نشست هم‌اندیشی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران

نشست هم‌اندیشی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران

در نشست هم اندیشی کانون برافزایش رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی از طریق تشکیل کنسرسیوم میان شرکت های دانش بنیان تأکید شد...

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۷/۰۸/۳۰ تعداد دفعات بازدید : ۱۴۵۶

نشست هم‌اندیشی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران

در نشست هم اندیشی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران، که با حمایت دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری برگزار شد،برافزایش رقابت پذیری در بازارهای داخلی و خارجی از طریق تشکیل کنسرسیوم میان شرکت های دانش بنیان تأکید شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ نشست هم‌اندیشی کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران؛ با حضور مهدی محمدی رئیس کانون، امیرتهمتن آرشی نایب‌رئیس کانون و مدیران بیش از 40 شرکت دانش بنیان تولیدکننده مواد و تجهیزات آزمایشگاهی برگزار شد. موضوع اصلی مطرح‌شده در این نشست؛ افزایش رقابت پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان در بازارهای داخلی و خارجی از طریق تشکیل کنسرسیوم بود.

مهدی محمدی رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت بازار مواد و تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران؛ در ابتدای این نشست ضمن تبیین برنامه های این کانون خبر داد: برنامه ریزی جهت تدوین و ارائه گواهینامه "تماسا" به منظور تضمین کیفیت محصولات شرکت ها از سوی کانون، ایجاد مرکز نمایشگاهی دائمی به همراه ارائه خدمات آموزشی، ایجاد پایگاه های صادراتی، معرفی محصولات شرکت های عضو در غرفه کانون در ششمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی و تشکیل کنسرسیوم را از برنامه¬های این کانون به شمار می‌رود.

محمدی نیز یکی از مزیت های تشکیل کنسرسیوم را افزایش قدرت رقابت پذیری شرکتها در بازارهای داخلی و خارجی عنوان نمود. وی همچنین ضمن تشریح اقدامات کانون در رایزنی با برخی از بنگاه های بزرگ اقتصادی و نهادهای دولتی و استخراج نیازهای آن‌ها، از برنامه ریزی کانون جهت شناسایی پروژه هایی که در آن مزیت نسبی توسط شرکت های دانش‌بنیان وجود دارد، خبر داد.

امیرتهمتن آرشی نائب رئیس کانون از دیگر سخنرانان این نشست؛ تشکیل کنسرسیوم را یکی از مهم‌ترین برنامه های کانون در جهت شبکه سازی بین شرکت ها و به اشتراک گذاری ظرفیت ها و منابع موجود جهت کاهش هزینه های تحقیق و توسعه و تسریع زمان ورود محصولات فناورانه به بازار دانست.

وی در ادامه به نقش تسهیلگری کانون در شناسایی و ارزیابی مزیت نسبی شرکت ها و ارائه مشخصات فنی محصولات نیاز در مسیر تشکیل کنسرسیوم اشاره کرد.

بر اساس این گزارش؛ در ادامه جلسه برخی از مدیران شرکت ها به بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد نحوه تشکیل کنسرسیوم پرداختند.

نظرات شما

نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
captcha
کد امنیتی حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید