اینماد

حمایت ویژه دولت از نمایشگاه‌های دانش‌بنیان در سال آینده

حمایت ویژه دولت از نمایشگاه‌های دانش‌بنیان در سال آینده
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حمایت ویژه دولت از برگزاری نمایشگاه های تخصصی شرکت های دانش بنیان تامین کننده تجهیزات ساخت داخل از نظر مالی، در سال آینده خبر داد.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۳/۰۳ تعداد دفعات بازدید : ۱۸۹۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر محمودشیخ زین الدین در جلسه قدردانی از دست اندرکاران دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: به منظور حمایت از برگزاری نمایشگاه هایی با رویکرد حمایت از تولید شرکت های دانش بنیان داخلی فعال در تامین تجهیزات مود نیاز کشور، دولت با حمایت مالی از این نمایشگاه ها موافقت کرده است و تلاش خواهیم کرد که این حمایت در سال آینده با اختصاص ردیف بودجه یا تعریفی مشخص در برگزاری این نمایشگاه ها ابلاغ شود.
وی اضافه کرد: در دو سال گذشته نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با مشارکت بخش های مختلف برگزار شد و توانست جهت دهی مناسبی را در وارد کردن دستگاه ها برای خرید محصولات تولیدی دانش بنیان ساخت کشور ایجاد کند، به گونه ای که در نمایشگاه امسال، خرید از تجهیزات به نمایش گذاشته شده از سوی خریداران بیش از انتظار برگزارکنندگان صورت گرفته است.
دکتر شیخ زین الدین، با تاکید بر اینکه در سایر رشته های اقصادی ضرورت دارد زنجیره ای برای عرضه محصولات تولیدی ایجاد شود، افزود: برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، گامی موفق در راستای توسعه فعالیت این شرکت ها بوده است و با برپایی آن، اینک بسیاری دیگر از بخش های اقتصادی علاقه مندی خود را برای ایجاد چنین نمایشگاه هایی برای عرضه و معرفی محصولات خود ابراز کرده اند.
معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری، برپایی چنین نمایشگاه هایی را با هدف تحریک تقاضای بازار و نیز رساندن زنجیره تولید به محصول نهایی عنوان کرد و گفت: جمع آوی اطلاعات شرکت های فعال در این عرصه و نیز تحلیل و ارزیابی داده های این موسسات می تواند افق و چشم انداز روشنی را در برنامه ریزی ها و راهبردهایی که برای توسعه این شرکت ها مورد نیاز است در اختیار تصمیم سازان قرار دهد که در این راستا، باید از چنین گنجینه اطلاعاتی به خوبی بهره برداری کرد.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو نیز در این نشست گفت: سال آینده در برگزاری این نمایشگاه، شرکت های فعال مورد برررسی قرار می گیرند و در قالب رده بندی های مختلف ارزیابی و حمایت خواهند شد.
دکتر سعید سرکار افزود: شرکت ها باید تلاش کنند استانداردهای خود را به روز کنند تا بتوانند محصولات را در بازارهای جهانی عرضه کنند. در این راستا، آمادگی داریم با اعطای سوبسید به شرکت های فعال در این حوزه آنان را آماده ورود به بازارهای جهانی کنیم.
وی تلاش برای رشد و توسعه شرکت های دارای استاندارهای جهانی و تلاش برای ارتقای این استانداردها را از برنامه های در دست اجرای این ستاد عنوان کرد.
در این جلسه از دست اندرکاران برگزاری دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با اهدا لوح قدردانی شد.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید