اینماد

محصولات منتخب نمایشگاه ایران‌ساخت به وزیر آموزش سوریه معرفی شد؛ ستاری: ایران توانمندی خود در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی را به سوریه می‌برد

محصولات منتخب نمایشگاه ایران‌ساخت به وزیر آموزش سوریه معرفی شد؛ ستاری: ایران توانمندی خود در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی را به سوریه می‌برد
وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه با همراهی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از تجهیزات آزمایشگاهی منتخب ایران‌ساخت بازدید کرد.

تعداد رای: 2
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ تعداد دفعات بازدید : ۷۵۲

 

 

محصولات منتخب نمایشگاه ایران‌ساخت به وزیر آموزش سوریه معرفی شد؛ ستاری: ایران توانمندی خود در ساخت تجهیزات آزمایشگاهی را به سوریه می‌برد

وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های علمی جمهوری عربی سوریه با همراهی معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از تجهیزات آزمایشگاهی منتخب ایران‌ساخت بازدید کرد.

 

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این‌که ایران آماده ارائه تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت خود به کشورهای همسایه و انتقال تجربیات و دانش فنی این حوزه است ادامه داد: این محصولات حاصل فعالیت بخش‌های مختلف و متنوعی است که بر بستر یک زیست‌بوم با یکدیگر تعامل و همکاری می‌کنند؛ در ایران یک زیست بوم فناورانه داریم که بخش های مختلفی در آن، به شکل پیوسته و  زنجیره‌وار فعال هستند و اقدامات مختلفی برای توسعه این زیست بوم صورت می گیرد.

ستاری از بخش‌های گوناگون این زنجیره گفت و ادامه داد: بخش های متنوعی از پارک های علم و فناوری، کارخانه های نوآوری تا صندوق های خطرپذیر وصندوق های پژوهش و فناوری بسترهای حمایت نرم‌افزاری و سخت افزاری از ایده‌های نوآورانه هستند. همه این بخش ها، در کنار هم یک محیط را ایجاد کرده اند که باعث می شود ایده یک دانشجو، به یک تیم و در نهایت به شرکت  دانش‌بنیان یا خلاق تبدیل شود.

وی با اعلام آمادگی برای انتقال تجربه ایجاد این زیست بوم نوآوری به کشور سوریه گفت: آماده هستیم این تجربیات را به کشور سوریه منتقل کنیم. تمام این روند به فناوری ها و محصولات پیشرفته ای تبدیل می شود که بخشی از آن را در این نمایشگاه شاهد هستیم. این شرکت ها به بخش مهمی از اقتصاد کشور تبدیل و در حال تبدیل شدن به بزرگ ترین شرکت های کشور هستند.

ستاری، با اشاره به ارائه هزاران محصول دانش بنیان از مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت در نهمین دوره نمایشگاه ایران‌ساخت، ادامه داد: تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات پیشرفته ای داریم که هرکدام می توانند به کشور سوریه صادر و نیاز بخش آمایشگاهی این کشور را تامین کنند.

دستاوردهای درخور توجه ایران در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی

بسام ابراهیم وزیر آموزش عالی سوریه، با اشاره به همکاری‌های دو کشور در زمینه دانش‌بنیان، فناوری و نوآوری گفت: مهم ترین هدف از حضور در ایران بازدید از مهم ترین مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه بود و با تجربه های ایران در دانشگاه ها پژوهشگاه ها و استفاده این دستاوردها در صنعت آشنا شدیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه فناوریهای پیشرفته گفت: دکتر سورنا ستاری مدتی پیش در سوریه حضور داشتند و درباره مسائل مختلفی از جمله پروژه همکاری در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی مورد توافق گرفت و بر تفاهمی به ارزش 10 میلیون دلار به امضا رسید که 6 میلیون دلار آن برای تجهیرات آزمایشگاهی و 4 میلیون دلار برای تجهیزات پزشکی تچهیز بیمارستان های دولتی سوریه اختصاص یافت.

وی افزود: این توافق بر اساس صورت گرفته و بر مبنای خط اعتباری پیش بینی شده اختصاص یافت و در حوزه تخصیص ضمانت نامه ها تلاش می کنیم این تسهیل صورت بگیرد.

ابراهیم، با اشاره به توافق ایران و سوریه در حوزه فناوری گفت: در قالب یک شورای برنامه ریزی بین المللی انتقال تجهیزات و تجربیات فناورانه ایران را دنبال می کنیم و از این توانمندی و تجهیزات مختلف در حوزه‌های مهندسی، فنی و عمرانی قدردانی می‌کنم. امیدوارم این روابط به سمت و سوی افزایش تعاملات فناورانه برود.

 

بیش از 9هزار تجهیز آزمایشگاهی ایران‌ساخت

پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این نشست با اشاره به آغاز به کار نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت در آذرماه سال جاری گفت: در خلال 8 دوره برگزاری این نمایشگاه، 1060 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی خریدای شده که 36 درصد از خرید را معاونت علمی پرداخت کرده است. هدف ما این بوده است که دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را تجهیز و هم اخذ استانداردهای بین المللی را اخذ کنیم.

وی با اشاره به ساخت تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی در حوزه‌های گوناگون گفت: در طول دوره نمایشگاه ها 800 شرکت با حدود 18هزار محصول داشته ایم که این محصولات، در حوزه های مختلف فناوری ارائه می شوند. این محصولات در حوزه هایی چون عمران، پلیمر و پتروشیمی، نانوفناوری، نفت و گاز، داروسازی، فیزیک، مکانیک، الکترونیک و سایر حوزه ها ارائه می‌شود.

صالحی، از تعامل فناورانه ایران و سوریه گفت و ادامه داد: در دوره های اخیر هیئت هایی از سوریه را میزبانی کرده ایم و 12 رییس دانشگاه از سوریه از این دانشگاه بازدید کررده اند. در سال یک نمایشگاه 4 روزه داریم ولی نمایشگاه مجازی به صورت دائمی برقرار است.

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه افتتاحیه نمایشگاه  تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن‌ساخت 23 آذرماه سال جاری خواهد بود، عنوان کرد: تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه را ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت قابل مشاهده است.

 

 

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید