اینماد

تقدیر از نمایشگاه تجهیزات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

تقدیر از نمایشگاه تجهیزات در صحن علنی مجلس شورای اسلامی
نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از دستور صبح امروز گفت: «برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که حقیر روز گذشته حدود 3 ساعت توفیق بازدید از این نمایشگاه را داشتم اقدامی بسیار متناسب برای تحریک تقاضای خرید محصولات دانش بنیان بوده است.»

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۰۲/۰۸ تعداد دفعات بازدید : ۸۹۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدحسن ابوترابی‌فرد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور گفت: فرا رسیدن روز کارگر را محضر عموم برادران و خواهران فرهیخته‌ای که در عرصه تولید کار و خدمت به ملت بزرگ و ارتقاء اقتصاد ملی تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: «نهاد قانونگذاری یکی از مهمترین و خطیرترین وظایف و مسئولیت خویش را قرار گرفتن در کنار جامعه بزرگ کارگران می‌داند و حمایت از این مجموعه فرهیخته و خدوم را کلیدواژه توسعه اقتصاد ملی و افزایش اقتدار ملی تلقی می‌کند. استحکام ساخت درونی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به توجه و اهتمام ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور است و این مهم زائیده اعتماد به نفس ایجاد شده در مردم به ویژه کارگران است که در پرتو پیروزی انقلاب اسلامی تحقق یافت.»

وی تاکید کرد:‌ «انقلابی که کارگران، دانشجویان، بازاریان، کارمندان و کشاورزان را در کنار یکدیگر رویاروی نظام سلطه به بزرگترین پیروزی قرن حاضر نائل نمود. جمهوری اسلامی ایران سیاست نگاه درون‌زا به منشا قدرت ملی را همواره در دستور کار خود قرار داده‌است. در صحنه اقتصاد، تولید و ساخت تجهیزات و مواد مورد نیاز کشور، یکی از مصادیق بارز ظهور و بروز قدرت و توان ملی است

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: «کارگران غیور در این زمینه در سخت‌ترین شرایط جنگ و تحریم‌ها در صف مقدم جبهه در ارتقاء توان ملی بوده و هستند. نیروی کار در ایران در سایه سیاست‌های برآمده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در توسعه علم و فناوری، تفاوت‌های ماهیتی و اساسی با گذشته داشته است.»

وی افزود: «بسیاری از جوانان با نشاط و جویای کار ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، این سرمایه انسانی بی‌بدیل، خمیرمایه اصلی اقتصاد دانش بنیان که به تعبیر مقام معظم رهبری یکی از ارکان اساسی اقتصاد مقاومتی است، محسوب می‌شود. استفاده از این نیروی کار فعال و مشتاق کار، در جهت منافع ملی و تکمیل ساختارهای اجتماعی متناسب با فعالیت‌های اقتصادی بوده که عملا نیروی عظیمی را در خدمت دولت و نظام به کار خواهد گرفت.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «راهبرد نظام با الهام از اقتصاد مقاومتی در این مقوله، کمک به ایجاد شرکت‌های دانش بنیان جدید و حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان موجود است. مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که صندوق نوآوری و شکوفایی حاصل این قانون است و تصویب اعتبارات لازم، گام مهمی را در این زمینه برداشته است. البته باید از ابتکارات قوه مجریه نیز در این زمینه تشکر کرد.»

ایجاد معافیت‌های مالیاتی و گمرکی؛ مهم‌ترین گام برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان

ابوترابی‌فرد تاکید کرد: «سیاست‌های اصولی دولت در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، صرفا معطوف به ارائه تسهیلات نبوده است، ایجاد معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و مقوله بازارسازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین گام‌ها برای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان است. برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که حقیر روز گذشته حدود 3 ساعت توفیق بازدید از این نمایشگاه را داشتم اقدامی بسیار متناسب برای تحریک تقاضای خرید محصولات دانش بنیان بوده است.»

وی با بیان اینکه 300 شرکت فناور حدود 7 هزار محصول را در 4 سطح فناوری در نگاه مشتریان قرار دادند گفت: «برابر آمار ارائه شده در این شرکت‌ها بیش از 3 هزار و600 نیروی کار فعال و تحصیلکرده دانشگاهی مشغول فعالیت بوده و با انگیزه و اشتیاق تحریم را عامل رشد فناوری‌های خود و این نمایشگاه را تسریع کننده برای ورود محصولات خود به بازار می‌دانستند.»

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: «همکاران عزیز، امروز در کشور قریب به 6 هزار شرکت فناور وجود دارد که به تدریج در حال اخذ صلاحیت دانش‌بنیان هستند. امیدوارم با پیوند زدن دانش به صنعت و حضور علم و فناوری در عرصه اقتصاد، راه را برای تبدیل شدن جمهوری اسلامی ایران به یک کارخانه بزرگ تولید کالای مبتنی بر علم و با بهترین کیفیت، با کمترین قیمت تمام شده هموار بنماییم. امروز حمایت از جامعه کارگران و متقاضیان کار در کشور در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی معنا می‌شود.»

وی در ادامه گفت: «برادران، خواهران، فارغ التحصیلان، مدیران، دلسوزان کشور و کسانی که دغدغه اشتغال در کشور را دارید، بزرگ شدن حجم دولت و تصدی اموری که از وظایف حاکمیتی تعریف نمی‌شود؛ بزرگ‌ترین مانع فراروی اشتغال جوانان کشور است. برای فراهم آوردن بستر اشتغال، باید در مسیر کوچک نمودن حجم دولت و واسط‌های امور به بخش‌های غیردولتی و خلق اقتصاد دانش بنیان قدم برداریم. باید دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را در شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی کلمه در دستور کار دولت و مجلس قرار بدهیم.

ضرورت هموارسازی راه برای ارتقاء کارآیی آموزش وپرورش
ابوترابی‌فرد گفت: «امیدوارم با حرکت هماهنگ دولت و مجلس که امروز شاهد این همدلی و همزبانی در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را با این شعار نام‌گذاری کردند، هستیم، در مسیر خلق اقتصادی مردم بنیان، دانش بنیان با حضور و مشارکت آحاد ملت عزیز به ویژه چهره‌های فرهیخته علمی و دانشگاهی گام برداریم.»

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید