تاریخ انتشار: 93/03/05
(دریافت فایل اطلاعیه و پیوست آن)
اطلاعیه عمومی شماره دو دبیرخانه نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران:
بهمنظور اطلاعرسانی از روند پیگیری امور مربوط به نمایشگاه، موارد زیر به اطلاع کلیه فروشندگان، خریداران و مراکز علمی و پژوهشی میرسد:
الف- موارد عمومی:
1- کلیه خریداران و فروشندگان میتوانند از طریق لینک لیست اقلام خریداریشده (موجود در منوی سمت راست کارتابل خود)، اقلام موجود در پیش فاکتورهای خود را مشاهده کرده و یا دریافت نمایند. همچنین در این بخش نمایندگان مربوط به مرکز اصلی هر فاکتور مشخصشده است تا خریداران بتوانند امور مربوطه را از نماینده خود پیگیری کنند.
2- بهمنظور تسریع و تسهیل در اجرای امور مربوط به حمایتها و قراردادها، سامانهای در پایگاه اینترنتی نمایشگاه (www.iranlabexpo.ir) طراحیشده است که نماینده تامالاختیار مراکز اصلی خریدار، دسترسی لازم را خواهد داشت تا بتواند کلیه اقلام داخل پیش فاکتورهای مربوط به آن مرکز و زیرمجموعههای مراکز اصلی خریدار را مشاهده و یا دریافت نموده و با توجه به سقف تعیینشده و با هماهنگیهای درونسازمانی، اولویتهای آن مرکز را برای امضای قرارداد از طریق سامانه اعلام نماید. لذا از کلیه مراکز فهرست پیوست (مراکز اصلی خریدار) تقاضا میشود که حداکثر تا تاریخ 18 خردادماه نماینده رسمی و تامالاختیار خود را بهمنظور پیگیری امور مربوط به نمایشگاه معرفی نمایند. (موضوع ارسال نامه اطلاعیه قبلی منتفی شده است)
3- نامه معرفی نماینده تامالاختیار خطاب به آقای دکتر محمود شیخ زینالدین معاون نوآوری و تجاریسازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بوده و حتماً با امضای رییس و یا معاون پژوهشی مرکز باشد. همچنین در نامه ارسالی باید نام و نام خانوادگی، سِمت، شماره همراه و ایمیل نماینده قید گردد. برای ایجاد دسترسی به نماینده خریدار لازم است که نماینده معرفیشده بهعنوان خریدار در سامانه نمایشگاه ثبتنام کرده باشد. لذا در صورتی که نماینده معرفی شده تاکنون در سامانه ثبت نام نکرده است، حتما از طریق گزینه ثبت نام خریدار، ثبت نام کند. نشانی و شماره تماس معاونت علمی و فناوری برای ارسال نامه در بخش تماس با ما در سایت نمایشگاه قرار دارد.
افرادی که تاکنون نامه آنها به عنوان نماینده ارسال شده است در صورتی که به عنوان خریدار در سامانه ثبت نام کرده باشند، برایشان دسترسی ایجاد شده است. سایر افراد باید در اسرع وقت در سامانه ثبت نام کنند.
4- با توجه به دستهبندی انجامشده، کلیه خریداران در زیرمجموعه یکی از مراکز اصلی فهرست پیوست قرارگرفتهاند. لذا از زیرمجموعههای این مراکز تقاضا میشود که از معرفی نماینده خودداری نمایند و در هماهنگی کامل با مرکز اصلی خود باشند. نام سازمان مادر و نماینده معرفیشده از طریق لیست مذکور در بند اول قابلرؤیت است.
5- با توجه به تعدد خریداران و فروشندگان و همچنین اعلام اولویتها که از طریق سامانه انجام میشود، تأکید میگردد کلیه مکاتبات الکترونیکی با نماینده تامالاختیار رسمیت قانونی خواهند داشت.
6- تذکر داده میشود که سامانه بهگونهای طراحیشده است که نماینده میتواند تکتک محصولات موجود در پیش فاکتورها را برای ارسال به سبد خرید انتخاب نماید؛ یعنی نماینده خریدار بین محصولات یک پیش فاکتور حق انتخاب و اولویتبندی دارد و مجبور نیست که کل یک پیش فاکتور را به سبد خرید ارسال کند. از این به بعد بهطورکلی مبنای کلیه تعاملات بهجای پیش فاکتور، کد رهگیری هر قلم محصول موجود در پیش فاکتورها خواهد بود.
7- پس از اتمام کلیه بررسیها و اولویتبندیها و یا تکمیل شدن سقف خرید، نماینده تامالاختیار موظف خواهد بود که سبد خرید خود را برای عقد قرارداد تأیید نهایی نماید.
8- کلیه خریداران توجه داشته باشند که فقط آنهایی که در مهلت مقررشده، پرداخت لازم را انجام داده باشند، قراردادشان نهایی تلقی شده و سایر قراردادها حتی اگر از سوی مرکز متبوع خریدار امضا نیز شده باشد به مرحله اجرا نمیرسد. لذا نماینده خریدار موظف است پیگیری لازم را از امور مالی برای اطمینان از واریز وجه در این مرحله انجام دهد.
ب- موارد اختصاصی:
9- در مرحله فعلی فقط مراکزی که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای خرید از نمایشگاه به آنها ابلاغ اعتبار نموده است (118 مرکز اطلاعیه قبل) باید اولویت خرید خود را در سقف تعیینشده، حداکثر تا تاریخ 17 خردادماه 93 اعلام نمایند. همچنین به اطلاع آن دسته از مراکزی که هنوز مبالغ مربوطه را بهحساب کارگزار مالی نمایشگاه واریز نکردهاند میرساند که خرید قطعی از نمایشگاه منوط به واریز این مبلغ است و پس از واریز حواله خرید برایشان صادر میشود. همچنین حواله خرید سایر مراکز که وجه را واریز کردهاند، آمادهشده و در حال ارسال است. این مراکز درصورتیکه حواله را تا تاریخ 13 خردادماه دریافت نکردند مجدداً پیگیری نمایند.
10- شرکتها و مؤسسات غیرانتفاعی و غیردولتی که مشمول تسهیلات لیزینگ میگردند نیز لازم است نماینده تامالاختیار خود را مطابق بند 3 معرفی کنند تا از طریق سامانه اولویتهای خرید خود را اعلام نمایند. همچنین با توجه به استقبال بسیار گسترده برای استفاده از تسهیلات لیزینگ، منابع جدیدی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی پیشبینیشده است اما میزان سود و سایر شرایط آن قطعی نشده است. (احتمالاً میزان سود آن 12 درصد باشد). این مراکز باید تعاملات خود را با کارگزار مالی نمایشگاه برای تسهیلات لیزینگ (صندوق توسعه فناوریهای نوین) انجام دهند. اطلاعات تماس با این صندوق در بخش تماس با ما در سایت وجود دارد.
با توجه به اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی فقط به شرکت هایی که در سامانه daneshbonyan.ir ثبت نام کرده و تایید شده باشند تسهیلات ارایه می کند. لذا از کلیه شرکت های فروشنده و خریدار تقاضا می شود در این سامانه ثبت نام کرده و پیگیری مراحل دریافت تاییدیه دانش بنیان باشند تا در آینده بتوانند از تسهیلات این صندوق بهره مند گردند.
11- سایر مراکز خریدار یعنی سایر مجموعههای زیر نظر وزارت علوم و پارکهای علم و فناوری، کلیه مراکز وابسته به وزارت بهداشت، واحدهای وابسته به دانشگاه جامع علمی و کاربردی، پیام نور، جهاد دانشگاهی، دانشگاه آزاد اسلامی، مراکز زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تات، مدارس و پژوهش سراها و ادارات کل استانی وزارت آموزشوپرورش، سازمانهای زیرمجموعه وزارت دفاع و سایر مراکز وابسته به نیروهای مسلح و درمجموع کلیه مراکز غیر از مشمولین دو بند قبل، باید نماینده تامالاختیار خود را (مطابق فهرست پیوست) معرفی نمایند و منتظر تعیین سقف خرید خود باشند. درصورتیکه سقف تعیین شود از طریق ایمیل به اطلاع نماینده تامالاختیار معرفیشده و سایر خریداران ذی نفع رسانده میشود. لذا خواهشمند است از پیگیری زودتر از موعد خودداری فرمایید.(موضوع ارسال نامه اطلاعیه اول منتفی شده است)
12- با توجه به اینکه برخی از فروشندگان تقاضای اعمال تخفیف بر روی پیش فاکتورها داشتهاند اعلام میشود که باید میزان تخفیف بهصورت ریالی و کد رهگیری موجود در پیش فاکتور را طی نامهای رسمی برای مسئول دبیرخانه نمایشگاه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال نمایند.
13- با توجه به تقاضای برخی از نمایندگان خریدار مبنی بر کاهش تعداد درخواستی در یکقلم محصول (کد رهگیری)، به اطلاع میرساند درصورتیکه فروشنده برای آن قلم محصول تخفیف در نظر نگرفته باشد، از طریق همان ایمیل موجود در سیستم برای دبیرخانه نمایشگاه درخواست خود را همراه با ذکر کد رهگیری و نام محصول و تعداد جدید ارسال کنند. درصورتیکه فروشنده تخفیف داده باشد، درخواست ارسالی باید حاوی تأییدیه فروشنده برای کاهش تعداد قلم درخواستی و مشخص شدن وضعیت تخفیف دادهشده همراه باشد. همچنین توجه داشته باشید که اگر محصولی در فاکتور با یک کدرهگیری را نمی خواهید نیاز به هیچ اقدامی نیست و در هنگام ارسال درسامانه می توانید آن کد رهگیری را انتخاب نکنید. متذکر میشود که در هرصورت امکان افزایش تعداد یک محصول در یک فاکتور و یا افزودن محصول جدید و یا صدور پیش فاکتور جدید بههیچعنوان وجود ندارد.
14- مجدداً تأکید میگردد فرایندها و رویهها برای هردو بخش دولتی و خصوصی یکسان بوده و مطابق این اطلاعیه است. لذا خواهشمند است مفاد این اطلاعیه را بهطور دقیق مطالعه کنید.
15- توجه مهم:
مکان دبیرخانه نمایشگاه و صندوق توسعه فناورینانو (کارگزار مالی نمایشگاه در بخش یارانه) در حال جابهجایی است و در طول ده روز آینده، امکان مراجعه حضوری به محل دبیرخانه و صندوق نانو وجود ندارد و تلفنهای مربوطه نیز تغییر خواهند کرد. لذا در صورت نیاز به پیگیری توصیه میشود به آدرس info@iranlabexpo.ir ایمیل زده و منتظر پاسخ باشید. در صورت استقرار در مکان جدید، اطلاعات تماس با دبیرخانه و صندوق نانو از طریق بخش تماس با ما در سایت نمایشگاه اعلام خواهد شد. برای ارسال نامههای معرفی نماینده، از شماره تلفن 83533333 استفاده نمایید. پیشاپیش از اینکه در طی این مدت نمیتوانیم بهصورت منظم پاسخگوی سؤالات و مشکلات احتمالی باشیم عذرخواهی نموده و از صبوری که به خرج میدهید تشکر میکنیم.