اینماد

دقت جراحی از راه دور با ربات‌های پزشکی افزایش یافت

دقت جراحی از راه دور با ربات‌های پزشکی افزایش یافت
سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا انجام عمل‌های جراخی حفره شکم، قفسه سینه و لگن را با کم‌ترین آسیب و بیش‌ترین میزان دقت ممکن کرد.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ تعداد دفعات بازدید : ۱۴۰۲

دقت جراحی از راه دور با ربات‌های پزشکی افزایش یافت
سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا انجام عمل‌های جراخی حفره شکم، قفسه سینه و لگن را با کم‌ترین آسیب و بیش‌ترین میزان دقت ممکن کرد.

 
علیرضا میرباقری مدیرعامل شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا از افزایش دقت عمل‌های جراحی با کمک این ابزار فناورانه گفت و ادامه داد: افزایش دقت و کیفیت جراحی قابلیتی است که سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا در اختیار تیم های جراحی قرار می دهد. سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا انجام عمل های حفره شکم، قفسه سینه و لگن با کم ترین آسیب و بیشترین میزان دقت را ممکن کرد.

سامانه جراحی رباتیک از راه دور جراحات به بیماران را به حداقل می رساند و فقط یک شرکت آمریکایی قابلیت ساخت ربات جرحی از راه دور را دارد. به همین علت و بواسطه تحریم ها ایران هیچ گاه نتوانست از این علم در حوزه پزشکی استفاده کند تا نمونه ایران ساخت آن وارد بازار شد.

این سامانه می تواند جراحی‌های باز را به جراحی های بسته تبدیل و جراحی را در مناطق دورافتاده نیز ممکن می کند. برای مثال یک جراح در تهران می تواند، شخصی را که در اقیانوس هند است را بواسطه ربات ها جراحی کند.

ایجاد 185 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم

سامانه جراحی رباتیک از راه دور از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت اول دستگاهی است که در اختیار پزشک قرار می‌گیرد تا جراحی و ربات ها مدیریت شوند و قسمت دوم نیز ربات های جراح هستند.

ساخت سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا 35 فرصت شغلی به صورت مستقیم در شرکت نوآوران رباتیک و پزشکی سینا ایجاد کرده است و طبق برآورد انجام شده، 150 فرصت شغلی غیرمستقیم نیز ایجاد شده است.

سامانه جراحی رباتیک از راه دور سینا علاوه بر این که نیاز داخل کشور را برطرف کرده است، به کشور اندونزی نیز صادر شده و در آینده نزدیک صادرات به سایر کشورها نیز در دستور کار قرار می گیرد.

 

قیمت یک سوم نمونه خارجی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که ربات تولید شده در داخل کشور یک سوم نمونه خارجی قیمت دارد، توضیح داد: هزینه تعمیر و نگهداری ربات پزشکی سینا نیز یک پنجم نمونه خارجی است که در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ‌ساخت به نمایش در می آید.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ‌ساخت 23 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد و 26 آذرماه سال جاری بخش حضوری آن پایان یافت که در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.

تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید