اینماد

نحوه حمایت از محصولات در هشتم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

نحوه حمایت از محصولات در هشتم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی  ایران ساخت
با توجه به اهداف معاونت علمی و فناوری مبنی بر حمایت از توسعه محصولات با فناوری بالاتر، اساس حمایت‌های دوره هشتم همانند دوره های قبلی برمبنای سطح بندی محصولات می باشد.

تعداد رای: 3
تاریخ خبر : ۱۳۹۹/۰۹/۲۶ تعداد دفعات بازدید : ۱۲۲۲۳

نحوه حمایت از محصولات در هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

 
(Iran Lab Expo)

با توجه به اهداف معاونت علمی و فناوری مبنی بر حمایت از توسعه محصولات با فناوری بالاتر، اساس حمایت‌های دوره هشتم همانند دوره های قبلی برمبنای سطح بندی محصولات می باشد.

الف- توضیح سطح‌بندی: سطح‌بندی محصولات در چهار سطح و بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان بومی سازی محصول انجام خواهد شد. منظور از فناوری مورد ارزیابی در بررسی محصولات، مجموعه‌ی دانش، مهارت، فرآیندها، سامانه‌ها، ابزارآلات و پژوهش‌ها برای طراحی، ساخت، استفاده، نگهداری و تحقیق و توسعه‌ی محصول است. ارزیابی فنی هر محصول بر اساس ارزیابی زیربخش‌های الکترونیک، مکانیک، نرم‌افزار، اتوماسیون و مونتاژ انجام می‌پذیرد و سطح طراحی، سطح ساخت و تولید، سطح کارایی و سطح نگهداری و تحقیق و توسعه، به دقت ارزیابی و مشخص می‌شود.

تذکرات:

1- نهادهای زیر مشمول حمایت کمک بلاعوض در جدول بالا نمی شوند: دانشگاه جامع علمی و کاربردی و شعب آن، دانشگاه پیام نور و شعب آن، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دولتی، شرکت‌های تابعه وزارت نفت و نیرو، شهرداری‌ها، بخش‌های تحقیقاتی شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع زیرمجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های تحقیقاتی سایر نهادهای نظامی (به‌جز دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)، سازمان انتقال خون و واحدهای آن و به‌طورکلی نهادها و سازمان‌هایی که فعالیت اجرایی داشته و کار تحقیقاتی مستقل انجام نمی‌دهند.

2- با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت برخورداری از تسهیلات برای خریداران واجد شرایط حمایت، بر اساس تقدم واریز پیش‌پرداخت به حساب کارگزار مربوطه است و تا زمانی که میزان حمایت‌های تعهد شده قطعی به سقف حمایت تخصیص داده‌شده معاونت و وزارتین نرسیده باشد، درخواست‌های جدید پذیرش خواهد شد.

3- در صورتی که خریدار، قرارداد تسویه نشده‌ای از دوره‌ قبلی نمایشگاه داشته باشد تا زمان تسویه بدهی‌های مربوط به قرارداد قبلی، قرارداد جدیدی با آن خریدار منعقد نخواهد شد.

4- صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه فناوری نانو کارگزار مربوط به یارانه و لیزینگ نمایشگاه بوده و در ایام برگزاری در محل نمایشگاه غرفه داشته و پاسخگوی خریداران محترم برای چگونگی ارایه حمایت‌ها خواهند بود.
 

ب- فرایند اجرایی حمایت از خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت

-  ثبت نام کلیه خریداران (بدون توجه به ماهیت حقیقی و حقوقی بودنشان) در سامانه نمایشگاه؛
- مراجعه خریداران به سازندگان حاضر در نمایشگاه (بررسی مشخصات محصولات، قیمت، تعیین نیازمندی‌ها، انجام مذاکرات و مشاوره‌های لازم و غیره) و ثبت سفارش مربوطه در سامانه نرم‌افزاری نمایشگاه توسط فروشنده؛
- دسته بندی پیش فاکتورهای نمایشگاه براساس سازمان های مادر خریداران؛
- درخواست معرفی نماینده تام الاختیار از سازمان‌های مادر خریداران؛
- دادن دسترسی به نمایندگان تام الاختیار خریداران برای تایید نهایی پیش فاکتورها در سقف مشخص شده؛
- انعقاد قرارداد بین سازمان مادر خریدار و کارگزار مربوطه و واریز سهم مربوط به سازمان مادر خریدار به حساب کارگزار؛
- تجمیع درخواست‌های تأییدشده توسط کارگزار و عقد قرارداد کارگزار با سازندگان مربوطه؛
- ساخت و تحویل محصولات به خریداران (تحویل براساس زمان انعقاد قراردادها).


ج- طرح ویژه لیزینگ: متقاضیان لیزینگ بلافاصله پس از پایان نمایشگاه می‌توانند مستندات لازم را تحویل کارگزار مربوطه داده و تشکیل پرونده دهند. مستندات لازم در  صفحه مخصوص طرح ویژه لیزینگ اعلام شده است.

لیزینگ نمایشگاه با اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی و از طریق عاملیت صندوق توسعه فناوری نانو ویژه خرید از شرکت های دانش بنیان و خریداران خصوصی و غیردولتی است. نرخ 8 تا 10  درصد- 70درصد قیمت تجهیزات تا سقف 500 میلیون تومان- حداقل خرید 30 میلیون تومان- بازپرداخت حداکثر 30 ماهه - تنفس حداکثر 6 ماه - کلیه مراحل از طریق سامانه و صندوق نانو و بدون نیاز به مراجعه به صندوق نوآوری و شکوفایی

 

کلیه فرایندهای مذکور به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه نمایشگاه خواهد بود. خریداران می‌توانند از طریق کارتابل خود، امور مربوط به پیش فاکتورهای ثبت شده خود را پیگیری نمایند و از تغییر وضعیت آنها مطلع شوند.

 
توضیح ضروری: برای خرید و استفاده از حمایت نیازی نیست که افراد نماینده دانشگاه و مرکز علمی و پژوهشی باشند. پس از برگزاری نمایشگاه پیش فاکتورها دسته بندی شده و سازمان‌های مادر خریدار، نماینده تام الاختیار معرفی خواهند کرد و در سامانه نمایشگاه به نماینده دسترسی ویژه‌ای داده خواهد شد که همه پیش فاکتورهای مربوط به سازمان متبوع خود را ببیند و بتواند هر کدام را خواست نهایی کند. لذا بهتر است کلیه اعضای هیات علمی و مراکز علمی و پژوهشی و شرکت‌های خصوصی، با شخصیت حقیقی خود خرید را انجام دهند تا بعدا بتوانند از مزایای کارتابل خود استفاده کرده و از وضعیت پیش فاکتورهای خود مطلع شوند.

 

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید