اینماد

رییس پژوهشگاه نفت ایران در بازدید از ششمین نمایشگاه ساخت ایران: ورود کارساز سازندگان تجهیزات ساخت ایران به بازار داخلی کاملاً مشهود است

رییس پژوهشگاه نفت ایران در بازدید از ششمین نمایشگاه ساخت ایران:  ورود کارساز سازندگان تجهیزات ساخت ایران به بازار داخلی کاملاً مشهود است
توفیقی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: خوشبختانه باهمت جوانان و نخبگان فناور در داخل کشور، ورود کارساز سازندگان تجهیزات ساخت ایران به بازار داخلی کاملاً مشهود است. 

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۷/۱۰/۰۴ تعداد دفعات بازدید : ۷۶۰

توفیقی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: خوشبختانه باهمت جوانان و نخبگان فناور در داخل کشور، ورود کارساز سازندگان تجهیزات ساخت ایران به بازار داخلی کاملاً مشهود است. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ جعفر توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت در بازدید از ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته از نخستین دوره برگزاری نمایشگاه ساخت ایران تاکنون گفت:  تقریباً از دوره نخست این نمایشگاه تاکنون، در جریان پیشرفت فناوری‌های ارائه‌شده در حوزه تولید دستگاه‌های توسعه‌یافته با تکنولوژی پیشرفته بوده‌ایم، حتی در موارد فناوری‌های ارائه‌شده در دوره‌های نخست، اکنون با نسل جدیدتر و توسعه‌یافته‌تر به بازار راه پیداکرده‌اند. 

رییس پژوهشگاه نفت ایران با تأکید بر فعالیت بخش خصوصی در کشور گفت: هرروزه شاهد فعالیت بشماری از شرکت‌های خصوصی در بخش‌های مختلف صنعتی هستیم، که ازنظر سطح تکنولوژی پیشرفت‌های خوبی را داشته‌اند. 

وی در ادامه افزود: با توجه به فعالیت  این گستره علمی در کشور، به‌طور حتم در هر دوره شاهد پیشرفت‌های بیشتری خواهیم بود. 

توفیقی بابیان اینکه همواره شرایط تحریم‌ها مسبب بخش زیادی از دست آوردهای حاصل از پژوهش در کشور است گفت: شرایط موجود تحریم‌ها شرایط تازه‌ای نیست و ما همواره با این دست مشکلات روبرو بوده‌ایم، اما مسئله مهم همت و تلاش پژوهشگران و نخبگان ایرانی است که می‌توانند حتی در این شرایط به فنّاوری‌های نوین دست یابند. 

وی بابیان اینکه قطعاً هنوز در مواردی وابستگی‌هایی وجود دارد گفت: ممکن است تحریم‌ها در کوتاه‌مدت تأثیرگذار باشند، اما در بلندمدت موجبات همت بلندپایه و در راستای آن  قطع وابستگی را به همراه خواهد آورد. 

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید