چگونه از نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت خرید کنیم؟
- برای استفاده از حمایت های نمایشگاه باید اول وارد سایت بشید و اگه ثبت نام نکردید، ثبت نام کنید: لینک صفحه ورود (برای ثبت نام روی فیلد سبزرنگ ثبت نام خریدار در این صفحه کلیک کنید)
- اگه موقع ثبت نام دیدید اسم مرکز اتون نیست لطفا دست نگه دارین و از قسمت چت آنلاین (گوشه سمت راست پایین همین صفحه) اسم مرکز رو بدید تا ما اضافه کنیم. اگه آنلاین نبودیم، هر وقت آنلاین شدیم میبینیم و پاسخ اتون رو میدیم. (نگران نباشین همیشه پیام های شما اونجا هست)
- بعد از ثبت نام وارد سایت بشید و محصولاتی که میخواید رو جستجو کنید: لینک صفحه جستجوی محصولات
- دقت کنین که بدون وارد شدن به سایت هم میتونین جستجو کنین اما اگه خواستین قیمت ها رو هم ببینین حتما باید وارد بشید. دوره نمایشگاه رو هم هشتم انتخاب کنین.
- اگر شرکت یا محصولی رو پسندیدید یا خواستید بعدا بیشتر در موردش فکر کنید میتونید اون محصول (همراه با تعداد) یا شرکت رو به علاقه مندی های خودتون اضافه کنید. از منوی سمت راست به علاقه مندی های خودتون دسترسی دارین و میتونین اکسل بگیرید یا قیمت ها رو ببینید.
- بعد از ثبت علاقه مندی، ما شب به شب به شرکت ها اطلاع میدیم تا خودشون با شما تماس بگیرند و توضیحات بیشتر رو ارایه کنند اما اگه خواستین سریعتر ارتباط بگیرین میتونین از گزینه واتساپ که در صفحه هر شرکت هست استفاده کنین و یا شماره تلفن ثابت شرکت ها رو بگیرید یا ایمیل بزنین.
- اگه خرید محصول از یک شرکت قطعی شد از شرکت بخواید که براتون پیش فاکتور صادر بکنه
- اگه دانشگاهی باشید معمولا دانشگاه شما یک نماینده داره که میتونین شماره پیش فاکتور رو به ایشون بدید تا وارد سبد نهایی بکنند و بقیه کارها پیگیری بشه.
- میتونین از منوی سمت راست گزینه لیست اقلام پیش فاکتور رو بزنین در این صفحه، شما میتونین از ستون نماینده خریدار، نام و با زدن گزینه i اطلاعات تماسش رو ببینین.
- اگه خالی بود یعنی دانشگاه شما نماینده ای نداره. برای اینکار نیاز هست که فایل مربوط به راهنما رو از این صفحه که لینکش رو گذاشتیم اینجا، دانلود کنین و مطابق فایل word، نماینده رو معرفی کنین. چون لازمه که برای یکبار نماینده به صورت رسمی معرفی بشه، لازمه که اون فرم به صورت رسمی ثبت بشه و با مهر و امضا برای ما ارسال بشه (تصویرش ایمیل بشه و اصلش پست بشه)
- چون میدونیم مدیران ارشد معمولا سرشون شلوغه، ما دو نفر از هر جا رو نیاز داریم که معرفی بشن، یکی رابط سامانه و یکی هم کسی که قراره قراردادها رو امضا بکنه (معمولا رییس یا معاونین هستن) لذا نیازی نیست که حتما همون مدیر، به عنوان رابط معرفی بشه.
- کارهایی که رابط سامانه باید انجام بده رو در شکل انتهای این خبر آوردیم اما چون نکات مهمی داره و ممکنه سوالات زیادی داشته باشه، لازمه که فایل راهنما رو حتما بخونه، تعداد صفحاتش زیاده اما سعی کردیم همه توضیحات همراه با رسم شکل! در فایل باشه لذا کافیه روی عنوان های فایل راهنما دقت بشه تا سوالشون پاسخ داده بشه. اگه باز هم سوالی بود از چت انلاین درخدمتیم.
چون بحث مالی مهمه، یه توضیح مختصری اینجا میدیم:
- قرارداد شما با صندوق نانو به عنوان کارگزار مالی نمایشگاه بسته میشه و هیچ رابطه مستقیم مالی و قراردادی بین شما و فروشنده ها نیست. لذا هیچ واریزی مستقیمی به حساب فروشنده ها نداشته باشید.
- قراردادها میتونن چندتا باشن و لازم نیست همه خریدهای یک سازمان یکباره صورت بگیره. هرچقدر که تونستند منابع مالی لازم برای خرید رو تامین کنند، همون قدر قرارداد رو ببندند و بعد دوباره بیان خرید رو تکرار کنند. تجربه ما در چندسال گذشته این بوده که زمان نداشتیم و تا نمایشگاه بعدی باز بوده، اما سال قبل که قیمت ارز جهش کرد، ناچار شدیم از اردیبهشت به بعد در دو مرتبه افزایش قیمت داشته باشیم. پس برای اینکه مشمول افزایش قیمت نشید زودتر خریدها رو با همون منابعی که دارید نهایی کنید.
- اوراق خزانه اسلامی رو حداکثر تا 50درصد سهم شما قبول میکنیم. یعنی 50درصد از سهم رو نقدا باید بدید و مابقی رو میتونین اوراق بدین. توی چند سال گذشته، دولت به سازمان ها و دانشگاه ها اوراق دادن و ما هم راهش رو باز کردیم که کمکی باشه برای استفاده از این اوراق.
- پرداخت سهم شما میتونه در دو یا نهایت سه قسط صورت بگیره اما در یک بازه زمانی کوتاه مثلا سه تا شش ماه، فقط یه نکته مهم داره، باید تا قبل از تحویل آخرین دسته از تجهیزات، پرداخت بشوند. پس اگه فروشنده گفته محصولات شما آماده تحویل هستند، تبعا باید سهم شما هم همون اول و نقدی (یا ترکیب نقد و اوراق) بدون قسط بندی پرداخت بشه.
- اگه شما میخواید از محل گرنت یا پژوهانه خرید کنید، لازمه اول اون وجه رو به حساب دانشگاه بریزید و دانشگاه، وجه رو به حساب کارگزار مالی یعنی صندوق نانو واریز کنه. یعنی مشکلی نداره که سهم شما از این محل تامین بشه و مستقیم وابسته به بودجه های خرید تجهیزات دانشگاه نباشه.
- یارانه نمایشگاه براساس سطح بندی محصولات صورت میگیره و امکان تغییر سطح بندی و یارانه هر محصول وجود نداره اما اگه یارانه کلی که به سازمان شما داده شده کم بود، کافیه که مدیر ارشد سازمان نامه ای به معاونت ارسال کنه و درخواست افزایش سقف رو بده.
- اگه شما سازمان دولتی نیستین و شرکت خصوصی هستین میتونین از لیزینگ استفاده کنین که توضیحات بیشتر رو در این لینک نوشتیم. اما مراحل کار عین بالا و تصویر زیر هست.
س ج 01-11-12-13-16-18