اینماد

فعالان اقتصادی خارجی میهمان هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت می‌شوند

فعالان اقتصادی خارجی میهمان هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت می‌شوند
مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور 70 بازرگان و سرمایه‌گذار از 11 کشور خارجی در هفتمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت خبر داد و گفت: این نمایندگان از زیرساخت‌های فناورانه تهران بازدید می‌کنند.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۹/۲۴ تعداد دفعات بازدید : ۱۶۹۳

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت ۲۶ تا ۲۹ آذرماه سال جاری هم‌زمان با هفته پژوهش‌وفناوری و بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت در ۱۳ بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی و خدمات کالیبراسیون برگزار می‌شود.

این نمایشگاه، هر سال میزبان تعداد زیادی از میهمانان خارجی است که این افراد با هماهنگی و پیگیری‌های مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای بازدید از زیرساخت‌های فناورانه کشور و محصولات شرکت‌های دانش‎‌بنیان به ایران می‌آیند.

بنا به گفته روح‌الله استیری، هفتمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت میزبان 70 میهمان خارجی است که با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  و با کمک کارگزاران برون مرزی پایگاه‌های صادراتی برای شرکت در این نمایشگاه دعوت شده‌اند.

نمایندگانی از کشورهای آلمان، ترکیه، عمان، چین، هند، سوریه، پاکستان، افغانستان و عراق در خلال برگزاری هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به ایران سفر می‌کنند. این افراد از توانمندی 400 شرکت دانش‌بنیان حوزه مواد و تجهیزات آزمایشگاهی حاضر در نمایشگاه، محصولات ارائه شده در نمایشگاه کارخانه نوآوری و دیگر زیرساخت‌های فناورانه ایران دیدن می‌کنند.

استیری درباره اهداف دعوت از میهمانان خارجی به کشور، گفت: بازرگانان و سرمایه‌گذاران کشورهای مذکور در طی این سفر با محصولات ایرانی آشنا می‌شوند و تعاملات میان شرکت‌های ایرانی و خارجی بیشتر می‌شود. همچنین بازار خوبی برای صادرات و فروش محصولات ایرانی در دنیا فراهم خواهد شد.

بنا به گفته وی، این میهمانان با حمایت مالی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به ایران دعوت شده اند و تمام هزینه‌های اقامت، ترنسفر و غیره این میهمانان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت می‌شود. درواقع یکی از دستورالعمل‌های معاونت علمی و فناوری، حمایت از حضور بازرگانان و تجار خارجی برای بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی و زیرساخت‌های فناوری کشور است.

طی سال‌های 94 تا نیمه امسال، حدود یک هزار بازرگان و سرمایه گذار خارجی با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رویدادهای فناورانه و نمایشگاه‌های تخصصی از جمله نمایشگاه «ایران هلث»، «ایران فارما»، «نفت، گاز و پتروشیمی»، «زیست‌فناوری»، «داروهای گیاهی» و «مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت» حضور یافته‌اند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید