اینماد

پایش توان لیزر در آزمایشگاه ممکن شد

پایش توان لیزر در آزمایشگاه ممکن شد
آزمایشگاه های کشور امروز می توانند با استفاده از دستگاه توان سنج اپتیکی، توان ‌لیزر تابش شده را سنجیده و تنظیم کنند.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ تعداد دفعات بازدید : ۹۵۸
 
 
محمد آزاده مدیرعامل شرکت پرتو نمایه آشا که این محصول را تولید کرده است، توضیح داد: حسگر توان ‌سنج لیزر برای اندازه‌ گیری توان منابع نوری طراحی و تولید شده است. توان سنج متناسب با طول‌ موج و رنج توانی پرتو، با حسگرهای گوناگونی طراحی شده است.

 روش کالیبراسیون این حسگرها کاملا قابل ردیابی بوده و امکان افزایش دقت اندازه ‌گیری در این دستگاه‌ها با توجه به سفارش، قابل بررسی است. علاوه‌ بر کاربردهای اندازه‌گیری، می‌ توان از دستگاه توان سنج به عنوان یک بخش بازخوردی در چیدمان‌های اپتیکی استفاده کرد.

 

حسگر توان ‌سنج برای اندازه ‌گیری توان اپتیکی تولید شده است

حسگر توان ‌سنج برای اندازه ‌گیری توان اپتیکی منابع نوری با دقت بالا طراحی و تولید شده است. این توان سنج‌ها به کمک یک حسگر نیمه‌هادی کالیبره‌ شده و میزان فوتون‌های جذب‌ شده را اندازه‌ گیری می ‌کند.

در کنار این حسگر یک حافظه شامل تمام اطلاعات کالیبراسیون قرار داده شده که با اتصال حسگر به کنسول نمایشگر، اندازه ‌گیری متناسب با داده‌های کالیبراسیون صورت می ‌گیرد.

با توجه به این که اساس عملکرد توان سنج اندازه‌ گیری شار گرمایی است، لازم است شرایط دما و جریان هوای محیط مطابق با شرایط ذکرشده در دفترچه راهنما باشد. از این توان سنج ها می ‌توان برای اندازه ‌گیری توان منابع نوری در طیف وسیعی از طول موج ‌ها استفاده کرد. محصولی که در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت نمایش داده می شود.

 

مانع خروج 2.5 میلیون ارز

نیاز سالانه کشور به دستگاه توان سنج حدود هزار عدد است که اگر این محصول از داخل کشور کشور تامین شود می توان مانع خروج 2.5 میلیون دلار ارز از کشور شد. توان سنج اپتیکی ساخته شده در داخل کشور یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد.

شرکت پرتو نمایه آشا حدود 10 فرصت شغلی به صورت مستقیم و 10 فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده است که با تولید انبوده توان سنج می توان این عرصه را گسترش دهد.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ‌ساخت 23 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا 26 آذرماه سال جاری به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان بوده و در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.

تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند.

 

پایان پیام/

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید