اینماد

نحوه حمایت از دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران

نحوه حمایت از دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران
موارد اهم شیوه نامه حمایتی نمایشگاه به شرح زیر تصویب شده است:

تعداد رای: 0
تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۳۰ تعداد دفعات بازدید : ۷۳۵۰
الف-  چگونگی حمایت از خریداران در نمایشگاه
filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636
توجه:
1- با توجه به محدودیت منابع مالی اولویت برخورداری از تسهیلات برای خریداران واجد شرایط حمایت، بر اساس تقدم واریز پیش‌پرداخت به حساب کارگزار مربوطه است و تا زمانی که میزان حمایت‌های تعهد شده قطعی به سقف حمایت تخصیص داده‌شده معاونت و وزارتین نرسیده باشد، درخواست‌های جدید پذیرش خواهد شد.
2- پس از برگزاری نمایشگاه کلیه درخواست ها دسته بندی شده و برای سازمان های مادر خریداران ارسال می شود تا در سقف مشخص شده، با کارگزار مربوطه قرارداد منعقد شود.
3- در صورتی که خریدار، قرارداد تسویه نشده‌ای از دوره‌ی قبلی نمایشگاه داشته باشد تا زمان تسویه بدهی های مربوط به قرارداد قبلی، قرارداد جدیدی با آن خریدار منعقد نخواهد شد.
4- میزان کارمزد تسهیلات لیزینگ حداکثر 4 درصد بوده و دارای تنفس 3 تا 6 ماه و مدت زمان بازپرداخت 12 تا 24 ماه می باشد. تضامین مورد نیاز برای استفاده از این تسهیلات بر اساس رتبه اعتباری خریداران خصوصی تعیین خواهد شد.
5- صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی توسعه فناوری نانو کارگزار مربوط به کمک های بلاعوض و صندوق پژوهش و فناوری توسعه فناوری های نوین کارگزار مربوط به تسهیلات لیزینگ می باشند. کارگزاران در ایام برگزاری در محل نمایشگاه غرفه داشته و پاسخگوی خریداران محترم برای چگونگی ارایه حمایت ها خواهند بود.

ب- فرایند اجرایی حمایت از خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت داخل
filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820 - مراجعه خریداران به سازندگان حاضر در نمایشگاه (بررسی مشخصات محصولات، قیمت، تعیین نیازمندی‌ها، انجام مذاکرات و مشاوره‌های لازم و غیره) و ثبت سفارش مربوطه در سامانه نرم‌افزاری نمایشگاه توسط فروشنده و دریافت رسید پیش فاکتور؛
- تأیید پیش‌فاکتور از سوی مقامات مسئول سازمان مادر خریدار و عقد قرارداد بین کارگزار به عنوان فروشنده و سازمان مادر خریدار؛
- واریز پیش‌پرداخت اول (25 درصد مبلغ قرارداد) از سوی خریدار طی مدت یک هفته پس از امضای قرارداد به کارگزار؛
- تجمیع درخواست‌های تأییدشده توسط کارگزار و عقد قرارداد کارگزار با سازندگان مربوطه؛
- صدور دستور ساخت تجهیز و یا تولید ماده به سازنده و پرداخت قسط اول قرارداد ساخت از سوی کارگزار به وی پس از تأیید پرداخت قسط اول از سوی خریدار (مطابق مفاد قرارداد در صورت عدم واریز پیش‌پرداخت از سوی خریدار در مدت معین، قرارداد فسخ می‌گردد)؛
- نظارت بر ساخت محصولات؛
- واریز باقی‌مانده سهم خریدار به کارگزار پس از آماده شدن محصول؛
- تحویل نهایی محصول به خریدار پس از تأیید پرداخت کامل سهم خریدار از سوی کارگزار؛
- پرداخت سایر اقساط قرارداد به سازنده بر اساس مرحله تحویل محصول (طبق قرارداد) به شرط تأیید خریدار.

همه فرایند های مذکور به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه نمایشگاه خواهد بود. خریداران می توانند از طریق کارتابل خود، امور مربوط به پیش فاکتورهای ثبت شده خود را پیگیری نمایند. ارتباطات این فرایند در شکل (1) نمایش داده شده است.

پ- تعهدات خریداران و سازندگان

برخی تعهدات مهم که باید از سوی خریداران و سازندگان رعایت شود در زیر آمده است. لازم به ذکر است که این تعهدات باید در متن قراردادها ذکر شود.

1-تعهدات سازندگان:

- همکاری و هماهنگی کامل با کارگزار و تیم نظارت فنی قرارداد؛
- تعیین زمان و شرایط مالی نصب، راه‌اندازی و آموزش کاربری دستگاه؛
- تعیین دست کم یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش از طرف سازنده دستگاه؛
- درج و اعلام شرایط گارانتی در کارت گارانتی دستگاه؛
- ارایه راهنمای کاربری دستگاه به همراه جداول رفع اشکال دستگاه و شرایط ایمنی با جزئیات به خریدار؛
- ذکر شرایط فنی تحویل محصول به صورت شفاف؛
- اعلام شرایط محیطی نصب و راه‌اندازی دستگاه به صورت شفاف به مشتری؛
- بسته‌بندی مناسب و آماده‌سازی محصول فروخته‌شده برای حمل؛
- تحویل دستگاه با طراحی صنعتی مناسب؛
- اعلام شرایط کالیبراسیون دستگاه و کالیبره کردن آن در هنگام تحویل نهایی به خریدار و ارایه گواهی رسمی کالیبراسیون؛
- تعیین تأمین‌کننده مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز برای درستی آزمایی عملکرد دستگاه در هنگام تحویل دهی.

2- تعهدات خریداران:

- امضا و تأیید صورت‌جلسه تحویل، نصب، راه‌اندازی و آموزش دستگاه به خریدار پس از انجام هر کدام به صورت کامل بر اساس شرایط مندرج در قرارداد؛
- آماده‌سازی محل مناسب استقرار دستگاه، بر اساس شرایط اعلام‌شده از طرف سازنده؛
- پذیرش شرایط پرداخت هزینه‌های سازنده در صورت عدم ایفای به موقع تعهدات از سوی خریدار (براساس مفاد قرارداد).
تبصره: خریداران در مورد انتخاب تجهیزات باید توانمندی عمل به تعهدات توسط سازنده را مدنظر قراردهند و کلیه مسئولیت های این موضوع برعهده خریدار می باشد.

ت- ضوابط مالی قراردادها

- قیمت توافق شده و ثبت‌شده در سامانه نرم‌افزاری نمایشگاه، قیمت نهایی برای فروش در زمان برگزاری نمایشگاه است و ملاک قراردادهای نمایشگاه خواهد بود و با نوسان قیمت‌ها تغییر نخواهد کرد؛
- قیمت توافق شده به ریال است (در صورتی که سازنده در فرایند تولید محصول به تأمین ارز نیاز دارد، می‌تواند پس از دریافت پیش‌پرداخت، ارز مورد نیاز خود را خریداری و نگهداری نماید)؛
- قیمت هر محصول به صورت عمومی و شفاف در سامانه نمایشگاه منتشر می‌شود.
- پیش‌پرداخت خریداران: درصد مشخصی از مبلغ قرارداد به عنوان پیش‌پرداخت از سوی خریدار به حساب کارگزار واریز می‌شود. خریدار موظف است الباقی سهم خود از مبلغ قرارداد را پیش از دریافت محصول، به حساب کارگزار واریز نماید.
- پیش‌پرداخت به سازنده: حداکثر تا 40 درصد مبلغ قرارداد توسط کارگزار به عنوان پیش‌پرداخت به سازنده پرداخت می‌شود (پس از امضای قرارداد و واریز پیش‌پرداخت توسط خریدار به حساب کارگزار)؛
- الباقی مبلغ قرارداد تا سقف 90 درصد قرارداد به صورت منظم بر اساس پیشرفت اجرای مفاد قرارداد (با تأیید ناظر فنی) و یا مراحل تحویل، نصب، آموزش و راه‌اندازی محصول (با تأیید کتبی والکترونیکی هر مرحله توسط خریدار) به سازنده پرداخت می‌شود؛
- 10درصد باقیمانده مبلغ قرارداد به عنوان حسن انجام کار، پس از تحویل نهایی محصول و با تأیید خریدار، از سوی کارگزار به سازنده پرداخت می‌شود؛
- یک فقره چک به مبلغ 10 درصد مبلغ قرارداد به عنوان تضمین ارایه گارانتی محصول از طرف سازنده به کارگزار تحویل داده می‌شود.

لازم به ذکر است که در صورت صلاحدید معاونت علمی و فناوری امکان تغییر در فرایندها یا ضوابط مالی وجود خواهد داشت.

نظرات شما

captcha
حروف و اعداد داخل عکس را وارد نمایید