اینماد

رصد نیازهای آزمایشگاهی کشور

رصد نیازهای آزمایشگاهی کشور
شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور افزایش کمی و بهبود کیفی خدمات، نیازهای مراکز آزمایشگاهی را پایش می‌کند تا راه‌کارهای متنوعی را برای پاسخ به این نیازها به کار ‌گیرد. این شبکه سعی کرده است حمایت‌های تشویقی متنوعی را برای بهبود عملکرد آزمایشگاه‌ها ارایه دهد.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۴/۱۳ تعداد دفعات بازدید : ۹۱۷

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور افزایش کمی و بهبود کیفی خدمات، نیازهای مراکز آزمایشگاهی را پایش می‌کند تا راه‌کارهای متنوعی را برای پاسخ به این نیازها به کار ‌گیرد. این شبکه سعی کرده است حمایت‌های تشویقی متنوعی را برای بهبود عملکرد آزمایشگاه‌ها ارایه دهد.

آزمایشگاه‌ها نیز همواره به دنبال سازوکاری کاربردی و عملی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات خود هستند و راه‌کارهایی را جست‌وجو می‌کنند که از آن طریق با جذب مشتریان، از حداکثر ظرفیت آزمایشگاه و سرمایه‌گذاری انجام شده، به صورت بهینه استفاده شود. بر همین اساس شبکه یک سبد حمایتی تهیه کرده و در اختیار آزمایشگاه‌های عضو قرار داده است.

مثلا حمایت از «آموزش کارشناسان آزمایشگاه، همکاری و به اشتراک گذاری دانش و تجربه کارشناسان مراکز در قالب کارگروه‌های تخصصی»، «حمایت از نگهداری، کالیبراسیون، تعمیر و ارتقای تجهیزات»، «حمایت از استقرار استانداردهای آزمایشگاهی»، «حمایت از استقرار نرم افزار فرآیندهای آزمایشگاهی»، «خرید تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران» و غیره از جمله این حمایت‌ها است.

تلاش شبکه این است که با استفاده درست از سرمایه‌های ملی موجود در حوزه آزمایشگاهی، بهانه‌ای باشد برای تسهیل دسترسی پژوهشگران، فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه به تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی. خدمات و محصولاتی که استانداردهای لازم را دریافت کرده‌اند و کارایی آنها به اثبات رسیده است.

بهره‌مندی از کارشناسان و متخصصین حوزه‌های مختلف آزمایشگاهی در موارد لازم یکی از اهدافی است که به دنبال تحقق آن هستیم. همچنین ایجاد تمرکز در پیگیری و انجام کارهای فنی و اجرایی، کاهش زمان پاسخگویی به امور ارجاع شده به شبکه، بهره‌برداری بیشتر از دانش فنی کارشناسان و متخصصین آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی کشور و افزایش میزان مشتری‌مداری شبکه آزمایشگاهی را نیز دنبال می‌کنیم.

حضور تعداد قابل توجهی از کارشناسان خبره در آزمایشگاه‌های عضو شبکه که تجربه کاربری حرفه‌ای تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی را دارند، موجب شده است شبکه آزمایشگاهی برنامه‌های آموزشی متنوعی را در قالب دوره‌های آموزش تئوری و کارگاه‌های عملی و نیز دوره‌های آموزش مجازی (وبینار) طرح ریزی و اجرا کند. این برنامه‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت. برنامه‌‎هایی که به دلیل همه‌گیری کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید