اینماد

ایران در جمع 4کشور تولیدکننده دستگاه برش ساده سه‌جهته دینامیکی قرار گرفت

ایران در جمع 4کشور تولیدکننده دستگاه برش ساده سه‌جهته دینامیکی قرار گرفت
تجهیزات گوناگونی برای آمایش خاک طراحی شده که دستگاه برش سه محوری، یکی از پرکاربردترین این دستگاه‌ها است.

تعداد رای: 1
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ تعداد دفعات بازدید : ۱۵۶۱

فرید شعبانی مدیرعامل شرکت مواد ساخت آزما ویستا، دستگاه برش ساده سه‌جهته دینامیکی را جزء پیشرفته‌ترین دستگاههای آزمایشگاهی در حوزه مهندسی ژئوتکنیک و مطالعات آزمایشگاهی دانست و گفت: این تجهیز فناور که دانش فنی ساخت آن  به چهار الی پنج کشور محدود شده است، با شبیه‌‌سازی دقیق شرایط تنش خاک در عمق زمین، مقاومت برشی، سختی برشی و دیگر پارامترهای مکانیکی و دینامیکی خاک را میسر می‌‌کند.

شناخت و کنترل شرایط خاک

شناخت پیچیدگی‌های ماهیتی رفتار خاک همواره از مهمترین مسایل مطرح در مهندسی ژئوتکنیک بوده است. از این رو وجود دستگاههای پیشرفته با توانایی مشابه‌سازی شرایط واقعی و بارگذاریهای متنوع ژئوتکنیکی تاثیر بسزایی در شناخت رفتار خاک خواهد داشت.

دستگاه برش ساده سه جهته که دارای چهار محور کنترلی است توانایی اعمال بارگذاریهای سینوسی، مارپیچ، بی‌نهایت و همچنین بارگذاریهای نامنظم نظیر بار زلزله را داراست. توانمندی دستگاه در اعمال بارگذاریهای مختلف، آن را از نمونه‌های خارجی نیز متمایز نموده و امکان استفاده از آن را در دیگر شاخه‌‌های مهندسی عمران میسر کرده است.

با این دستگاه می‌توان اثر بارهای سیکلی و دینامیکی را بر روی خاک و دیگر مصالح زمینی مورد بررسی قرار داده و رفتار خاک را در زمان زلزله و همچنین در شرایط پیچیده بارگذاری دینامیکی ارزیابی نمود. دستگاه برش ساده سه جهته امکان انجام مطالعات پژوهشی را برای پژوهشگران و محققین در مقاطع تحصیلات تکمیلی جهت تعیین پارامترهای دینامیکی خاک و ارزیابی پدیده‌های پیچیده ژئوتکنیکی نظیر پدیده روانگرایی فراهم نموده است. همچنین با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه در سطح کشور و بین‌المللی، می‌توان در پروژه‌های خاک مانند نیروگاه‌ها، سدها، اسکله‌ها، ... خدمات مهندسی پیشرفته ارائه نمود

از نکات بارز دانش فنی این دستگاه می‌توان به سیستم کنترلی بسیار پیشرفته جهت اعمال انواع بارگذاریهای دینامیکی با نرم‌افزار کنترل حلقه بسته، امکان کنترل فشار همه‌جانبه به صورت اتوماتیک، امکان اعمال بار به صورت "تنش کنترل" و "کرنش کنترل"، امکان اعمال مسیر تنش‌های متنوع، امکان رسم نمودارهای گوناگون از جمله نمودار تنش-کرنش، هیسترزیس، فشار آب حفره ای-کرنش،   q-p اشاره نمود.

 

اشتغال و ارزش‌آفرینی

 

شرکت آزما ویستا توانسته به واسطه طراحی و ساخت دستگاه برش سه محوری 20 فرصت شغلی ایجاد کند. مهندسین متخصص در عرصه ساخت دستگاههای پیشرفته ژئوتکنیکی از جمله دستگاه برش ساده سه‌جهته همگی از دانش‌آموختگان برترین دانشگاه های کشور هستند و با اتکا به دانش این نخبگان، ایران به چهارمین تولید کننده دستگاه برش ساده سه‌جهته بدل شد.

 

امروز نیاز است تا حمایت ها از شرکت های تولیدی افزایش پیدا کند تا در عرصه تولید بتوانند با تمام توان فعالیت کنند. نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن‌ساخت امروز فرصتی است تا با گوشه ای از توانمندی های شرکت های تولیدی آشنا شویم.

 

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن‌ساخت 23 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا 26 آذرماه، به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان خواهد بود. این نمایشگاه در طول سال نیز به صورت مجازی برقرار خواهد بود و متقاضیان می‌توانند مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت را به صورت برخط خریداری کنند.

 

تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند.

 

 

 

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید