ثبت نام خریدار
ثبت نام اولیه فروشندگان

اطلاعیه مهم شماره یک دبیرخانه نمایشگاه:نحوه پیگیری پیش فاکتورها و امور مربوط به حمایت ها اعلام شد

قابل توجه کلیه فروشندگان و خریداران و مراکز علمی و پژوهشی اطلاعیه مهم شماره یک دبیرخانه نمایشگاه: نحوه پیگیری پیش فاکتورها و امور مربوط به حمایت ها اعلام شد

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۱۶ تعداد دفعات بازدید : ۷۴۵۹

اطلاعیه عمومی شماره یک دبیرخانه نمایشگاه                                                          

(دریافت فایل اطلاعیه)

به منظور شفاف شدن نحوه پیگیری پیش فاکتورها موارد زیر به اطلاع کلیه فروشندگان و خریداران و مراکز علمی و پژوهشی می رسد:

1- دبیرخانه نمایشگاه هم اکنون در حال بررسی مجدد کلیه پیش فاکتورهای صادره است. با توجه به اینکه برخی خریداران، مراکز خود را به درستی مشخص نکرده اند و یا تعیین میزان یارانه برخی از مراکز نیاز به بررسی بیشتر دارد، دسته بندی پیش فاکتورها، حدود دو هفته به طول می انجامد. در صورتی که خریداران در پیش فاکتورهای خود، نام مرکز را اشتباه یا غیر دقیق انتخاب کرده اند هرچه سریعتر به آدرس info@iranlabexpo.ir ایمیل زده و شماره پیش فاکتور و نام دقیق مرکز را اعلام نمایند.

2- پس از پایان دسته بندی پیش فاکتورها، نامه ای برای ریاست یا معاون پژوهشی مراکز اصلی خریدار، ارسال و میزان خرید کلی صورت گرفته از سوی افراد متبوع آن مراکز، یارانه تخصیصی و سقف خرید به آنها اعلام و از آنها تقاضا می شود نماینده تام الاختیار  خود را برای عقد قرارداد و پیگیری موضوعات مربوط به نمایشگاه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام نمایند. (در صورت عدم ارسال نامه از تاریخ 15 خرداد ماه پیگیری نمایید.)

3- پس از معرفی نماینده تام الاختیار از سوی مراکز اصلی خریدار، دسترسی خاصی به این نمایندگان در سامانه نمایشگاه داده می شود تا بتوانند کلیه محصولات موجود در پیش فاکتورها را مشاهده کرده و یا پرینت بگیرند. نماینده تام الاختیار موظف است با توجه به سقف اعلام شده و با هماهنگی های درون سازمانی، اولویت خرید مرکز متبوع خود را تعیین نموده و از طریق سامانه به سبد خرید ارسال نماید. تذکر داده می شود که سامانه به گونه ای طراحی شده است که نماینده خریدار می تواند تک تک محصولات موجود در پیش فاکتورها را برای ارسال به سبد خریدار انتخاب نماید. (یعنی نماینده خریدار بین محصولات یک پیش فاکتور حق انتخاب و اولویت بندی دارد و مجبور نیست که کل یک فاکتور را به سبد خریدار ارسال کند)

4- پس از اتمام کلیه بررسی ها و اولویت بندی ها و یا تکمیل شدن سقف خرید، نماینده تام الاختیار موظف خواهد بود که سبد خرید خود را برای عقد قراداد تایید نهایی نماید.

5- پس از تایید نهایی، کارگزار مالی نمایشگاه اقدام به تهیه قرارداد و ارسال آن به نماینده خریدار می کند تا نماینده خریدار مراحل قانونی لازم برای امضا در مرکز متبوع خود را طی کند. همچنین میزان پرداخت و مهلت پرداخت آن در این مرحله از سوی کارگزار به خریدار اعلام می شود.

6- کلیه خریداران توجه داشته باشند که فقط قراردادهایی که در مهلت مقرر شده، پرداخت لازم را انجام داده باشند، قرادادشان نهایی تلقی شده و سایر قراردادها حتی اگر از سوی مرکز متبوع خریدار امضا نیز شده باشد به مرحله اجرا نمی رسد. لذا نماینده خریدار موظف است پیگیری لازم را از امور مالی برای اطمینان از واریز وجه مقرر شده در قرارداد در این مرحله انجام دهد.

7- پس از اینکه تعداد مناسبی از قرادادها نهایی شد (یعنی وجه مورد نظر واریز شد)، کارگزار مالی اقدام به عقد قرارداد با فروشندگان برای محصولاتی که در قراردادها نهایی شده اند می نماید و به فروشنده نوع تضامین لازم را برای دریافت پیش پرداخت اعلام می نماید. فروشنده نیز می بایست ضمن امضای قرارداد، تضامین لازم را ارایه کرده و پیش پرداخت قرارداد را دریافت نماید. نوع تضامین براساس رتبه اعتباری فروشندگان و توسط کارگزاران مالی اعلام می شود.

تذکرات:

1- کلیه امور مربوط به حمایت ها در نمایشگاه از طریق سامانه نمایشگاه بوده و خریداران و فروشندگان می توانند وضعیت محصولات پیش فاکتورهای خود را رهگیری نمایند. امکانات کارتابل خریداران و فروشندگان به مرور اضافه شده و تکمیل می شود.

2- میزان یارانه معاونت علمی و فناوری برای خریداران مراکز وابسته به وزارتین علوم و بهداشت با توجه به تفاهم نامه های منعقد شده براساس میزان اعتبار تخصیصی آن وزارت خانه ها تعیین می گردد.

3-  برای 118  مرکز وابسته به وزارت علوم اعتبار مربوط به سهم وزارت علوم برای نمایشگاه از ردیف متفرقه 48-550000 وزارت علوم (اعتبارات امور پژوهشی) اختصاص یافته و دریکی از تاریخ های 15 اسفند ماه 92و یا 17 فروردین ماه 93 به آن مراکز ابلاغ شده است.

4- برای کلیه 118 مرکزی که وزارت علوم سهم 30 درصدی خود را به آنها ابلاغ نموده است، معاونت علمی و فناوری نیز میزان یارانه خود را مشخص نموده و با توجه به نامه ابلاغیه شماره 17272 مورخ 93/02/07 معاون محترم پژوهش و فناوری وزارت علوم، در مورخه 10 اردیبهشت ماه 93 نامه ای به این مراکز  ارسال و خواسته شده است تا براساس تسهیم 40 درصد معاونت علمی ، 30 درصد وزارت علوم و 30 درصد مرکز، مجموع 60 درصد را واریز نمایند تا معاونت علمی و فناوری حواله خرید قطعی 100 درصد را صادر نماید. اعداد دقیق مربوط به هر مرکز در نامه ها مشخص شده است. حواله خرید قطعی برای این صادر می شود که امور مالی مراکز بتوانند وجه مربوطه را به صورت یکجا به حساب اعلام شده واریز نمایند.

5- این مراکز توجه داشته باشند که در صورتی که میزان اعلام شده را به صورت یکجا و تا تاریخ 27 اردیبهشت ماه واریز نکنند، امکان عقد قرارداد برای آنها وجود نخواهد داشت. هرگونه سوالی در این مورد را با شماره تلفن 83532136 مطرح نمایید. (از سایر خریداران تقاضا می شود که با این شماره تماس نگیرند و صرفا با کارگزار مالی تماس گرفته شود. کارشناس مربوطه از پاسخگویی برای سایر موارد معذور است)

6-  با توجه به اینکه وزارت بهداشت هنوز میزان اعتبار خود را برای دانشگاه های علوم پزشکی به معاونت علمی اعلام نکرده است، پس از دسته بندی پیش فاکتورها، ابتدا مجموع خرید مراکز متبوع این وزارتخانه ، برای معاونت تحقیقات ارسال خواهد شد. لذا نامه مذکور در بند دو بخش قبل، برای مراکز وابسته به وزارت بهداشت دیرتر ارسال خواهد شد. لذا نمایندگان این مراکز می بایست مدت بیشتری را جهت پیگیری امور مربوطه به نمایشگاه منتظر بمانند. (در صورت عدم ارسال نامه از هفته اول خردادماه پیگیری کنند.)

7- شرکت های بخش خصوصی باید منتظر باشند تا از سوی کارگزار مالی نمایشگاه (صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری های نوین) مجموع خرید و میزان آورده نقدی و تسهیلات اختصاص یافته به اطلاع آنها برسد. (در صورت عدم ارسال نامه از هفته اول خردادماه پیگیری کنند.)

8- مراکز وابسته یا زیر مجموعه های دانشگاه های آزاد، پیام نور، جامع علمی کاربردی مشمول 20 درصد یارانه می شوند. موسسات غیرانتفاعی نیز مشمول تسهیلات لیزینگ خواهند بود. این مراکز نیز منتظر ارسال نامه به واحدهای خود باشند.

9- هیچگونه تغییری در نوع، نام و مدل محصول یا تعداد آن و یا افزودن محصول جدید و یا ثبت فاکتور جدید صورت نخواهد گرفت و سیستم بسته شده است. اکیدا درخواست می شود که از تماس و نامه نگاری برای اینگونه تغییرات خودداری نمایید.

10- در صورت ارسال نامه به مراکز و شرکت ها، از طریق سامانه نمایشگاه به اطلاع کلیه خریدارن و فروشندگان رسیده می شود تا بتوانید پیگیری های لازم را از مراکز متبوع خود انجام دهید. لذا خواهشمند است زودتر از موعد مقرر پیگیری ننموده و تا در فعالیت دبیرخانه در انجام امور مربوط به نمایشگاه و  حمایت ها اختلال ایجاد نشود و فرایندها سریعتر صورت گیرد.

11- مجددا تاکید می گردد فرایندها و رویه ها برای هردو بخش دولتی و خصوصی یکسان بوده و مطابق این اطلاعیه می باشد. لذا خواهشمند است مفاد این اطلاعیه را به طور دقیق مطالعه کنید.

در پایان از حضور گسترده خریداران و فروشندگان در دومین نمایشگاه تجهیزات و موادآزمایشگاهی ساخت ایران تشکر و قدردانی می گردد.

فایل اطلاعیه را از اینجا دانلود کنید

برای مشاهده ی جزئیات بیشتر، لطفا برروی اطلاعیه مهم شماره یک دبیرخانه نمایشگاه:نحوه پیگیری پیش فاکتورها و امور مربوط به حمایت ها اعلام شد کلیک کنید.