اینماد

کروماتوگرافی مایع با کارایی بالای ایران‌ساخت تولید شد تا سد راه خروج ارز باشد

کروماتوگرافی مایع با کارایی بالای ایران‌ساخت تولید شد تا سد راه خروج ارز باشد
با استفاده از دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا ایران‌ساخت به خوبی می‌ توان اجزای تشکیل دهنده محلول‌‌ها را تحلیل و بررسی کرد.

تعداد رای: 3
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ تعداد دفعات بازدید : ۹۲۱
 
 

کوروش کرباسیان، عضو هیات مدیره شرکت کیان شار دانش با اشاره به این‌‌که سوانگاری یا کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا متداول ‌ترین روش سنجش مایعات است، ادامه داد: از این روش فناورانه برای محدوده وسیعی از مواد غیر فرار در زمینه‌های مختلف علوم استفاده می‌شود و به کمک دستگاه کروماتوگرافی می توان محلول ها را به صورت کامل تحلیل کرد.

 

بی‌نیازی صنعت داروسازی

کروماتوگرافی یک روش است که به طور معمول برای جداسازی اجزای تشکیل دهنده یک محلول شیمیایی بکار می‌ رود. در نتیجه، با استفاده از دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا به خوبی می‌ توان اجزای تشکیل دهنده محلول‌ ها را تحلیل و بررسی کرد.

آزمایشگاه‌های کنترل کیفی، نیاز مبرمی به دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا دارند و مشخصا در صنعت داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمایشگاه های صنایع غذایی و همچنین در حوزه سم شناسی نیز از دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا استفاده می شود.

شیوه عملکرد دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا به این شکل است که محلول به دستگاه تزریق می شود و پس از انجام رویه مشخص، اجزای مختلف محلول تفکیک و میزان آن نیز مشخص می شود.

پرکاربرد

جداسازی در کروماتوگرافی بر اساس مفاهیم فیزیکی، شامل دو دسته کروماتوگرافی ستونی و کروماتوگرافی سطحی است. اساس نام ‌گذاری در کروماتوگرافی سطحی که مرسوم ‌‌تر است، نوع فاز متحرک، فاز ساکن و همچنین نوع تعادل ایجاد شده بین دو فاز است. کروماتوگرافی سطحی شامل دو گروه کلی کروماتوگرافی مایع که فاز متحرک، مایع است و کروماتوگرافی گازی که فاز متحرک گاز است، می‌ شود.

پس از طراحی و ساخت دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا مشخص شد که محصول ایران‌ساخت از نظر کیفی مشابه نمونه خارجی است و قیمت تمام شده آن نیز نصف نمونه خارجی است. امروز در تلاش هستیم تا دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا را به کشورهای سوریه و افغانستان صادر کنیم.

 

حمایت موثر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کرباسیان با اشاره به این که قیمت مناسب، کیفیت برابر با نمونه خارجی و خدمات پس از فروش در دسترس سبب شده تا آزمایشگاه ها از دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا ساخت ایران استفاده کنند، گفت: تا به امروز حدود 10 فرصت شغلی به صورت مستقیم بواسطه تولید دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارآیی بالا ایجاد شده است که پیشرفت در این حوزه با حمایت های معاونت علمی ریاست جمهوری سرعت بیشتری گرفته است که می توان دست آوردهای آن را در نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن‌ساخت مشاهده کرد.

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن‌ساخت 23 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا 26 آذرماه سال جاری به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان بوده و در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.

تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است. در این برنامه حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند.

 

پایان پیام

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید