برپایی پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه عرب لب 2017

برپایی پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران در نمایشگاه عرب لب 2017

به دلیل اهمیت بالای نمایشگاه عرب لب 2017 که در تاریخ 30 اسفند 95 الی 3 فروردین ماه 96 در شهر دوبی برگزار شد، کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی، با هماهنگی و برنامه ریزی شرکت تجارت هوشمند هیراد به عنوان مجری، بار دیگر پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران را در این نمایشگاه برگزار نمود تا از این طریق بتواند هم شرکت­های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات آزمایشگاهی را مورد حمایت قرار دهد و هم در راستای تقویت برند ملی و ایجاد حس اعتماد در خریداران، نظر آنان را در مورد توانمندی شرکت‌های تولیدی ایرانی جلب کند.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۶/۰۱/۱۸ تعداد دفعات بازدید : ۱۱۶۹

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران؛

نمایشگاه «عرب‌لب» با بیش از دو دهه سابقه برگزاری از شناخته شده‌ترین نمایشگاه­های منطقه و جهان در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی به شمار می‌رود. این رویداد مهم که هر سال در روزهای آغازین فصل بهار برپا می‌شود میزبان تعداد زیادی بازدیدکننده از سرتاسر جهان می‌باشد. سال گذشته نزدیک به11000 بازدیدکننده تخصصی از این نمایشگاه بزرگ دیدن کردند که بیشتر آنان از بازارهای رو به رشد خاورمیانه، آفریقا، شبه قاره هند، آسیا و چین گرد هم آمده بودند.

البته رقابت برای حضور در نمایشگاه به عنوان غرفه گذار نیز بسیار جدی است. در سال 2016تعداد بیش از 927 شرکت از 42کشور دنیا در حوزه های مختلفی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی، تجهیزات تشخیص طبی، نانوتکنولوژی، علوم زیستی، سیستم های تست و اندازه گیری و نفت و انرژی اشاره کرد. لازم به ذکر است که سال گذشته ایران با 12شرکت برتر حوزه تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان غرفه گذار جزو کشور دارای پاویون ملی در نمایشگاه بود.

به دلیل اهمیت بالای نمایشگاه عرب لب 2017 که در تاریخ 30 اسفند 95الی 3فروردین ماه 96در شهر دوبی برگزار شد کریدور خدمات صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی، با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی برای سومین سال پیاپی پاویون محصولات دانش‌بنیان ایران را در این نمایشگاه برگزار نمود تا از این طریق بتواند هم شرکت­های دانش‌بنیان فعال در حوزه تولید تجهیزات آزمایشگاهی را مورد حمایت قرار دهد و هم در راستای تقویت برند ملی و ایجاد حس اعتماد در خریداران، نظر آنان را در مورد توانمندی شرکت‌های تولیدی ایرانی جلب کند.

تفاوت پاویون ایران در سال 2017در مقایسه با سال قبل در تعداد شرکت­ها و برنامه ریزی دقیق قبلی کریدور صادرات و شرکت­های حاضر بود که خوشبختانه نتایج خوبی را نیز به همراه داشت و استقبال بسیار خوبی از شرکت‌های ایرانی حاضر در پاویون به عمل آمد. 

در این دوره تعداد 10شرکت در حوزه های مختلف نظیر تست مواد، نفت، زیست فناوری، تجهیزات لایه­نشانی، تجهیزات سنتز و آنالیز نانوساختارها، طیف سنجی و ... در فضایی به اندازه 144 متر مربع در نمایشگاه عرب لب 2017 به نمایش و معرفی محصولات خود پرداخت.

شایان ذکر است امسال نیز همانند سال گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 70 % از هزینه‌های حضور در نمایشگاه را با رویکرد صادرات محور مورد حمایت قرار داد. شرکت‌های انتخاب شده بر مبنای معیارهای ارزیابی کریدور صادرات و از میان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران انتخاب شدند. برنامه مدونی برای توانمندسازی و آماده سازی شرکت‌ها به منظور حضور موثر در نمایشگاه اجرایی شد.

شرکت تجارت هوشمند هیراد نیز به عنوان مجری برگزار کننده پاویون ایران، برنامه جامعی جهت معرفی پاویون ایران در نمایشگاه به سایر غرفه داران نمایشگاه عرب لب و نیز بازدیدکنندگان داشته و سعی بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان از نمایشگاه را داشت.


به گفته مهندس قاسمی، مدیرعامل شرکت تجارت هوشمند هیراد (مجری نمایشگاه) تمامی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه با توجه به آموزش‌های قبل از نمایشگاه بصورت فعال نسبت به معرفی شرکت و محصولات خود پرداختند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها با اعطای نمایندگی به برخی از شرکت‌های بازرگانی و توزیع کننده محصولات نسبت به برنامه ریزی صادرات محصولات خود اقدام نمودند. با توجه به معرفی های صورت گرفته و جلساتی که از قبل توسط کریدور و تمامی شرکت‌ها برنامه ریزی شده بود، پاویون ایران بخوبی مورد استقبال قرار گرفت.

وی ادامه داد با توجه اینکه نمایشگاه عرب لب یک نمایشگاه B2B بوده و عمده بازدیدکنندگان این نمایشگاه، شرکت‌های بازرگانی و توزیع کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی در منطقه و آسیای میانه هستند، لذا فرصت خوبی بود که شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه بتوانند با اعطای نمایندگی فروش نسبت به توسعه صادرات اقدام نمایند. ایشان در پایان به این نکته اشاره نمودند که حضور در نمایشگاه با توجه به معرفی محصولات و شرکت، لازمه صادرات بوده ولی به تنهایی در موفقیت شرکت‌ها در صادرات کافی نیست. لذا لازم است شرکت‌های حاضر ضمن پیگیری های نظام مند ارتباطات ایجاد شده و نیز مدیریت نمایندگی‌ها نسبت به توسعه صادرات محصولات خود اقدام نمایند.

 پایان پیام/

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید