اینماد

رفع محدودیت‌های صادراتی؛ خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری یکی از راه‌های رسیدن محصولات دانش‌بنیان و خلاق به بازارهای جهانی است

رفع محدودیت‌های صادراتی؛ خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری یکی از راه‌های رسیدن محصولات دانش‌بنیان و خلاق به بازارهای جهانی است
رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری معتقد است که ایجاد خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری تسهیل‌گر صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق است.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ تعداد دفعات بازدید : ۵۲۲

روز گذشته با حضور حسن روحانی رییس جمهوری و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از خانه نوآوری و صادرات فناوری تهران در 3 هزار و 500 متر مربع فضای نمایشگاهی رونمایی شد. این خانه در راستای ماموریت معاونت علمی و فناوری برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و خلاق راه‌اندازی شده است.

مهدی قلعه‌نوی رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مراسم، با اشاره به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در سال‌های اخیر در کشور، گفت: این رشد و توسعه معاونت علمی و فناوری را بر آن داشت تا ماموریت اصلی خود در زمینه صادرات این محصولات و خدمات را اجرایی کند. یعنی ریسک فعالیت این شرکت‌ها در بازارهای جهانی را بپذیرد و در کنار آنها بماند.

وی افزود: ایجاد خانه های نوآوری و صادرات فناوری یکی از این اقدامات است که با هدف نمایش دایمی محصولات ایران‌ساخت و فراهم کردن فضای کار اشتراکی برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق صورت گرفت. این خانه‌ها تاکنون در چین، سوریه و شرق آفریقا ایجاد شده است و به زودی در روسیه نیز افتتاح خواهد شد.

به گفته قلعه‌نوی، درصد قابل توجهی از صادرات کشور به حوزه محصولات و خدمات دانش‌بنیان و خلاق مرتبط است که باید تلاش کنیم فضا را برای رشد و توسعه بیشتر آنها فراهم شود.

رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: خانه نوآوری و صادرات فناوری تهران در 3 هزار و 500 متر مربع ایجاد شده و میزبان 800 کالای صادراتی در حوزه‌های مختلفی چون ماشین‎آلات و تجهیزات، برق و مخابرات، حمل و نقل، آب و انرژی، کشاورزی و صنایع غذایی، خانه و شهر هوشمند، مواد پیشرفته، صنایع فلزی، تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت، سیمولاتورها، آی تی و نرم افزار، بازی، انیمیشن و صنایع خلاق است.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید