اینماد

نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی" ایران‌ساخت" افتتاح شد

نمایشگاه دائمی محصولات صادراتی
خانه نوآوری و صادرات فناوری به عنوان شعبه مرکزی خانه‎ های نوآوری و فناوری در کشورهای هدف صادراتی، با دستور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در محل نمایشگاه بین‎ المللی تهران کار خود را آغاز کرد.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۴/۰۷ تعداد دفعات بازدید : ۱۱۸۸

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در هفتاد و ششمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و افتتاح طرح های ملی دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،رئیس جمهور در آیین افتتاح خانه های خلاق در استان های اصفهان و تهران، گفت: از اینکه امروز شرایطی فراهم شده که در خانه های خلاق مسیر جدیدی در زمینه اشتغال و همچنین هنر و توانمندی‌های جوانان، تحصیلکرده‌ها در رشته‌های مختلف استفاده و بهره‌برداری شود، بسیار خوشحالم.

 

دکتر روحانی افزود: در خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان سند معماری گذشته هم می شود زیبایی‌های ایران در قرون و دهه های گذشته به نمایش گذاشته شود و هم اینکه این مراکز معماری و سنتی حفظ می‌شود و  مسیر اشتغال جدیدی را برای جوانان عزیز بوجود می‌آورد.

 

رییس‌جمهوری با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه شرکت های دانش بنیان در آینده توسعه کشور، اظهار داشت: توسعه و پیشرفت کشور در آینده از مسیر اقتصاد دانش بنیان است و از این راه است که می توانیم فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کاهش دهیم.

 

دکتر روحانی طرح‌های دانش بنیان افتتاح شده در مراسم امروز را در مسیر توسعه پایدار کشور بسیار ارزشمند و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ایران از دیرباز کشور علم و دانش در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه نجوم بوده است و لازم بود در این مقطع تاریخی در این مسیر یک حرکت نو در کشور ایجاد شود.

 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: کار احداث رصدخانه ملی از 20 سال پیش آغاز شده بود که در دولت تدبیر و امید احداث آن سرعت گرفت و 70 درصد عملیات احداث و بهره‌برداری از آن در دولت دوازدهم انجام شده است.

 

در بخشی از متن سخنان رئیس‌جمهوری آمده است:

امروز هفتاد و ششمین افتتاح هفتگی بود و بسیار ارزشمند بود. البته همه طرح‌هایی که امروز افتتاح شد، ارزشمند بود. از کارخانه نوآوری که در کرمانشاه دیدیم که الحمدالله استان‌های ما یکی بعد از دیگری در این مسیر قرار می‌گیرند و یک مرکزی برای همه شرکت‌های دانش‌بنیان، شتاب‌دهنده‌های ما در هر استانی با کارخانه نوآوری فراهم می‌شود و امروز هم در کرمانشاه این کارخانه نوآوری افتتاح شد.

 

خانه‌های خلاق که برای ما بسیار ارزشمند است، هم از لحاظ حفظ آثار تاریخی و خانه‌های سنتی گذشته و هم به عنوان مرکزی که اندیشمندان صاحبنظر ما بتوانند از آن مرکز استفاده و بهره‌برداری کنند و هم مسأله خودروی برقی و اتوبوس برقی که برای آینده حمل و نقل بسیار اهمیت دارد و بویژه رصدخانه ملی که این مسأله بسیار حائز اهمیت بود.

 

اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان از 55 شرکت به 5800 شرکت دانش‌بنیان رسید، نشان می‌دهد که در این 8 سال چه کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است.

 

توسعه و پیشرفت کشور در آینده در این مسیر است. یعنی اقتصاد دانش‌بنیان است که می‌تواند کشور را به حرکت در بیاورد و از این طریق می‌توانیم فاصله‌مان را با کشورهای پیشرفته کم کنیم و ان‌شاءالله در این زمینه بتوانیم شاهد تحولات بسیار بزرگ باشیم.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید