اینماد

آزمایش تجهیزات حفاظتی برق و انرژی ممکن شد

آزمایش تجهیزات حفاظتی برق و انرژی ممکن شد
دستگاه تستر رله و تجهیزات به عنوان یک دستگاه تزریق ثانویه جهت تست صحت عملکرد رله ‌و تجهیزات مرتبط با آن در یک سیستم قدرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعداد رای: 2
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۱۶ تعداد دفعات بازدید : ۹۵۳

رله‌ها تجهیزاتی هستند که وظیفه حفاظت ادوات و تجهیزات یک سیستم قدرت در برابر خطاها و رخدادهای احتمالی را برعهده دارند، که به محض وقوع با فرمان دادن به کلیدهای قدرت،جریان برق را در سیستم قطع می‌کنند. در واقع برای اینکه یک کلید قدرت بتواند عمل قطع جریان الکتریکی را انجام دهد، باید توسط یک تجهیز حفاظتی تحریک شود.

به طور کلی رله دستگاهی است که با اندازه گیری پارامترهایی مانند جریان، ولتاژ، فرکانس، دما، سطح روغن و... وقوع خطا را تشخیص داده و با ارسال سیگنال‌هایی مشخص باعث عملکرد تجهیزات قطع کننده و نهایتا حذف خطا در یک سیستم الکتریکی می‌شود باعث حفظ پایداری سیستم می‌شود.

 

دستگاه تست، مکمل تجهیزات حفاظتی

با توجه به اینکه رله‌ها برای مدت طولانی در یک سیستم استفاده می‌شوند و ممکن است در این مدت دچار آسیب‌های پیشبینی نشده‌ای شوند، لازم است که در بازه‌های مشخص، عملکرد آن‌ها مورد آزمایش قرار گیرد. به همین دلیل دستگاه‌های تست سه فاز و شش فاز مورد نیاز خواهند بود. با استفاده ازقابلیت‌های این دستگاه می‌توان توابع جریانی، ولتاژی، دیفرانسیلی و امپدانسی که در قالب رله‌های موتوری، ترانسفورماتوری، ژنراتوری و رله‌های حفاظت خط و باسبار مورد استفاده قرار می‌گیرند را تست کرد. علاوه بر این با امکانات ویژه موجود در دستگاه ونرم افزار شرکت وبکو می‌توان مشخصه‌های جریان-زمان معکوس، دیفرانسیلی و امپدانسی این رله‌ها را به دقت مورد آزمایش قرار داد.

امکانات ویژه دستگاه تست

دستگاه تست رله و تجهیزات شرکت وبکو امیرکبیر، علاوه بر تست رله، قابلیت تست تجهیزاتی همچون، CT، PT، Breaker و ترانسفورماتور را هم داراست که به نسبت سایر دستگاه‌های تست ثانویه یک قابلیت ویژه محسوب می‌شود و موجب تمایز از سایر دستگاه‌هایی از این دست می‌شود.

 

5 برابر ارزان‌تر از نمونه خارجی

تست رله بیشتر در شبکه های انتقال وفوق توزیع برق، صنایع، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها استفاده می شود که تحریم‌ها سبب شده بود تا واردات این تجهیز با هزینه‌های بسیار بالا انجام شود.

با این وجود شرکت واپایش بهره برداری کیفیت برق ویونا امیر کبیر توانست این تستر را به قیمت یک پنجم نمونه خارجی وبا امکاناتی بسیار بیشتر تولید و برای آن گارانتی دائمی تعبیه کند. تولیدی که باعث شد 85 فرصت شغلی ایجاد و همچنین مانع خروج میلیون ها دلار ارز از کشور شود. دستگاهی که در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ‌ساخت نیز به نمایش گذاشته می شود.

شرکت وبکو امیرکبیر علاوه بر دستگاه تست، تولید رله‌ی مولتی فانکشن شامل توابع حفاظتی جریانی، دیفرانسیلی و امپدانسی را هم در برنامه دارد که به زودی با اتمام کار توسعه فنی آن، در کنار دستگاه تست در اختیار شرکت‌های فعال در زمنیه حفاظت سیستم‌های قدرت قرار خواهد گرفت.

 

 

 

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ‌ساخت 23 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا 26 آذرماه سال جاری به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان بوده و در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.

تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید