اینماد

دکتر خیام نکویی اعلام کرد: حمایت 200 میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور

دکتر خیام نکویی اعلام کرد: حمایت 200 میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور
معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور گفت: دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی 400 میلیارد ریال از اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران خریداری کردند که از این میزان 200 میلیارد ریال را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقبل کرده است.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۰۵/۲۰ تعداد دفعات بازدید : ۱۶۹۵

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون فناوری و نوآوری  این معاونت با بیان این که اولین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، گفت: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در چند سال اخیر در مورد حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی، معاونت علمی و فناوری طی چند سال گذشته همواره از صنعتگران و پژوهشگران کشور برای ساخت داخل تجهیزات وارداتی، حمایتهای لازم را به عمل آورده است که در نتیجة آن، تعداد قابل توجهی تجهیزات و مواد آزمایشگاهی پیشرفته در شرکتهای دانش بنیان داخل کشور تولید شده است.

وی ادامه داد:‌ بنا براین به منظور توسعه فناوری از طریق ایجاد کشش بازار و کاهش وابستگی آزمایشگاه‌های داخلی به خرید تجهیزات و مواد وارداتی و همچنین استفاده از توانمندی‌های داخلی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات و تولید مواد آزمایشگاهی، اولین" نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران" در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه عمده مصرف کنندگان این تجهیزات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی هستند برای تشویق به خرید از محصولات داخلی، یارانه ای 50 درصدی به منظور حمایت از خرید تجهیزات و مواد ساخت داخل به این مراکز اختصاص یافت.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در همین رابطه خاطر نشان کرد: در طی برگزاری نمایشگاه 123 میلیاردتومان تقاضا ثبت شد که پس از نمایشگاه با کلیه خریداران مکاتبه شد و براساس نظر آن‌ها 200 قرارداد تنظیم و برای آن‌ها ارسال شد که درنهایت با اتمام مهلت انعقاد قرارداد، 131 قرارداد با مبلغ  40 میلیارد تومان منعقد گردید بنا بر این ساخت تجهیزات وارد فاز اجرایی شده است که انشاا... بزودی محصولات و تجهیزات آماده هم به مرور تحویل خریداران خواهد شد و برای باقیمانده آن‌ها نیز قرارداد ساخت منعقد گردیده است.

دکتر سید مجتبی خیام نکویی اظهار داشت: براساس قراردادهای امضا شده سهم معاونت علمی و فناوری حدود 20 میلیاردتومان است که از این میزان تاکنون شش میلیارد و چهارصد میلیون تومان به کارگزار مالی نمایشگاه پرداخت شده است و مابقی تعهد معاونت نیز به مرور به حساب کارگزار واریز خواهد شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که برگزاری این نمایشگاه در سالهای آتی توان تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی را در کشور قویا تقویت نموده و در آینده شاهد رشد بیش از پیش شرکتهای دانش بنیان تولید کننده محصولات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران باشیم.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید