اینماد

«تعامل برد-برد» الگوی نمایشگاه ایران‌ساخت برای همه حوزه‌های فناوری است

«تعامل برد-برد» الگوی نمایشگاه ایران‌ساخت برای همه حوزه‌های فناوری است
پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحییه «هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت»، مدل به کار رفته در این نمایشگاه را، روشی بر اساس تعامل برد برد میان بخش خصوصی و نهادهای دولتی خواند و گفت که سعی شده است با اهرم قراردادن بودجه دولتی، توانایی شرکت های دانش بنیان تقویت شود.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۹/۲۶ تعداد دفعات بازدید : ۱۷۰۳

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  پیمان صالحی ضمن اشاره به   تلاش های انجام گرفته برای عرضه محصولات با کیفیت تر در این رویداد، اظهار کرد:  در شش دوره قبلی نمایشگاه نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان محصول عرضه و فروخته شد، یارانه تخصیص یافته از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این حجم از فروش نزدیک به ۳۵ درصد بوده است. روش تعامل برد-برد به کار رفته در بنیان این رویداد کمک کرده است که هر دو کفه، عرضه و تقاضا مورد توجه قرار گیرد.

 

 

به گفته صالحی: در سال1397، فروش نمایشگاه بیش از 110میلیارد تومان بود که ۳۰ میلیارد تومان از این مبلغ، یارانه‌ای بود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت کرد. ۳۷ درصد از حمایت های تخصیص یافته به این رویداد در گستره جغرافیای تهران صورت گرفته و مابقی سهم شهرستان‌ها بوده است.

 

 

 

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن اشاره به  ویژگی‌های کیفی محصولات ارائه شده در نمایشگاه افزود:  سال اول نمایشگاه در ۵ هزار متر مربع آغاز شد و در دوره ششم و هفتم نمایشگاه توانستیم این متراژ را به ۱۹ هزار متر مربع برسانیم.

 

رئیس هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت  گفت:با تلاش های صورت گرفته، ابعاد بین‌المللی این نمایشگاه، تقویت شده است و مهمانانی از دیگر کشورها نیز در این رویداد حضور یافته اند. از ۵۲۰ شرکتی که متقاضی حضور در این رویداد بودند، نزدیک به ۶۷ درصد حائز شرایط حضور در نمایشگاه شناخته شدند.

 

نمایشگاهی برای باور به توانستن 

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: این نمایشگاه یادآور تلاش هایی است ضوکه در طول سال انجام گرفته و آثار آن را در این رویداد می بینیم.شاید تاریخچه پژوهش و فناوری در کشور ما طولانی نباشد، اما دستاوردهای آن بزرگ و ارزشمند است.

 

وزیر علوم در ادامه گفت: شاید نزدیک به دو دهه باشد که به طور جدی به عرصه پژوهش و فناوری ورود کرده ایم، اما دستاوردهای این تلاش که به تدریج برای جامعه عیان می شود، بسیار قابل توجه است. محصولات عرضه شده در این نمایشگاه حاوی این پیام ساده است که:«ما می توانیم».

 

در هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت که هم‌زمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار برگزار می شود، بیش از ۹ هزار محصول دانش بنیان عرضه شده است. 

این نمایشگاه که از ۲۶ آذر  آغاز شده تا ۲۹ آذر ۱۳۹۸ به روی علاقه‌مندان باز خواهد بود. در ادامه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از پژوهشگران و فناوران برگزیده تجلیل به عمل آمد.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید