ثبت نام خریدار
ثبت نام اولیه فروشندگان

صالحی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران: ساخت ایران تضمینی برای ایجاد اشتغال در کشور است

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی گفت : ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران بستری است که به منظور ایجاد اشتغال در کشور فراهم شده است.

تاریخ خبر : ۱۳۹۷/۱۰/۰۳ تعداد دفعات بازدید : ۸۷۴

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی گفت : ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران بستری است که به منظور ایجاد اشتغال در کشور فراهم شده است. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ پیمان صالحی رییس ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران اظهار کرد: نمایشگاه ساخت ایران بستری به منظور حضور و بروز اقدامات عملی در جهت اهداف نظام است.

وی با اشاره به آمار فزاینده محصولات ارائه شده از سوی شرکت های دانش بنیان گفت: تعداد محصولات ارائه شده در نخستین دوره نمایشگاه تجهیزات چیزی در حدود۱۲۰ شرکت بودکه به واسطه تلاش های مستمر و حمایت های صورت گرفته از شرکت های دانش بنیان، خوشبختانه در این دوره تعداد آنها به ۳۵۰ شرکت رسیده است. 

رییس ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران خبر داد: امسال حدود ۹ هزار محصول نوآورانه در نمایشگاه ارائه خواهد شد. 
وی با تاکید بر رویکرد رشد فروش محصولات در این دوره از نمایشگاه بیان کرد: به منظور تبدیل ایده به ثروت سعی کردیم امکانات موجود را به تمام کشور تعمیم دهیم، به طوری که سعی کردیم با هماهنگی های لازم به بازار سازی محصولات به خارج از کشور نیز توجه کنیم، تا نمایشگاه از بعد صادراتی نیز مورد توجه قرارگیرد. 
وی گفت: تا کنون شاهد فروش ۳۸۰ میلیارد تومن محصولات فناورانه بوده ایم که با توجه به اهرم شدن ۱۴۰ میلیارد تومن یارانه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیاتی شد. 

صالحی با اشاره به تسهیلات لیزینگ از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی بیان کرد: تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی از محصولات شرکت های دانش بنیان توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومنی صندوق نوآوری و شکوفایی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به  یارانه در نظر گرفته شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به محصولات فناورانه گفت: بر اساس حمایت های در نظر گرفته شده از سوی معاونت علمی ، محصولات فناورانه بر مبنای سطح فناوری، نوع محصول و‌میزان فناوری در سه سطح ارزیابی می‌شوند، که بر این اساس محصولات فناورانه سطح اول ۵۰ درصد، سطح دوم ۴۰ درصد ودر نهایت سطح سوم ۱۰ درصد تسهیلات دریافت می‌کنند. 

در بخش دیگر این مراسم برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت اطلاعات با اشاره به مشارکت تمام ارکان های پژوهشی در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور گفت:  امسال چیزی حدود ۱۹۹ واحد فناوری و دانشگاهی در این نمایشگاه شرکت کردند.وی ادامه داد:  حضور  ۳ هزار و 199 فناوری ارائه شده در این نمایشگاه ، بیانگر حضور و حرکت همه جانبه ارکان پژوهشی در حوزه های مختلفی همچون سلامت، فناوری اطلاعات، فناوری های زیستی، انرژی، در زیست بوم کشور است.برومند بیان کرد: از میان تعداد فناوری های درخواست شده ۵۰ فناوری  ارائه خواهد شد، تا زمینه سرمایه گذاری دانش بنیان فراهم شود. 
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم خبر داد: به منظور تجاری سازی طرح ها و محصولات فناورانه عرضه شده در این نمایشگاه گرنت فناوری ۲۵ میلیون ریالی اعطا خواهد شد. 

برای مشاهده ی جزئیات بیشتر، لطفا برروی صالحی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران: ساخت ایران تضمینی برای ایجاد اشتغال در کشور است کلیک کنید.