اینماد

ثبت بیش از ۴ هزار و پانصد تقاضای‌ خرید تجهیزات در نخستین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی

ثبت بیش از ۴ هزار و پانصد تقاضای‌ خرید تجهیزات در نخستین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از ثبت 4563 تقاضای‌ خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در نخستین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ( Iranlab2013) خبر داد.

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۰۲/۲۶ تعداد دفعات بازدید : ۱۴۷۴

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری موفق نخستین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در روزهای هفدهم تا بیست و یکم اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، گفت: در این نمایشگاه 131 شرکت سازنده تجهیزات آزمایشگاهی و تولید کننده مواد مصرفی آزمایشگاهی بیش از هزار محصول شامل 750 نوع تجهیزات آزمایشگاهی و 275 محصول مواد مصرفی آزمایشگاهی را ارائه دادند.

وی با بیان این که ارائه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی این نمایشگاه با 10 درصد تخفیف به تمامی متقاضیان ارائه شده است، گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی دولتی با حضور در این نمایشگاه برای تأمین تجهیزات و مواد آزمایشگاهی مورد نیاز خود، 50 درصد میزان خرید را تا سقف 3 تا 5 میلیارد ریال از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یارانه دریافت کردند.

به گفته وی،  همچنین به دانشگاه‌های آزاد اسلامی، جامع علمی کاربردی و پیام نور نیز 20 درصد میزان خرید تا سقف 10 میلیارد ریال یارانه تعلق گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: بخش‌های خصوصی و مؤسسات دانش‌بنیان خصوصی نیز برای تجهیز آزمایشگاه‌های خود علاوه بر استفاده از تخفیف 10 درصدی ویژه نمایشگاه توانستند 10 درصد میزان خرید تا سقف 100 میلیون ریال را از یارانه‌ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بهره‌مند شوند.

به گفته وی، با توجه به اینکه عموما تجهیزات آزمایشگاهی گرانقیمت هستند، ارائه یارانه خرید به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی از سوی معاونت علمی به آنها، گامی مهم برای تجهیز آزمایشگاه‌های این مراکز محسوب می‌شود.

‏سلطانخواه با بیان اینکه در پنج روز برگزاری نمایشگاه ،4563 ‏پیش فاکتور خرید صادر و توسط کارگزاران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شماره شد، افزود: از کل تقاضاهای شماره شده تاکنون دو هزار تقاضا ‏ثبت شده است که مبلغ پیش‌فاکتورهای ثبت شده به حدود 60 میلیارد تومان رسیده که پیش‌بینی می‌شود مبلغ ‏پیش‌فاکتورها به 120 میلیارد تومان برسد.‏

وی ایجاد کشش بازار را از جمله تفاوت‌های نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران با سایر نمایشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی و ‏شرکت‌های دانش بنیان تجهیزات‌ساز خصوصی برای نخستین بار در یک رویداد عرضه و تقاضا شرکت کردند در حالی که تا به حال معمولا شرکت‌ها برای فروش ‏تجهیزات خود در نمایشگاه‌های غیرمرتبط و یا خارجی شرکت می‌کردند. ‏

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در حدود 90 درصد از بازدید‌های صورت گرفته از این نمایشگاه ‏تخصصی و با هدف خرید صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اطلاع‌رسانی از نمایشگاه هدفمند و ویژه دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی بود،این اتفاق به نحو شایسته ای صورت گرفت لذا استقبال بیش از انتظار بود و دانشگاه‌های زیادی از نقاط مختلف کشور ‏در نمایشگاه حضور یافتند.

وی با اشاره به ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در معاونت فناوری و نوآوری معاونت علمی تاکید کرد: درصددیم این نمایشگاه را به قطب تامین تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران در کشور و منطقه تبدیل کرده و برای صادرات این محصولات گام برداریم.

سلطانخواه اظهار امیدواری کرد که برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل تداوم یافته و بستر مناسبی برای تجاری‌سازی تولیدات دانش بنیان داخلی باشد و از سوی دیگر نیازهای مراکز علمی و تحقیقاتی از طریق تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل برطرف شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: همچنین امیدواریم برگزاری این نمایشگاه بستری برای توسعه دانش فنی تولید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در کشور بوده و زمینه شناسایی شرکت‌های دانش بنیان سازنده تجهیزات آزمایشگاهی فراهم شده و در نهایت بستری برای حمایت از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای تجهیز آزمایشگاه‌های آنها باشد.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید