکت‌ها است.
به گفته بهشتی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان وخلاق ، بخشی از هزینه های طراحی صنعتی این محصولات را حمایت می کند. بر همین اساس نیز امسال نخستین دوره جایزه طراحی ایران با حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق را برگزار کردیم.
سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: این دوره از جایزه همزمان با برگزاری نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت برگزار و 3 شرکت به عنوان مجموعه‌های برتر معرفی شدند.
وی ادامه داد: توجه به طراحی صنعتی محصولات نقش تاثیرگذاری در توسعه صادرات و اقبال بازار خارجی به این تولیدات دارد. باید فناوران در کنار توسعه تخصصی و فنی محصولاتشان به مشتری پسند بودن آنها نیز توجه کنند تا بتوانند تولیداتشان را در بازار داخلی و بازار خارجی به فروش برسانند.
بهشتی با اشاره به ایجاد خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت در کشورهای چین، کنیا، روسیه، سوریه و ترکیه، گفت: شرکت های دانش بنیان وخلاق می توانند از این ظرفیت ایجاد شده برای توسعه محصولات و ارائه آنها به بازار جهانی استفاده کنند.


 

جایزه طراحی ایران
مرکز طراحی ایران با حمایت معاونت علمی و فناوری در سال ۱۴۰۰ برای ترویج طراحی صنعتی محصولات آغاز به کارکرده است. این مجموعه ابتدا با اختصاص حمایت مالی به طراحی صنعتی محصولات شرکت های دانش بنیان و خلاق، برگزاری وبینار و کارگاه های مرتبط و فراهم کردن زمینه آشنایی شرکت ها با طراحان صنعتی موفق و حرفه ای فعالیت خود را شروع کرده است و درحال حاضر با هدف ارتقاء سطح طراحی صنعتی در ایران، زمینه ی کاری خود را گسترش داده است.
این جایزه که به همت مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی شده به دنبال آگاه کردن تولیدکنندگان از مزیت‌های طراحی در سطح جهانی، افزایش به‌کارگیری طراحی در توسعه محصول و استراتژی کسب‌وکار شرکت‌ها، گسترش فرهنگ طراحی در زندگی مردم، ایجاد شبکه طراحان ایرانی و ارتقا سطح صنعت طراحی ایران متناسب با بازار جهانی است.
نخستین دوره این جایزه نیز برای شرکت‌های حاضر در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت به منظور ارزیابی و اعلام برترین تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در حوزه‌‌های برترین طراحی تجهیزات، بسته‌بندی و خدمات برگزار شد.
فرآیند طراحی صنعتی در توسعه بازار شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، بویژه توسعه بازارهای صادراتی آنان نقش مهمی ایفا می کند. اندک محصولاتی با فناوری پیشرفته و بدون داشتن طراحی صنعتی مناسب در این حوزه، می توانند مورد استقبال مشتریان قرار گیرند.
«دستگاه تشخیص مارجین های سرطانی نانوحسگرسازان سلامت آریا»، «ربات جراحی از راه دور سینانوآوران رباتیک و پزشکی سینا» و «میکروسکوپ نیروی اتمی آرا پژوهش»، سه دستگاه و محصولی هستند که حائز رتبه اول تا سوم نخستین دوره این جایزه شدند.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید