اینماد

دکتر سلطانخواه:دانشگاه‌ها تا ۴ مرداد وقت دارند همه تعهداتشان را واریز کنند.

دکتر سلطانخواه:دانشگاه‌ها تا ۴ مرداد وقت دارند همه تعهداتشان را واریز کنند.
در حال حاضر تا چهارم مرداد ماه به دانشگاه‌ها برای واریز سهم خود مهلت دادیم پس از آن معاونت علمی هم سهم خود را به حساب می‌ریزد.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۰۵/۰۲ تعداد دفعات بازدید : ۱۳۹۹
باز نشر از سایت خبری تحلیلی عیارآنلاین:
اشاره: در حاشیه اختتامیه اولین جشنواره رسانه علم و فناوری، فرصتی شد تا با دکتر سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  درباره نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی که در اردیبهشت ماه برگزار شد و انتقادات و ابهاماتی مطرح پیرامون عدم پیشرفت کار ،گفتگوی کوتاهی انجام دهیم. این گفتگو را بخوانید.

عیارآنلاین: لطفا درباره نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی که در اردیبهشت ماه برگزار شد و اینکه تا به حال چه میزان پیشرفت داشته است، بفرمایید؟

همان‌طورکه می‌دانید نمایشگاه با هدف پشتیبانی از تولیدات داخلی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود برگزار شده است. ما در طی چهار و پنج سال گذشته از این شرکت‌ها حمایت کرده بودیم و فاز بعدی حمایتی باید ایجاد بازار برای این شرکت‌ها باشد. از سوی دیگر کار تحقیق و پژوهش وابسته و نیازمند به تجهیزات آزمایشگاهی است و عموماً تجهیزات آزمایشگاهی از خارج و با قیمت‌های زیاد تهیه می‌شود . با توجه به تحریم‌ها ، هزینه‌ها و همچنین دستیابی به این تجهیزات مشکل شده است . ما برای این که پاسخی برای رفع نیاز دانشگاه‌ها و مراکز علمی به تجهیزات آزمایشگاهی و مواد اولیه مصرفی داشته باشیم این نمایشگاه را برگزار کردیم . و برای تشویق و حمایت از دانشگاه‌ها یارانه‌ای هم به عنوان تخفیف به آن‌ها دادیم . حدود ۱۲۱ میلیارد تومان پیش فاکتور در زمان برگزاری نمایشگاه تهیه شد. تمام این پیش فاکتورها بعد از نمایشگاه دسته بندی شدند و برای همه مراکز علمی دانشگاهی فرستاده شد که خودشان بررسی نهایی را انجام دهند و هر کدام از پیش فاکتورها را که تأیید می‌کنند دوباره ارسال نمایند. بعد از ارسال بر اساس تأییدیه دانشگاه‌ها قراردادهای تجهیزات به صورت جداگانه تنظیم شد . مثلاً دانشگاهی ۳۸ قلم تجهیز سفارش داد که مربوط به ۲۵ شرکت بوده است . براساس شرکت‌ها و تجهیزات برای تمام اینها قرارداد تنظیم شد و برای دانشگاه‌ها ارسال شد. پس از امضای قراردادها توسط دانشگاه و به محض این که دانشگاه ۵۰% سهم مربوط به خود را به حساب صندوق ریخت معاونت علمی هم سهم خود را به حساب واریز می‌کند.

عیارآنلاین: کل تعهدات معاونت علمی چقدر است ؟

معاونت علمی و فناوری قبلاً تعهد کرده بود تا سقف ۲۰ میلیارد تومان پشتیبانی کند ولی با استقبالی که دانشگاه‌ها از نمایشگاه کردند فکر می‌کنم که تعهدات ما بیشتر شده باشد. در حال حاضر تا چهارم مرداد ماه به دانشگاه‌ها برای واریز سهم خود مهلت دادیم پس از آن معاونت علمی هم سهم خود را به حساب می‌ریزد.

عیارآنلاین: تا الان میزان پرداختی معاونت علمی چقدر بوده است؟

پرداخت ما به صورت مرحله‌ای است. تا الان پنج میلیارد به حساب واریز کردیم. مرحله به مرحله هر وقت منابع جذب شد تزریق می‌شود.

عیارآنلاین: بازه زمانی که برای این پرداخت‌ها در نظر گرفتید چگونه است ؟

 الان تا چهارم مردادماه – بعد از آن کارگزار ما باید با شرکت‌ها قراردادهای خرید را نهایی کند. هر وقت قراردادها آماده شده و به دانشگاه‌ها تحویل شد تعهد مرحله بعدی را انجام می‌دهیم.

عیارآنلاین: با توجه به اینکه زمان باقی‌مانده تا پایان دولت دهم کمتر از ۳۰ روز می‌باشد و حجم تعهد معاونت علمی تقریباً ۳۸ میلیارد تومان است آیا اختصاص ۵٬ میلیارد تومان تا الان عدد کمی نیست؟

ما به صورت مرحله‌ای مبالغ را تزریق می‌کنیم . پول را که به یکباره به کارگزار نباید بدهیم.

عیارآنلاین: تقریباً چه بازه زمانی برای پایان آن در نظر گرفتید؟

این بستگی به کارگزار ما دارد که سریع با  شرکت‌ها قراردادها را ببندد.

عیارآنلاین: نکته‌ای که ما در پیگیری‌های به آن رسیدیم این بود که می‌گفتند قرار بود معاونت علمی تعهدات خود را به صورت یکجا پرداخت کند؟!

در حال حاضر ما ۴ میلیارد واریز کردیم. هر وقت این مبلغ جذب شد و به حساب شرکت‌ها واریز شد مراحل بعدی را پرداخت می‌کنیم.

عیارآنلاین: یعنی پنج میلیاردی که معاونت علمی واریز کرده است هنوز جذب نشده است؟

نه- هنوز جذب نشده. و دانشگاه‌ها تا ۴ مرداد وقت دارند همه تعهداتشان را واریز کند .

//انتهای مصاحبه //

منبع خبر: مصاحبه اختصاصی سایت خبری تحلیلی عیارآنلاین با معاون علمی و فناوری رییس جمهور

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید