اینماد

نیاز صنایعی که نیازمند دقت بالا هستند با محصول ایران‌ساخت رفع شد

نیاز صنایعی که نیازمند دقت بالا هستند با محصول ایران‌ساخت رفع شد
صفحه صافی جز تجهیزات اساسی آزمایشگاه‌های اندازه‌گیری و کارگاه‌های ساخت تجهیزات باکیفیت به شمار می‌رود که توسط یک شرکت دانش‌بنیان نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت، تولید شده است.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۸/۰۲ تعداد دفعات بازدید : ۷۹۶

به گزارش پایگاه خبری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت؛ این وسیله در کارگاه‌های ساخت و قالب‌سازی به‌عنوان سطح مرجع در عملیات علامت‌گذاری و خط‌کشی روی قطعات، کنترل تختی سطوح، کنترل مستقیم بودن میله‌ها، اندازه‌گیری قطعات و در آزمایشگاه‌های اندازه‌گیری به‌عنوان سطح مرجع مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در دستگاه‌ها و ماشین‌های اندازه‌گیری برای استقرار قطعات کاربرد دارد.
شرکت سنجش دقیق طول، در سال ۱۳۷۳ با هدف تأمین نیازهای صنعت کشور به تجهیزات اندازه‌گیری دقیق (مترولوژی) تأسیس شد. فعالیت این شرکت بعداً انواع ترازهای دقیق صنعتی و ترکمترها (گشتاورسنج‌ها) را نیز در بر گرفت. این شرکت پس از سال‌ها تلاش و مطالعه با حمایت و تحت لیسانس کارخانه ویلر سوئیس موفق به تولید صفحه صافی‌های گرانیتی با استاندارد DIN876 آلمان شده است.

صفحه صافی گرانیتی یا میز دقیق اندازه‌گیری که محصول این شرکت است در تمامی آزمایشگاه‌ها و صنایع که نیاز به‌اندازه گیری دقیق دارند قابل استفاده است.

این میز بستری برای سنجش دقت و صافی دستگاه‌ها است. تولید این محصول در سال ۸۱ و تحت لیسانس ویلر سوئیس شروع شده است و تاکنون نیز ادامه دارد. این محصول ابعاد، اندازه و دقت‌های مختلفی دارد که بر اساس درخواست صنایع و با توجه به استانداردهای مربوطه آماده می‌شود‌.

محصول این شرکت با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است و اگر نمونه‌هایی از این محصول در بازار باشد قطعاً وارداتی و به احتمال زیاد محصول تایوان یا چین است. محصولات اولیه این شرکت به تائید آزمایشگاه  SCS سوئیس رسیده و نمونه‌های چینی و تایوانی دوام سنگ‌های ایران‌ساخت را ندارند‌.

این محصول از بهترین معادن سنگ کشور استخراج می‌شود و تولید آن فرآیندی پیچیده، دقیق و پرهزینه دارد که باید در شرایط اتاق تمیز (clean room) بدون گردوغبار، ارتعاش و تغییرات دمایی انجام شود. شرکت سنجش دقیق طول، تاکنون این پروسه را با موفقیت طی کرده و مشکلی ندارد.

تولید این محصول یک فن‌آوری نو است که با تلاش فراوان فناوران، به دست آمده است. بسیاری از صنایع مادر و استراتژیک، دفاعی، خودرو و موارد دیگر، در بیست سال گذشته از این محصول ایران‌ساخت استفاده کرده‌اند.

برای دستیابی به گریدهای بالا بایستی لپینگ(lapping)  نهایی پس از حمل صفحه صافی به محل مشتری انجام پذیرد. صفحه صافی‌هایی که با گذشت زمان صافی خود را از دست می‌دهند توسط این شرکت قابل ارتقا رده (upgrading) می‌شوند.

صفحه صافی گرانیتی یا میز دقیق اندازه‌گیری به‌عنوان بستر اصلی در صنایعی که نیازمند دقت بالا هستند استفاده می‌شود. محصول نهایی همراه با نقشه پستی و بلندی داخل (توپوگرافی) تحویل مشتری می‌شود تا با توجه به نقشه بهترین استفاده را از آن به عمل آورد.

گفتنی است نهمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌‎ساخت، ۲۳ تا ۲۶ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود. شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی می‌توانند فرآیند مربوط به ثبت‌نام شرکت و ثبت محصول را از 20 مهرماه سال جاری در سایت نمایشگاه به نشانی https://iranlabexpo.ir آغاز کنند.

همچنین به‌منظور هماهنگی بیشتر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور و ایجاد فرصت کافی برای بررسی محصولات، فرآیند صدور پیش‌فاکتور توسط شرکت‌ها از اواسط آذرماه آغاز می‌شود. بدیهی است فرایند انعقاد قرارداد و قطعی کردن خریدها پس از برگزاری نمایشگاه و از 27 آذرماه خواهد بود.

 

پایان پیام/

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید