اینماد

یکی از شرکت‌های تولیدکننده اولترافریز را بشناسیم

یکی از شرکت‌های تولیدکننده اولترافریز را بشناسیم
اولترافریزها تجهیزات پیشرفته‌ای هستند که دماهایی بسیار پایین را برای نگهداری فرآورده‌های زیستی، سلولی، مولکولی و مواد آزمایشگاهی تولید می‌کنند.

تعداد رای: 30
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۶/۲۱ تعداد دفعات بازدید : ۱۹۹۲

به طور معمول برای نگهداری موادی که احتمال فاسدشدن آن‌ها وجود دارد، از سردکننده‌هایی استفاده می‌شود که می‌توانند دما را تا حداکثر منفی 20درجه سانتی‌گراد پایین بیاورند، اما وقتی صحبت از مواد آزمایشگاهی، از جمله نمونه‌های زیستی، ویروس‌ها، یا واکسن‌ها می‌شود، باید از تجهیزات پیشرفته‌ای استفاده کرد که دماهای بسیار پایین‌تر از این میزان تولید می‌کنند. شرکت های مختلفی در داخل و خارج از کشور این محصول را تولید کردند که اکسیرسازه یکی از آن‌ها است.

 

نگهداری واکسن در دمای مناسب

تحقیقات نشان داده است واکسن کشف شده برای مقابله با بیماری کرونا، به نگهداری در دمای کمتر از منفی 70 درجه سانتیگراد را دارد که به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اکسیرسازه رازی، این تجهیز می‌تواند نیاز کادر درمان را در این زمینه برطرف کند.

 

آن‌طور که یحیی سرخوش مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اکسیر سازه رازی عنوان می‌کند، اگرچه تولید این تجهیزات که با عنوان فوق سردکننده یا اولترافریزر شناخته می‌شوند، نیازمند فناوری‌های پیشرفته است، اما متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند با توانمندی داخلی این تجهیزات را ایران‌ساخت کنند.

استفاده از فناوری به کار رفته در تجهیزات تولیدی توسط برندهای شناخته شده جهانی، زمینه ساز تولید محصول دانش بنیان سطح یک اولترا فریزر منفی 86 درجه سانتیگراد است. دستگاه اولترا فریزر آزمایشگاهی منفی 86 درجه سانتیگراد یا دیپ فریزر برای نگهداری نمونه های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در پژوهشکده های تحقیقات ژنتیک، بیولوژیک، بیوتکنولوژی و آزمایشگاه های تحقیقاتی صنایع پزشکی، کشاورزی، غذایی و دارویی کاربرد دارد.

جمعی از متخصصان دانشگاهی با هدف تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی در سال ۱۳۹۲ کارشان را آغاز کردند و با تحقیق و توسعه و افزایش توان علمی توانستند محصولات دانش‌بنیان آزمایشگاهی را تولید کنند.                               

 

از سعی و خطا تا پایداری در منفی 86

این شرکت به کمک فارغ التحصیلان جوان و آزمون و خطاهای صورت گرفته توانست به تولید محصول ارتقا یافته ای با طراحی فنی جدید دست پیدا کند.

این محصول در طول سال های اخیر توانست به نیازهای آزمایشگاهی کمک کند با بهره گیری از سیستم ارتقا یافته سرمایش مخصوص توانایی رسیدن و عملکرد در دمای واقعی منفی 86 درجه سانتیگراد و پایداری در آن دما برخوردار است که در این دستگاه این مسئله کاملا در شرایط مختلف تست شده و نتیجه بخش بوده است.

طراحی سیستم سرمایشی به گونه ای است که در یک سیستم سرمایشی، شرایط برای رسیدن به این دما فراهم می شود، ضمنا بدنه و عایق بندی دستگاه به گونه ای است که کمترین اتلاف دمایی و انرژی ممکن را فراهم کرده است.

حجم تولید این محصول با شرایط فعلی را ۵۰ دستگاه در سال عنوان می‌کند و می‌افزاید:با توجه به شرایط بازار توانسته ایم نیاز بازار را جوابگو باشیم. ضمن این‌که به طور مستقیم ۱۰ نفر در حال کار می باشند و غیر مستقیم ۳۰ نفر مشغول هستند

سرخوش، نمایشگاه تجهیزات مواد و آزمایشگاهی ایران ساخت را در معرفی توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ارزشمند می‌داند و ادامه می‌دهد: این نمایشگاه، سهم بزرگی در بازاریابی و فروش محصول ما داشته است و امیدواریم هر سال با همکاری و تلاش مسئولین کوشا و دلسوز بتوانیم سهمی در توسعه و پیشرفت تولید داخل داشته باشیم نیاز کاربران متخصص را برطرف کنیم.

 

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید