ثبت نام خریدار
ثبت نام اولیه فروشندگان

تجهیزات آزمایشگاهی جداسازی مواد تولید شد

شرکتی دانش‌بنیان دستگاه‌های گاز کروماتوگراف خود را وارد بازار کرده است.

تاریخ خبر : ۱۴۰۰/۰۹/۱۷ تعداد دفعات بازدید : ۵۲۵
 
شرکت دانش‌بنیان طیف گستر فراز در این 29 سال در زمینه تولید و طراحی تجهیزات آزمایشگاهی، دستگاه گاز کروماتوگراف (GC) و هیدروژن ژنراتور فعالیت کرده است. به گفته حمزه حیدری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، در این چند سال چند مدل از دستگاه های گاز کروماتوگرافشان وارد بازار شده است. امروز هم مدل‌های سری لابراتوری (GC-2552 & GC-2560) و قابل حمل (GP-Series) به عنوان آخرین مدل‌های گاز کروماتوگراف را به بازار عرضه کرده اند.
 
کروماتوگراف دستگاهی است که با استفاده از ستون های کروماتوگرافی، نمونه های مخلوط مواد شیمیایی تزریق شده به دستگاه را پس ازتبخیر، توسط گاز حامل، به ستون جداساز وارد می کند و سپس اجزای مخلوط تزریق شده را از یکدیگر جدا کرده وبه ترتیب از ستون جداساز خارج می کند. این روش معمولا برای آنالیز موادی که در حالت بخار تجزیه نمی شوند مورد استفاده قرار می‎گیرد. 
وی می‌گوید: همه محصولات تولیدی شرکت قابل رقابت با مدرن ترین دستگاه‌های آمریکایی و اروپایی هستند. دستگاه‌هایی که با قیمت‌های بالایی در بازار وجود دارند.
 
این دستگاه‌ها در بازار بین‌المللی از حدود 2 هزار تا 50 هزار دلار آمریکا قیمت‌گذاری شده است. مدیر عامل ایت شرکت دانش‌بنیان بیان‌می کند: محصولات ما می تواند جایگزین با کیفیت و ارزانی برای تولیدات مشابه خارجی باشد اما به دلیل واردات محصولات مشابه خارجی و استفاده از دستگاه های خارجی در مراکز دولتی در بسیاری از موارد نتوانسته‌ایم محصولات خود را جایگزین کنیم.
 
محصولات تولیدی این شرکت دانش‌بنیان در بیشتر صنایع و مراکز تحقیقاتی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، غذا و دارو و صنعت قابل کاربرد است که اگر خرید محصولات ایرانی در بازار نهادینه شود به راحتی این محصولات می تواند بخش بزرگی از نیاز کشور را مرتفع کند.
 
محصولات این شرکت قابلیت صادرات به دیگر کشورها را دارد و در آینده‌ای نزدیک و با بهتر شدن شرایط بازار جهانی برای صادرات محصولات اقدام خواهند کرد.
 

نهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایرا‌ن ‌ساخت 23 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح خواهد شد و تا 26 آذرماه سال جاری به صورت حضوری میزبان شرکت‌کنندگان بوده و در طول سال به صورت مجازی برقرار خواهد بود.

تولیدکنندگان، بیش از 9هزار محصول فناورانه در حوزه خدمات، تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت را در قالب این رویداد ارائه می دهند که جزئیات این محصولات و شرکت‌ها در وب‌سایت نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نشانی https://iranlabexpo.ir قابل مشاهده است.

در این برنامه حمایتی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی را براساس سطح بندی تجهیزات در نمایشگاه پرداخت می کند.

 

برای مشاهده ی جزئیات بیشتر، لطفا برروی تجهیزات آزمایشگاهی جداسازی مواد تولید شد کلیک کنید.