ثبت نام خریدار
ثبت نام اولیه فروشندگان

توسط یک شرکت دانش بنیان صورت گرفت بازوی رباتیک آموزشی "ایران ساخت" شد.

بازوی رباتیک آموزشی از جمله تجهیزاتی است که استفاده از آن در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی کاربرد های قابل توجهی پیدا کرده است. حالا یک شرکت با تکیه بر توا ن متخصصان داخلی توانسته بازوی رباتیک را با کیفیت بالاتر و قیمت ارزان تر تولید کند.

تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۸/۱۴ تعداد دفعات بازدید : ۱۰۰۸

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، بازوی رباتیک یک بازوی مکانیکی با قابلیت برنامه ریزی است که کاربردهایی شبیه دست انسان دارد. در واقع بازوی رباتیک ، ماشینی است که توانایی انجام آنجه را انسان با دست خود انجام می دهد و گاهی فراتر از آن را  داشته باشد.

تولید و فروش بازوی رباتیک صنعتی باید بر اساس نیاز، خواسته و بودجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان که عموما کارخانجات بزرگ و مراکز علمی و تحقیقاتی هستند انجام گیرد. در کشورمان نیز  استفاده از این ظرفیت جدید در برخی از واحدهای صنعتی ، سالها است که مورد توجه قرار گرفته است . بر این اساس واحدهای دانشگاهی متعددی در سراسر کشور  مشغول تحقیقات برای بومی سازی جوانب متعدد این دانش نه چندان قدیمی در جهان هستند.

تولید ربات های آموزشی

شرکت  آریا صنعت هوشمند اسپاد یکی از شرکت هایی است که اقدام به تولید بازوی رباتیک در کشور کرده است . یکی از مسئولین این شرکت می گوید  بازوی های رباتیک مختلف با عناوین بازوی ربات  اسپاد اس 200 , بازوی ربات اسپاد اس 90 و بازوی ربات آموزشی در این مجموعه تولید می شود .

وی در ادامه گفت : بازوی رباتیک ساخت این شرکت برای کمک به توسعه علم  رباتیک در کشور به دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی فروخته می شود و در آزمایشات  علمی مختلفی مانند پردازش تصویر ، کنترل خطی و تعداد قابل توجهی از تحقیقات علمی دیگر کاربرد دارد . این شرکت با توجه به شرکت چند باره در  نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در دوره های قبل موفق شد در حاشیه نمایشگاه مذکور  با مسئولین دانشگاه اصفهان ارتباط علمی برقرار کند و قراردادی برای عرضه محصول امضاء کند . محصول تولیدی این شرکت همچنین می تواند در حوزه صنعت نیز کارهای مختلفی از جمله شناسایی اجسام ، انتقال در محل و دیگر دستورات برنامه ریزی شده را انجام دهد. بازوی رباتیک آموزشی این شرکت با یک دوم قیمت مشابه خارجی تولید می شود.

هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت از 26 تا 29 آذرماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود و علاقه مندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir مراجعه کرده و یا با شماره 02183533555 تماس حاصل کنند.

 

برای مشاهده ی جزئیات بیشتر، لطفا برروی توسط یک شرکت دانش بنیان صورت گرفت بازوی رباتیک آموزشی "ایران ساخت" شد. کلیک کنید.