اینماد

محفظه‌های سنجش شرایط محیطی تولید شد

محفظه‌های سنجش شرایط محیطی تولید شد
یک شرکت دانش‌بنیان توانست محصولی راهبردی تولید کند که دامنه کاربردی وسیعی از جمله آزمایشگاه‌های کالیبراسیون، واحدهای کنترل کیفی کارخانجات و صنایع دارد.

تعداد رای: 1
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ تعداد دفعات بازدید : ۹۱۲

احسان مهدوی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی فرا تجهیز آرمان پژوه با بیان اینکه چمبر تست شرایط محیطی به محفظه‌ای اطلاق می‌شود که توانایی آزمایش در پارامترهای دما و رطوبت را به‌طور جداگانه یا هم‌زمان را دارد، گفت: توانسته‌ایم این محصول را که مورد نیاز بسیاری از صنایع است در حجم‌ها و قابلیت‌های مختلف تولید و نیاز بازار را تأمین کنیم.

 

 

دامنه کاربری وسیع

چمبر یا محفظه‌های تست‌ شرایط محیطی به‌صورت مصنوعی شرایط خاص موردنظر را برای نمونه آزمایشگاهی شبیه‌سازی می‌کند تا بتوان با اطمینان خاطر بیشتری از آن محصول در یک شرایط خاص محیطی استفاده کرد.

همچنین با استفاده از چمبر تست محیطی می‌توان میزان دوام، کارایی، سازگاری و آسیب‌پذیری محصولات و تجهیزات را در یک شرایط غیرمنتظره و غیرمتعارف محیطی نیز بررسی و ارزیابی کرد تا ریسک سرمایه‌گذاری به حداقل ممکن کاهش یابد.

کاربرد این محصول در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی و تضمین کیفیت، آزمایشگاه‌های استاندارد و کالیبراسیون، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی جهت انجام انواع تست‌های پایداری و شبیه‌سازی شرایط دما و رطوبت است.

چمبر تست شرایط محیطی در حجم‌های مختلف تولید می‌شود و دامنه کاربردی وسیعی دارد که می‌توان از آن در حوزه داروسازی، آزمایشگاه، صنعتی، خودروسازی، فولاد و متالوژی، ذوب، نظامی و هوا و فضا استفاده کرد. همچنین این شرکت قابلیت ساخت این دستگاه به‌صورت نفر-رو یا خودرو-رو را نیز دارا است.

 

پاسخ‌گوی نیاز صنایع

توانسته‌ایم این محصول را با قابلیت رنج وسیعی از دامنه دمایی تولید کنیم و چمبرهای منفی80 درجه تا 200 درجه سانتی‌گراد بسازیم و همچنین تاکنون بیش از 110 مدل از این محصول طراحی شده است.

بحث دامنه‌های دمایی و دامنه رطوبت قابل‌دستیابی را به‌طورکلی از 5 تا 98 درصد در داخل دستگاه‌ها قابلیت شبیه‌سازی داریم. این محصول توانسته صرفه‌جویی ارزی قابل‌توجهی به همراه داشته باشد و همچنین پاسخگوی نیاز بسیاری از صنایع کشور باشد.

 

ایجاد شوک دمایی با روشی پیشرفته

دستگاه شوک چمبر دمایی نوع پیشرفته چمبرهای دمایی است و از قابلیت ایجاد شوک‌های دمایی برای کاهش بیش از 200 درجه دمایی در دقیقه برخوردار است.

این دستگاه محصول را از یک محیط بسیار سرد کنترل شده به محیط بسیار گرم کنترل شده می‌برد و همچنین به‌صورت بلعکس این کار را انجام می‌دهد و این یک آزمون حیاتی برای برخی از قطعات و لوازم صنعتی و غیر صنعتی است.

سعی شده تا حد امکان برای تولید این محصول از قطعات داخلی استفاده شود و همچنین به‌صورت مستقیم در حدود 20 نفر و به‌طور غیرمستقیم 50 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهندسی فرا تجهیز آرمان پژوه با اشاره به اینکه حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بسیار کمک‌کننده بوده است، افزود: شاهد روند زحمات بی‌وقفه کارکنان این مجموعه از اوایل دهه 90 تاکنون بوده‌ایم و می‌توان گفت این مجموعه یکی از خدمت‌گزارترین سازمان‌های داخلی محسوب می‌شود.

 

 

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید